Direktlänk till inlägg 21 april 2017

Precis nyvaken efter...

Av Annelie - 21 april 2017 17:37

... skön tupplur uppepå sängen under en mjuk pläd.

Jag kände innan jag la mig att jag var kinkig och lättretlig, dels på grund av att jag hade ont och att jag tycker det känns som jag är på G att bli dålig. Göran har väl lyckats att smitta mig med sin förkylning, för jag är kärv i halsen, har huvudvärk och fryser.

 

Jag la mig för att kika på en film,, ja det är ju döfött för mig,,, sällan jag är vaken en hel film.

 

Denna film var det jag började kika på, men jag får väl ge den en ny chans.

 


Idag har jag inte gjort mycket,,, jag var uppe och "rände" vid 3-tiden inatt, då satt jag och la pussel på pusselsidan tills ögonen gick i kors, då la jag mig igen och somnade om, var trött som grisen när sedan min mobil larmade 07.50
Jag ville upp så tidigt eftersom jag vill ta det lungt på morgonen och sen så ville jag duscha innan jag skulle till frissan.

Duschningen fixade jag helt och hållet på egen hand idag.

  
*stor glädje*

Men, Göran var ju hemma ifall att, jag vågar inte duscha helt och hållet på egen hand ännu, utan jag vill att han ska vara hemma.

 

När jag var på G till frissan (jag var ute i god tid), så sprang jag på en tjej ute på gatan som jag "känner", ja jag känner henne som så att vi pratas alltid vid när vi träffas.
Lärde och känna henne när vi flyttade hit och hon jobbade då i Zizzi-butiken som fanns här då.
Vart ståendes och prata med henne och kelade med hennes STORA lurviga schäfer,,, ååå vilken vacker hund.

 

Efter detta så for jag iväg för att ta ut kontanter då min frissa inte tar kort.

Hos Verena var jag i dryga 2 timmar,,, den kvinnan är effektiv. Hon håller på med 3-4 kunder samtidigt.
Jag glömde bort, jag tänkte jag skulle fota henne  idag, men minnet.
Ja, det är också ett minne blott, det är inte alls som det varit.
Jag läste just detta om fibrodimman, det var bra att hålla igång våra hjärnor med typ pussel, korsord, ordspel etc.
Tur jag lägger så mycket pussel på datorn då och när jag har min riktiga telefon är det Wordfued som gäller.

 

   

Yes, så är jag numera.
Jag älskar mitt blonda hår,,, men nästa gång det är dags att byta glasögon, då ska jag ta mig en väldigt mörk glasögonbåge istället för dessa guldiga som jag har nu, för jag är lite blek i dessa bågar till mitt blonderade hår.

 

Usch och fyyy,,, vilket riktigt aprilväder vi har nu,, det BLÅSER och småregnar.
Tur jag inte behöver ut något mer,,, en typiskt film och mysdag.

 

Eftersom Göran inte är bra, han har ändå jobbat sina 3 arbetspass denna vecka, han har ju inte haft feber, förutom under påsken.
Så är han trött och sliten, han hade i alla fall bäddat rent när jag kom hem, och även bäddat sängen med överkastet på.
Men, jag sa att han kan hoppa över städningen, det hinns.
På tal om städning, jag fick skura badrumsgolvet i morse när jag kom upp.
Sylvester brukar vara väldigt hård i sin mage, som hjälp mot detta så ger vi honom blötmat varje morgon (mycket med vatten i den maten) plus att han brukar antingen få olja på maten eller så får han tonfisk i olja.
I morse hade han haft problem med bajseriet,, för det syns. För dels så sprätter han grus som en värsta sprätthöna och sedan syns det efter när han har åkt på rumpan över hela golvet, i slutet borta vid badkaret så hade det väl släppt på honom, för där hade den lösa avföringen kommit.
Stackarn, att han inte hann till lådan, men BRA att det löste sig i alla fall, då skurar jag hellre.

 

Jag läste nu precis att en ny optiker-kedja ska öppna i vår stad,, ja det behövs säkerligen ... vi har väl bara cirka 6-7 styckena redan.

  

 

Med detta så stupar jag uppepå sängen igen, med ett nytt försök på en ny film som det kanske är mer action i,,, kanske att jag orkar hålla mig vaken då.
*flin*

 

Ha nu en riktigt Trevlig Helg, ska jag försöka att ha här hemma i sjuksktugan.

 

Nämen just höll ju på att GLÖMMA mina utmaningar.. jisses.

 

Den första är från 

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

 

Vilken är din största förändring du gjort i ditt liv, på de senate fem åren..??

 

Förändring och förändring,,, jag hade ju inget val.
Men, det är i alla fall att jag vart rullstolsbunden efter har varit fullt gående.

 

Sedan den andra utmaningen.

 

Har du barn, namn och ålder..??

 

Ja, jag har en son Andreas, som är född 1993, så han blir 24 år i höst.

 

NU så,, önskar jag en Trevlig Helg.

 
 
Linda

Linda

22 april 2017 01:16

Usch inte roligt med förskylning men det hör väl till detta vädert antar jag. Så fin du blev i håret ☺ Måste oxå få säga att tatueringen du har i nacken "styrka" den är bara så grymt häftig, det e väl en fjäril du har under? Ni får krya på er och hoppas att ni snart är på topp igen.

Många styrke kramar från lilla mig

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

22 april 2017 05:18

Ja, jag tror också förkylningarna tillhör vädret.
Tack, jag älskar denna korta frisyren och absolut när det är blonderat.
Jag sätter in en bild på min nacktatuering i dagens inlägg,, kolla där ska du se.

Kramar om..

 
icaibloggen

icaibloggen

22 april 2017 19:40

Så snyggt!! :D

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

23 april 2017 05:58

Tack.. jag är helnöjd själv. :o))

 
Vicki

Vicki

23 april 2017 14:26

Var filmen bra?

Vi har också Netflix men tycker inte alltid jag hittar filmer där. Fast denna skall jag kolla upp. I fredags såg vi sagan om Askungen med Ronja. Den var bra om du inte redan har sett den.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

23 april 2017 15:15

Vet ej, har inte sett klart filmen ännu.. *L*
Jag tycker också det är lite svårare med filmer på Netflix,, de går nog ut mer med serier.

Såg ni Askungen på Netflix..??

 
Vicki

Vicki

23 april 2017 21:46

Japp vi gjorde det i fredags när vi hade filmkväll med Ronja.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

23 april 2017 23:27

Mysigt... :o))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards