Alla inlägg den 22 april 2017

Av Annelie - 22 april 2017 14:16

... även jag blir dålig.
Kände det redan igår, var lättretlig och purken, sedan huvudvärk, frös.

Idag känner jag även av i halsen, + det andra.
Göran var ut på stan på förmiddagen, jag ville inte med.
När han kom hem, så hade han köpt med en varsin princessbakelse.

Men, vi gick ut en sväng när de invigde den nya cykelbanan här nere vid centralen. Sedan fortsatte det uppe vid övre, där de visade förslag på hur det kommer att bli.
Ska bli ett nytt bostadsområde med förskola och allt.
Efter detta var vi in till Specsavers,, de fick lov att skruva till min ena skalm och sen så kikade jag på nya glasögonbågar.
För när jag var till ögonläkaren i Malmö, så hade ju min syn blivit sämre, så då är det ju dags att byta glasögon.
Denna gång, ska jag ha en mörkare båge.

Jag hittade en som jag gillade som mina "vanliga" glasögon.

 

Får väl se om det blir dessa den dagen jag är där för att verkligen köpa.

 

Sen är det eventuellt dessa som solglasögon.

 

att jag ävan ska ha ett par som jag använder endast till tv-tittande och ett fjärde par som jag använder endast till datorn.

 

Jag lovade en av mina bloggvänner jag skulle visa min nack-tatuering, så här kommer den.

 

Fjärilen, det lila bandet och själva färgen lila, är symboliserar just för Fibromyalgin.

 

Nu mina utmaningar:

 

Första kommer från

thegueenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

 

Vad lyssnar du på för musik, nämn gärna någon favoritlåt..??


Min musiksmak är väldigt bred, på min spotifylist har jag allt från visor till hårdrock.
Men, den modernaste disko-musiken går inte hem hos mig, jag ÄLSKAR 80-talsmusiken.

Min favoritlåt är I do, Ido, I do med ABBA & Needles And Pins med Smokey.

 

Den andra utmaningen är:

Är du gift, berätta om ditt bröllop.

 


Hihi, ja det är en tokig, rolig, annorlunda grej vi gjorde.

Vi hade pratat länge och väl om att gifta oss, men vi hade många frågor.
Här i Trelleborg, eller hemma i Värmland, borgligt eller kyrkligt.
Fest eller inte fest.
Ja, det bollades fram och tillbaks en längre tid.

Å en dag får jag se i Trelleborgs-bladet att de sökte ett bröllopspar som kunde tänka sig att gifta sig i Valen, (alltså vår stad köpcentrum) på självaste Pingsaftonen 2008.
Jag sa detta till Göran, och frågade om jag skulle ringa.
Sagt och gjort,,, jag ringde och vi vart "inkallade" på en liten intervju, där han bland annat frågade om vi hade mycket släkt här nere.
Vi har ingen sa vi då.
Då tänkte vi att det var kört för oss.

Samma kväll ringer han och säger att VI är det uttagna bröllopsparet av 13 par som hade anmält sitt intresse.

4 veckor senare skulle bröllopet vara,, den 10:e maj 2008, en stekande solig dag.

Vi hann aldrig att skicka ut inbjudningskort, utan vi fick ringa runt till alla istället.

  

Ringde till mina bästa vän sedan barnsben och frågade om hon och hennes man ville vara våra bröllopsvittnen.

Vi fick ner alla vi ville från Värmland, ja inte mina syster för de skulle åka till Kina.

 

Detta bröllop gick alltså av stapeln mitt i pingsthandlingen, på själva Pingstaftonen.

Klockan 12.00, kom vi inrullandes på gågatan i en flådig limousine, klev ut på röda mattan, hela röda matten in på Valen var avstängd för alla besökare och det var MÅNGA, de beräknade till cirka 1.200 personer som var och tittade på vårt bröllop.

Jag hann inte mer än utanför dörren på bilen, så började mina tårar att rinna, hela vägen in grät jag,,, å då ska vi inte prata på när jag såg mina föräldrar stå där och gråta.
Det var otroligt känslomässigt hela tiden.

Jag hade ju varit uppe väldigt tidigt, för klockan 08.00, satt jag hos frissan och gjorde bröllopsfrisyren.

 

Vi hade Ulf Bingsgård (Kommunordförandet) som vigde oss, sedan hade Nättan (vårt vittne) skrivit en jättebra dikt till oss på Värmländska.
*Undrar vad många skåningar som förstod henne, när hon läste upp den*
  

Enda vi stod för var maten vi hade till våra gäster i vårt hem, vi var 24 st allt som allt.
Sedan att vi fick lägga en liten summa i ringen, resten stod Guldfynd för själva.
Vi fick bröllopskläder, håret på oss båda, sminkningen på mig, bröllopstårtan som vi hade hemma + de bitarna som vart över av de som de bjöd alla gästerna på som var och kikade på Valen.

 

Snacka om att ha ett annorlunda roligt bröllop.. som man verkligen kommer ihåg.
Visst, alla kommer ju ihåg sitt bröllop, inte så jag menade.
Men, jag tror gästerna kommer ihåg detta väl också.

 

Efter vi hade blivit vigda, så skulle vi åka limousinen igen, för då skulle vi ut till havet för att bli fotograferade.
Så, under hela vårt bröllop så var det en stillbildsfotograf med plus en som filmade allt.
Detta fick vi också sedan.

Filmen på vårt bröllop ligger fortfarande kvar på Youtube, sök bara på Bröllop Valen, så kan ni kika på det om ni vill

 

Måste bara berätta,,, vi var alla vi två, min son, våra vittnen, fotografen, Bingsgård och han som höll i bröllopet på Valen.
Allt som allt 8 styckena.

Varav 3 styckena drack ingen alkohol.
Det fanns två  mindre karaffer, en med whiskey och en med vodka i bilen, som man fick dricka av.

Dessa flaskorna var tomma innan vi var tillbaks plus att champangeflaskan som Göran och jag fick av limousinen-företaget,, en flaska med ett bröllopspar och våra namn och datum ingraverat plus två champangeglas med samma gravyr.

Dessa glas gick Göran och slog i när vi kom tillbaks från fotograferingen, jag var livrädd han skulle krossa de mot varandra, men det gick bra.

  

 

Vi hade dukat inomhus, men eftersom det var rena sommarvärmen, så hade de som var hemma och väntade på oss dukat på gården istället.
Där satt vi och hade bröllopsmaten, kaffe, tårta och paketöppningen.

 

Våra gäster fick roa sig med varandra, dricka bål och öl innan vi kom hem.

 

Sorry, för ett LÅNGT inlägg idag.

 

Ha nu en fin lördagseftermiddag / kväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards