Direktlänk till inlägg 16 april 2017

Skypade nyss...

Av Annelie - 16 april 2017 11:55

... med min älskade son.

 

Min son Andreas, tyvärr så hittar jag ingen bild på honom framifrån.
Jag har, men vart..??

  

Han var sliten idag...hihi.
De har nämnligen som tradition att de åker från hela Värmland över till Norge med sin gamla slitna raggarbilar, en del är så dåligt skicka så jag fattar inte att de ens vågar köra bilen.
Andreas äger ingen egen raggarbil, men han har ju kompisar som har,,, så han åkte med.
De började att festa vid 8-tiden på morgonen, men han var hemma strax innan 00.00 inatt, men idag var han riktigt trött.
:o))

De hade till och med poliseskort, tre polisbilar åkte med de, men det behövs nog, cirka 150 raggarbilar med 5-6 pers i varje bil och är de 6 så är det ju 5 styckna som är fulla.

Denna tur har de kört så länge jag minns, började i det samhälle jag kommer ifrån men nu har det spridit sig till hela Värmland, jag tror till och med det kommer några från angränsade län också, men jag har aldrig åkt med, för jag har inte umgåtts med folk som haft raggarbilar.

 

Kommer så väl ihåg, en gång när Andreas var cirka 6-7 år,,, ville han så gärna ut för att titta på bilarna, så vi gick ut.
Killarna som satt i bilarna var så glada när de såg min grabb, varje ölburk de drack upp fick han panten,,, jisses vad pant han fick innan vi gick hem igen.

 

Jag undrar om norrmännen är lika glada när de kommer.
  

 

Strålande sol idag,,, har öppnat fönster lite varstans, så det blir genomströmmning på frisk luft.
Men, jag känner av pollen i ögonen idag.
Fasen att den skiten har blivit värre på mig också.

 

Jag har tvättat två maskiner tvätt, så nu är tvättunnan tom.
Till mat blir det rester av påskbordet, sen så händer det inte så mycket mer idag.

 

 

Resten av min familj ligger så här idag,,, katterna för att de är slöa och trötta, Göran för att han har 38 i feber och ont i halsen.

Nu är ju jag en dag försenad med mina utmaningar, men jag gör de.

  

Första hittade jag hos

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

 

Om du skulle dö ikväll utan en chans att kommunicera med någon, vad skulle du mest ångra att du inte sagt till vissa personer och varfö har du inte redan sagt det till personen / personerna.

 

Jisses,,, denna var svår.
Jag tror jag skulle ha velat bett en person dragit åt helvetet så långt den personen kan komma.
Varför jag INTE har gjort det, är för jag vill inte på några grunder ha med denna person att göra.

 

Den andra utmaningen:

En blogg du vill hylla...

 

Ja, jag håller på wiper

http://wiper.bloggplatsen.se

Wiper skriver om allt möjligt, hon ger bra tips på restauranger, olika café, ibland något recept.
Ja, helt enkelt om allt.

 

Hoppas att er påskhelg har varit bra hittills, våran har varit väldigt mysig, även fast den inte vart som vi hade planerat.

Jag passar på att önska er en fin fortsättning på helgen.

 
 
Bettan

Bettan

16 april 2017 13:24

Låter bra att dom fortsätter med den traditionen med att köra kortege med raggarbilar,tråkigt om det oxå skulle dö. Är nåt speciellt tycker jag,trelleborg har ju streetarna.
Jag har tvättat lakanen som jag hängt ut..på en blöt torkvinda. Tvättunnan tom,det är det minsann inte här. Jag har ju 5 tunnor så det är alltid nåt i dom.
Tråkigt m Göran som är dålig...det är tufft för en man att åka till ullared 😉😁

http://Guldivardan

Annelie

16 april 2017 13:29

Ja, jag tycker det är roligt att denna tradition håller i sig, och har växt så enormt mycket.
Mmm,, vi brukara vara ute och kika på kortegen de kör på raggarfesten, om det INTE regnar, som det gör de flesta åren.

Förstår du har 5 tunnor,, eftersom ni även har ert kokeri..
Skoj att göra så mycket godis som ni gör..
Gillar du att äta det än idag eller kvittar det dig fullständigt..??

Mmm,, han är dålig, men han är ändå bort till husbilen idag för att tömma ut allt vatten.
Sedan är han sängliggandes igen.. ska ju bli kyligare, så han vill inte chansa att det håller med vatten i.

 
Bettan

Bettan

16 april 2017 13:53

Det är inte pga kokeriet jag har så många tvättunnor utan det började när barnen bodde hemma. Vi sorterar direkt så lär sig dom på enkelt vis. Så det är vitt,marinblått,svart,rött och blandat där det inte passar in i nån annan.
Skoj att göra karameller..näe det är som vilket annat hobb som helst. Och näe...jag äter inte och känner inte att det luktar karameller..haha.

http://Guldivardan

Annelie

16 april 2017 14:31

Aha, så det är därför ni har så många tunnor, jag tvättar alla färger tillsammans, men med denna vita lapp som är just för att kläderna inte ska färgas av varandra.

Nääee,, det är nog som du säger,,, att det blir som vilket jobb som helst.

 
Annie

Annie

16 april 2017 15:20

Vad kul att få veta lite om din son ;)

Ånej vad tråkigt för mannen dig att han blivit dålig, hoppas det inte blir långvarigt .. :)
Inte kul med feber :(

Åå söta kissar ;)

Vi har haft städdag idag, men nu blir det en paus ;)
Känns bra efteråt att det blivit renare ;)

Sv: Tack så mycket<3

Kramar<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

16 april 2017 16:46

Ja, jag hoppas också att det inte blir långvarigt på honom, så vi får se hur allt slutar.

Visst känner man sig såååå nöjd och glad då det är nystädat, är en av de skönaste känslorna.

Kramar...

 
Ingen bild

Lena S

16 april 2017 19:19

Otur att guben blev sjuk. Tur att ni åkte hem, me det är ju synd att bilen gått sönder. Hoppas det är nåt enkelt att laga.

Jag känner åxå av pollen. Håller på att prova nåt tablett som funkar. Nu provar jag en kopia, billigare sort men vet inte. Känner mej sämre eller om det är förkylningen som gör det.

Kramkram

Annelie

16 april 2017 19:31

Ja, det var väl inte meningen vi skulle få ha vår premiärtur nu under påsken.
Verkar som det är ett relativt lätt fel.

Ja fyyy,, pollen är jobbig nu, kände av direkt när jag öppnade fönsterna idag.

Kramen..

 
ullie

ullie

17 april 2017 02:20

tycker om traditioner . här är ju bilmässan så gissa om det är raggarbilar här i miljoner hi hi ja ja det är ju så det ska va så sitter de på a6 om rådet här på nätterna sen .
hoppas er resa varit bra oxå kramar

http://weberskold.blogg.se

Annelie

17 april 2017 05:48

Vart är "här"..??
Där de har bilmässa under påsken..??
Hmm,, kan det vara på Elmia..??

Ja då, även om resan vart snopen så hann vi ju i alla fall med att handla en massa.. *L*

Ha nu en bra annandag påsk.. // Kramen

 
Amanda Jona [SPONTAN]

Amanda Jona [SPONTAN]

17 april 2017 08:53

Vilken spännande tradition! :)

http://spontan.blogg.se

Annelie

17 april 2017 10:03

Hihi,, ja denna är ungdomen rädd om.

 
wiper

wiper

17 april 2017 08:57

Vad kul och häftigt med en sån kortege. Jag tycker han ser jättebra ut där han sitter vid sin dator. Härligt att det finns skype så man kan se varandra och inte bara prata i telefon. Vilket roligt minne från det han var liten ;)

Jag har blivit känslig för pollen dom senaste 13 åren och nu är det värre och vanlig receptfri medicin hjälper inte helt. Vad trist att din man blivit sjuk men skönt att ha varma goa katter omkring sig

Jag tror det är bra att få ur sig saker istället för att gå och älta och må dåligt, innan man dör ;)

Vad du är gullig som tycker så om min blogg ;) hjärtlig kram till dig för du ger också tips på både filmer och annat, skriver om mat, shopping och utmaningar mm. Jag känner likadant för din blogg och vi alla som känner varandra och har bloggar har olika inriktningar och det känns kul

Ha nu en jätteskön annandag Påsk vännen

Stor varm kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

17 april 2017 10:06

Ja du,, om du visste vad ungdomen är rädd om denna kortege, jag tycker det är bra att de har poliseskort också.

På den bilden sitter han hemma hos mormor & morfar.

Jag tycker inte ens min receptbelagda pollenmedicin hjälper fullt ut.

Ja, jag gillar din blogg,, du skriver om ALLT och det gillar jag.

Kramar om.

 
the queens diary

the queens diary

17 april 2017 10:57

Hoppas er påskhelg har varit bra :)

http://thequeenie.se

Annelie

17 april 2017 12:23

Ja då, den har varit väldigt lugn och mysig,, gubben är ju dålig, ja du vet ju hur karlar blir när de är sjuka. :o))

 
wiper

wiper

17 april 2017 14:34

Jättebra att dom hade poliseskort en sång gång. Vi lever i en farligare värld nu också. Jag gillar din blogg också som är varierande och livfull. Hoppas vi kan träffas nån gång. Det skulle vara jättekul

Ha en skön kväll
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

17 april 2017 14:37

Ja, jag tycker också det är bra med poliseskort,, du vet vad ungdomar det ska vara,,, 150 bilar med cirka 5-6 ungdomar i alla varav 4-5 st av de inte är nyktra.

Tack för att du gillar min blogg, sånt är roligt att höra.

Jaaee,, jag skulle verkligen vilja träffa dig, synd ni flyttade såå långt bort nu.
Men, vem vet.... vi kanske kommer puttrandes med vår husbil.

Kramar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards