Direktlänk till inlägg 27 april 2017

Som det blir..

Av Annelie - 27 april 2017 16:10

... ibland, jag skulle bara vila på sängen en stund.
Vet inte ens om att jag somnade... *hahaha*
Vaknade av att jag drömde,,, vette tusan om jag pratade också. För det är något jag gör väldigt ofta nu säger gubben, det händer jag skriker också, så han sa häromdan, "vi kanske måste stänga sovrumsfönstret snart, så som du skriker" *L*

 

Ja, idag "studsade" jag upp direkt när Görans mobil ljöd (04.40), och in i duschen.
Klädde på mig och var klar, när klockan var vid 8-tiden så satte jag mig på elskotern och drog till Lidl, var faktiskt inte så jättemyscket med folk när jag kom,, men de kom också.
För idag var jag kvar länge på Lidl, åkte runt och kikade på allt möjligt.
Jag var sååå sugen på ett par jättesnygga handdukar,,, men de var så lätta i virkningen / vävningen eller vad det nu var, så fastnar man med något, så dras det upp en tråd direkt.
Därför åkte de tillbaks i korgen där de låg.

Jag köpte bland annat en stor "tunna" i tyg som man har som tvättkorg, men jag tänkte släppa en korg i trådbakshyllan som vi använder till stryktvätt och använda denna jag köpte istället.

Jag köpte en mindre cykelväska till Göran, tänkte om han cyklar och jag åker elskoter för att handla någon gång, han har ju redan en stor rejäl cykelväska på ena sidan, blir bra med en till.

 

Sist men inte minst,,, jag köpte ett jätteläckert strykjärn för endast 199;- , visst nu är det ju inte sladdlöst som vi hade tänkt oss, men va fasen det skiljer ju 700;- i pris.

  
Så här ser det alltså ut, en riktigt läcker färg.


När jag kom hem, så hämtade jag strykbordet i sovrummet, för dels så skulle jag sätta på det nya strykbordsöverdraget, på detta nya strykbord.
Men, det måste vi vara båda två till.

Sedan ställde jag mig och strök upp dessa 6 jumprarna som fanns i stryklådan.
Å jag säger bara wow, vad lättvindigt detta strykjärn gick och vad lätt själva strykjärnet är.
Så, detta köp känner jag mig riktigt nöjd med.

Vi har ju köpt elektriska prylar förr av detta märke och varit helnöjda, därför jag vågade på nu också plus att Lidl har ju 3 års garanti.

 

Jag köpte även 3 packer med deras rosor, finns inga bättre rosor att köpa, dessa slår ut och de står länge.

   

Jag hade svårt att bestämma färg, därför det vart tre olika.

 


Känns gött att komma ut en sväng idag, innan jag åkte hem så hade även Apoteket hunnit att öppna, så då var jag inom där.
Numera har jag frikort till och med februari -18, "bra" med dyra mediciner.
*L*

 

Nu mina vänner, ska snart kebabflarn stekas och mos göras av potatisen som kokar.
MEN, jag har ju utmaningen från

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

kvar att göra.

 

Har du någon / några tatueringar...??

 

Ja, det har jag, 8 styckena bestämt och fler vill jag ha.
:o))

 

Har en nere på mitt högra ben, en fjäril med tigerhuvud innuti, på mitt vänstra ben, tribul med rosor och banderoller och i dessa tre banderollerna står våra namn i en varsin och sedan bröllopsdatumet i en.
I nacken en lila fjäril med lila rosett och sedan text (symboliserar min fibromyalgi), på höger överarm tribul med en ros, vänster arm bara en snygg tribul, vänster arm två hjärtan som är sammalänkande, höger arm en uggla som sitter på en gren och på insidan om underamen tribul med en tiger.

 

Ha en jättefin fortsättning på er torsdag.

 

 

 
 
ullie

ullie

27 april 2017 18:17

vilken pingla!
du strykjärnet gillade ja hoppas det blir bra skönt i nte så dyrt heller.
Det är ingen fara vännen har ju min fibro i botten med en migrän som blivit kronisk säger de
uppe på det gjorde ja op på mitt högra knä för två år sen minisken
Nu för ett år sen lyfte en vårdtagare ja jobbar ju inom hemtjänst o gjorde nåt fel .. har fått diskbrock iryggen på två kotor
sen är det nu dax för nästa knä vänter att op. så det väntar ja på nu en tid i 15 maj till läkaren o då bestämma tid för op på knät. vill ta knä först o sen får vi väl se me ryggen men tja.. skit e det o ja deppar.
Det som gör allt till är ju som vanligt försäkringskassan där man liksom ska va pigg för att va sjuk eller ja det klassiska du vet som du me kanske har. inga pengar förrän slutet utav nästa mån ja dööööör typ .
japp här va väl mitt gnäll slut föruutom min förkylning nu he he guuuud kram till dej vännen o ja självklart föstår ja hur det kändes för dej o maken men du han verkar ju underbar helt rätt för dej =) <3 lycka
kramar vi hörs

http://weberskold.blogg.se

Annelie

28 april 2017 02:39

Strykjärnet var riktigt härligt att stryka med, för det var lätt och sedan lätt att föra det över kläderna, så detta köp är jag nöjd med, sedan är det ju bra Lidl har 3 års garanti.

Jag har ganska så mycket med artros bakom mina knäskålar, det kan de operera, men gör det inte i dagsläge eftersom jag inte kan gå.. :o//

Usch vad jobbigt det lät med KRONISK migrän.. *stackare*
Har du anmält om din skada i ryggen som du gjorde på arbetstid..??

Hemtjänsten kan vara ett jobbigt yrke, beroende på vilken brukare man har.

Detta om att min make är rätt för mig, är verkligen SANT.
Min sjukdom har svetsat oss samman ännu starkare.

Ha nu en jättefin fredag med massor av sol.. // Kramar Annelie

 
FREEDOMtravel

FREEDOMtravel

28 april 2017 07:39

Gillar färgen på strykjärnet! Däremot gillar jag inte att stryka ;)

http://www.freedomtravel.se

Annelie

28 april 2017 10:23

Å jag älskar att stryka,, allt med tvätten, jag gillar att tvätta, vika in underkläder *för DET stryker jag inte*, stryker in allt annat, men det är inte säker jag tar samma dag.
Sätter på spotify-listan i mina hörlurar och sätter mig i arbetsstolen i köket,, sjunger för fulla segel till min makes stora förtret.. hahaha.

Ha en jättefin fredag... // Annelie

 
Anita

Anita

28 april 2017 08:25

Färgen på Strykjärnet var ju bara för fin :D

http://siliiins.blogg.se

Annelie

28 april 2017 10:24

Ja, jag älskar också den lila färgen.. :o))

 
bittan

bittan

28 april 2017 10:35

Hej! Jag vill önska dig en trevlig valborg, 1:a maj och helg!
Här skall vi inte göra så mycket roligt då vi skall på begravning i morgon då min mans bror begravs.
Jag måste fråga dig vad heter sidan du löser pussel på?
Jag ser att du tycker om att stryka kläder, men det tycker jag inte alls om och det mesta får min man stryka kläder då jag alltid får sån värk i mina händer av detta. Det är tur att man har en man som hjälper mig med mycket och vi delar upp sysslorna i hemmet med det vi kan.
Usch idag mår jag så dålig är så orolig för begravningen och får alltid så problem i min mage då och huvudvärk. Du får tänka på mig!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Annelie

28 april 2017 11:18

Men fyyy för begravningar, tyvärr är det ju något vi alla inte kan undvika ibland, men JOBBIGT är det.
Jag ska absolut tänka på dig i morgon.. *kram*

Ja, jag älskar att stryka, men har jag FÖR jävla ont, då ställer sig min man lika gärna med stryktvätten.
Härligt när vi träffat på så underbara män i vårt liv.

Sidan har du här..
https://thejigsawpuzzles.com/

Förstår du mår dåligt idag,,, som du säger, du är orolig för begravningen i morgon, ta det bara lugnt idag..
Ha en fin helg efteråt.. ja så fin som du KAN ha det i all sorg.

Kramar om..

 
Moa

Moa

28 april 2017 11:51

Väldigt vacka blommor!

http://moakandelin.devote.se

Annelie

28 april 2017 12:19

Jaaee,, rosorna från Lidl är alltid lika fina och står LÄNGE.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards