Alla inlägg den 20 april 2017

Av Annelie - 20 april 2017 15:57

... jag gött när äkta maken åkte till veckans sista arbetssdag för honom.

 

Idag på förmiddagen så bäddade jag ju sängen (gör jag ju iofs varje dag), men då gick jag runt sängen, sedan var jag inne på toaletten och tömde katternas låda, gick dessa få stegen till badkaret för att skura ur lådan, tillbaks med kattlådan med vatten i som jag hällde i toaletten, tillbaks till badkaret för att duscha ur lådan en gång till.
Sedan tillbaks till rullstolen, men DÅ var det jobbigt.
Men, jag är sååå GLAD för dessa få små stegen, jag KANSKE, kanske kan ha ett liv som gående frampå ändå.

Men, det är ingen som tror det,, de tror att jag kanske kan gå lite smått med rullator, men ändå alltid få ha elskotern och rullstolen som komplement.
Jaja, bara jag kan gå NÅGOT så är jag överlycklig, tänk om jag ska kunna gå i vårt hem igen, slippa denna jäkla rullstolen här hemma.
Vilken GLÄDJE.

 

Vilken fall som helst, jag flyttade över mig från rullstolen till arbetsstolen för att börja med dagens middag, som idag bestod av köpeköttbullar och stuvade makaroner.
Så, jag stekte på dessa köttbullar, kokade makaronerna och gjorde stuvningen.

Hur gör du din stuvning..??

Jag gör alltid en bottenredning, tycker den blir godast och krämigast.

 

Vi åt, satt och pratade... men då kände jag att jag hade ont plus att jag var trött, så jag la mig på sängen och Göran diskade upp.

Jag låg och kikade på Sveriges yngsta mästerkockarna och sedan på programmet "Räddad av änglar".

Men, efter det så kom Göran in till mig och pratade lite, jag bad om en pläd, då somnade jag och vaknade när klockan var 14.45, då var ju Göran borta, hade inte alls hört honom när han åkte till jobbet.

 

I morgon är han ju ledig, vid 14-tiden ska han besikta hojen, sedan ska den ut på annons.
Bättre och sälja en hoj som är nybesiktad, hoppas bara vi blir av med den.

 

Klockan 10.00 i morgon sitter jag hos frissan ett tag, jag ska både klippa och blondera mig, gudars vad skönt att bli fixad i håret igen.

Var ett tag sedan sist.

 

Jag måste bara göra reklam för en produkt,,, det är absolut inget samarbete, utan bara en produkt jag tycker är kanonbra.

 

 

Jag lovar er,,, händerna blir silkeslena.
Vilken HANDKRÄMA alltså.

 

Innan jag avslutar dagens inlägg, så ska jag ju svara på utmaningarna jag gett mig in på.
  

Den första kommer från 

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

 

Lyssnar du vanligtvis på din hjärna eller hjärta...??


Jag lyssnar nog mestadels på min hjärna.

 

Sedan den andra utmaningen.

 

Har du syskonbarn..??
Namn / ålder

 

Ja, det har jag.
Martin 31 år

Emelie 28 år

 

Med detta så önskar jag er en riktigt fin fortsättning på denna torsdag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards