Alla inlägg den 15 april 2017

Av Annelie - 15 april 2017 08:18

... blir det inte riktigt som man har tänkt sig.

Som igår,,, vi packade det sista i husbilen, drog iväg vid 9-tiden, tankade upp husbilen och for upp till Ullared.
Åkte diretk till campingen, men där var det F.U.L.L.T *snopna*, för det är ju en stor camping.
Jaja, inget mer med det,,, for till denna stora gula byggnaden som bara växer och växer.
GEKÅS..!!

In,, ingen kö *yohoo*, folk var det där, men inte alls så jag vart irriterad.
Jag var först och hörde om de hade någon ledig elskoter, men DET hade de inte igår.
Så, Frun fick lov att rulla sig själv i hela varuhuset och det KÄNNS idag kan jag lova.
Hela överryggen, axlar  och nacken är som fiolsträngar.

Jaja, det blir till att VILA idag.

 

För att återgå till varuhuset.
Det shoppades kan jag lova..
  
Jag hittade käder , host..... som jag såååå mycket behöver.
Men, äré snyggt så äré och ett par tre plagg, tyckte jag jag behövde.

     

Dessa 3 tyckte jag , jag behövde, för jag har inte så jättemånga kortärmade toppar i BIG SIZE.

 

 

Denna ville jag ha,, för jag tyckte den var snygg.

 

 

Denna mysdress köpte jag, för jag har redan en sådan i gråsvart,, och jag VET ju vad helt underbar den är.
Sitter ju för det mesta i myskläder här hemma.

 

 

Snygga jeansshorts,, det var meningen jag skulle in på Gekås och kika idag också, då skulle jag köpa mig ett par till sådana här shorts fast i den mörkare färgen.

 

 

Alltid bra att ha TVÅ vårjackor, jag skulle egentligen ha velat haft en bombarjacka.
Men, dels så är det ju svårt att hitta i min storlek och sen så är ju de ganska så korta, lite dumt när man sitter i rullstol.

 

 

Nya skinn"tränings"-handskar,, ja det är ju träningshandskar, men inte till mig, fniss.
Eller joo, egentligen... det är ju träning då jag rullar mig själv i rullstolen, för det är DÅ jag använder dessa handskar.

 

Sist, men inte minst, en sak jag är i såååå STORT behov av.
*himlar med ögonen*

  

 

Den hängde där och bara ropade och åter ropade mitt namn, så jag fick väl gå dit och plocka ner den så den skulle bli tyst.
Men, innan vi kom hem, så hann jag att bli kär i denna skapelse.

 

Ja, sen vart det ju trosor, strumpor, kallingar, strumpor till gubben och FAKTISKT två t-shirts och en långärmad jumper.

 

SEDAN, mina vänner.... var vi upp på barnkläderna och kikade.
Ååååå,,, vad mycket fint det finns till småtjejer.
Så, det vart några plagg till Mercedes, hon fyller ju 1 år den 11:e juni.
Visst, vi sätter ju in pengar till både julklapp och födelsedag.
MEN, någon gång är det ju även roligt att få ge henne söta fina kläder också.
Så, dessa kläder ska vi lägga i en lite tuff skattkista vi köpte också.

 

Dessa mönstrade byxorna är harembyxor, till "lellkröta"

 

När vi gick i varuhuset så fick Göran huvudvärk och huvudvärkstabletterna låg i husbilen, men jag sa att jag tror de har sådant i spelbutiken som låg utanför kassorna.
Så, han fick gå dit.
Jag väntade i butiken, rullade runt bland konserver och dyligt.
Ja, där sprang jag på Morgan.
- Hej på dig Morgan, sa jag då
- Hej du, svarade han mig, hur är det..??

-Bara bra, svarade jag, och med dig.
- En får inte klaga, svarade han mig då Åså frågade han mig varför jag satt i rullstol, om jag hade hjälp hemma.
När vi hade pratat om detta så säger ha, ja jag var bara tvungen att fråga.
Då skrattade jag och sa,, ja det gör väl itna.
Morgon var väldigt, väldigt lättsam och trevlig.
Jag pratade faktiskt även med Ola-Conny, men han är mer stel, nästan så att han är trött på kändisskapet.

 

 

Bortse från mig,,, jag ser HEMSK ut på denna bild.


Ja, när vi kände oss klara med varuhuset för igår, vi hade heminredning, husgeråd, lampor, handdukar osv kvar det skulle vi ju kika på idag.
Vi packade in allt i husbilen plus oss själva.

Jaaa, jag hade redigt ont... ÖVERALLT.
Kom till ställplatsen, ställde oss rätt och sen fyllde Göran på vatten, för både toaletten och till kökskranen.
Sedan gick han och betalade 90;-, då fick vi stå till klockan 07.00 i morse.
SEDAN,,, satte han på vattenkranen, för att tömma på luft, så det kom vatten som det skulle.
Men, när han sätter på vattenpumpen, så rinner det vatten i utrummet där vi har toalettbunken, så den stod ju i en massa vatten,,, Göran provade flera olika orsaker.
Kom ett par grannar som också försökte hjälpa till,, alla kom fram till att det måste vara en slang någonstans som lossnat. Hur nu den kan lossna när bilen stått still hela vintern.

  

Ja, eftersom vi är beroende av vatten, speciellt när man står på en ställplats, så hade vi inte så mycket att välja på, mer än att åka hem igen.
Så, vi var snuvade på vår lilla minisemester.
Vi hann att shoppa, men inget mer.

Göran pratade på att han ska åka till husbilen idag, får väl se vad det blir med det,,, för ute står det som spö i backen.

 

Jag ska nu svara på mina utmaningar.

 

Första har jag hittat hos
thequeenie.se

noum.com/jasmineinanoff

 

Vad tycker du om din kropp och ditt utseende..??

 

Jag gillar inte alls min kropp nu när jag åter har gått upp nästan allt jag gick ner med hjälp av min GBP-operation.
Har min degmage som är runtom, stora bröst, runt ansikte.
Men, jag kan ändå inte säga att jag äcklas av mig själv,, nä det är ju bara att "gilla" läget, det är som det är.
Men SURT är det, inget snack om den saken.
Om, jag ska säga något jag gillar hos mig själv,,, så är det mina ögon, ja ännu mer innan jag vart så här gammal så jag fick mina hängade ögonlock.

 

Mina andra utmaning.

 

Favoritkläder är:

 

Hemma älskar jag att gå i myskläder, men det är mest för att dels så är det ju bekvämt när jag sitter som jag gör plus att då är det bara att dra ner byxan när jag ska på toaletten, har jag jeans på mig, ja då måste ju jag stå upp, knäppa upp de, hasa ner de. Lite krångligare då jag har fallrisken.

Är jag ute, så är det alltid jeans eller annan byxa och någon topp till.

 

Med dessa svar och ett långt inlägg så säger jag hej från ett regnigt Trelleborg.

Ha nu en mysig fortsättning på Påsken.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards