Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Måndagen...

Av Annelie - 24 april 2017 19:24

... gick i ett raskt tempo.

 

Jag var uppe tidigt i morse, tog mig frukost och satte mig vid datorn, kikade lite på olika bloggar, kommenterade lite i de, kikade på fejjan och avslutade med pusselsidan.
Sedan var det dags för frukost nummer 2 (3 timmar mellan varje), då passade jag även på att skypa med mamma och pappa.
Sedan gick jag in och la mig uppepå sängen, började att skriva ett brev för hand, men vart så fruktansvärt trött, så jag la ifrån mig detta och kröp ner under pläden så gött, tvärslocknade, sov väl i cirka 1 timmes tid.

Vaknade av att jag fick ett sms, och när jag tittade på telefonen så fick jag se att Paula hade ringt, det hade jag inte alls hört.

Skickade ett sms till henne och frågade om det var något speciellt, hon ville bara komma ner en stund.
Ja är du inte rädd för att bli sjuk så får du gärna komma.

Hon är inte alls rädd, för hon kramade mig så hjärtligt när hon och Chammi kom.

 

Vi satt och pratade om allt och lite till, hon är en sann / riktigt vän, som finns i alla lägen.

Göran hann att komma hem innan hon gick härifrån,,, när hon gick så fick hon med sig sågen som vi hade köpt till henne i Ullared,,, denna skulle hon betala.
Aldrig sa vi då,,, du hjälper oss så mycket så den får du av oss.

 

Jag hade ringt till Uppsala angående mina 4 veckors inneliggande jag ska tillbaks på, men de var upptagna när jag ringde så jag lämnade namn och telefonnummer, så ringde Kerstin (sköterskan) upp lite senare i eftermiddag.
Då hade Göran även hunnit komme hem.
Det var sagt att jag EVENTUELLT skulle komma upp den 29:e maj och var där i 4 veckor, men när jag sa det till Kerstin idag så sa hon att njaa, vi får se hur det blir, för det är ont om sjuksköterskor, där du sover, har du mycket kontakt med de frågade hon, ja sa jag då,, när det gäller mina mediciner så är det enbart sjuksköterskorna jag har kontakt med.

Hon kunde inte lova att jag skulle få komma in den 29:e, då skulle de vara där i en vecka, sedan åka hem i 1 vecka, sedan komma tillbaks i 3 veckor. Nä, sa jag då.. finns det någon chans jag kan få komma i höst, vill du det frågade hon mig då.
Jaa,,, för jag orkar inte ligga så ofta i sjuktransporten, det är ju ändå 70 mil enkel väg.
Jamen då ändrar jag dig till hösten sa hon då,,, ja det är absolut inte för att jag INTE vill, för jag VILL verkligen komma tillbaks till er.
Vad tycker du sa jag till henne, är jag dum..??
Nä Annelie sa hon då,, det är endast DU som kan bestämma det,,,, ja det är ju sant.
Men, jag vill GÄRNA ha någon som bestämmer åt mig i sådana lägen..
Hihihi.

 

Sedan skypade jag en liten stund med syrran när Paula var här,,, men hon pratade för fullt med Göran då, så det gjorde ju inget.

 

Idag var Göran och jag slöa,,, iddes inte göra något med falukorven som vi har i kylen, så det vart en varsin (dumma..?? JAEEE, verkligen), Göran tryckte i sig NÄSTAN hela, jag åt inte alls mycket, en del av det åkte ner i Göran´s matlåda, resten kastades.
Nu har vi lärt oss,, bättre att köpa en portion och dela på, för det lilla jag äter, KAN Göran avstå.

 

 

Bild lånad från nätet.

 


Nu sitter jag i sängen med en liten skål lösgodis,,,ont som f*n,,, så nu passar jag på att önska er jättefin fortsättning på en måndagskväll.

 

Just det ja,,, utmaningen.

 

Det är

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

som har startat denna utmaning.

 

Om du fick ändra en sak med ditt utseende, vad skulle det då vara..??

 

Jag vill VERKLIGEN ha bort mina hängade ögonbryn / ögonlock.

 
 
FREEDOMtravel

FREEDOMtravel

24 april 2017 21:19

Två frukostar skulle jag gärna äta, om jag hade tid och fick bestämma. Ääälskar frukost :)

http://www.freedomtravel.se

Annelie

25 april 2017 03:16

Ja, det är gött med 2 frukostar.
Eller, för min del blir det ju egentligen, en frukost och ett mellanmål.. *L*

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

25 april 2017 09:32

Åh tänk om man hade orkat två frukostar haha fast iofs är det 3 timmar mellan så blir det frukost och sen lunch för mig :P

http://thequeenie.se

Annelie

25 april 2017 09:42

Blir lätt två "frukostar" för mig eller en frukost och ett mellanmål, eftersom jag är uppe och "springer" så tidigt.

 
Biggeros

Biggeros

25 april 2017 13:40

Bra att ha en riktig vän !! Så blev det kall falukorv...
Två frukostar är inte dåligt. Här brukar det för det mesta bli en sen frukost=)Kram

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

25 april 2017 14:02

Ja,,, vår vän där har ställt upp till hundras procent under min sjukdomshistoria nu.
Yes, det vart kall falukorv eftersom den las in i kylskåpet igen. *L*

När jag är uppe tidigt och "ränner", då brukar det bli två frukostar,,, eller en frukost och ett mellanmål.

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards