Direktlänk till inlägg 28 april 2017

Blir bara ett...

Av Annelie - 28 april 2017 18:08

... kort inlägg idag och det beror på att jag är trött som grisen och har ont som fan.

Jag somnade ifrån min sista kvällsmedicin igår, men tvärvaknade klockan 01.15 inatt och var klarvaken, så jag gick upp, tog mig en smörgås och lite te, satte mig vid datorn och la pussel, tills ögonen gick i kors. 


Jag har haft fikabesök i 2,5 timme idag,, jättemysigt och trevligt.
Kommer att bli fler gånger.
Det är en kvinna som bor i porten bredvid oss, hon är gift med en kille som vi känner sedan länge, lärde och känna honom genom ett par grannar vi hade när vi flyttade hit.

Sedan har jag vattnat genom alla blommor, fixade till leverstuvning som vi åt till middag, men nu så.. sitter jag i pyjamasen på sängen och ska få till detta inlägg. Jag hann och skriva lite i min blogg, men sedan kom Göran och la sig bredvid mig och körde massageapparaten över hela mina ben och rumpa.
Det är sååå gött, samtidigt som det ömmar rejält.

 

Denna helg ska tillbringas åt städning, sedan är det tomt i vår kalender.

 Vad ska ni hitta på, när det är Valborg och allt...??

 

Valborg brukar inte vi göra någonting,, brukar ju vara så fruktansvärt dåligt väder och kallt,, så det blir oftast en hemmakväll med någon bra film, om jag orkar hålla mig vaken.
  

 

Idag har jag börjat med en ny värkmedicin, så nu får jag se hur den verkar på min värk. Hoppas verkligen den hjälper mig riktigt bra,, så jag slipper denna jäkla värk.

 

Nu ska vi se vad dagens utmaning är.

thequeenie.se
nouw.com/jasmineivanoff

står för utmaningen

 

Nämn 3 bra egenskaper hos dig samt 3 mindre bra..

 


Ja ni..

BRA

* Lättsam
*Ärlig

* Gladlynt

 

MINDRE BRA

* Kort stupin
* Kontrollbehov
* Dålig på att läsa instruktionsböcker

 

 

 

 
 
Biggeros

Biggeros

28 april 2017 19:11

Vilken karl du har!! En riktig klippa=)Massage ger underverk bara för en liten stund...
Du får kurera dig tills vi hörs igen// kram

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

28 april 2017 20:21

Ja, jag lovar dig,,, kan inte ha en bättre gubbe. Älskar honom villkorslöst..

Ha nu en jättefin helg.. // Kramen

 
Linda

Linda

28 april 2017 23:15

Ja det är inte fel att få massage ibland. Du får sussa så gott. Kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

28 april 2017 23:55

Nä, jag älskar det, fast det är en riktigt ond-skön-känsla.

Hoppas att du också sover gött i natt... // Kram

 
ullie

ullie

29 april 2017 01:08

usch vännen ja e me sååå trött på att ha ont jämt o vara beroende typ utav mediciner. ja har kommit i en dum cirkel där ja inte vill gå o lägga mej för ja tro ja ska ha ont o inte somna... suck jo men häner ju ofta såå..
hoppas din nya medicin hjälper nu då
vi ska till värmor o hjälpa med lite saker i morgon sen blir det nog lungt. elden ligger här bredvid så får se som du säger det är skit kallt o blåsigt
fin lördag gumman o ja va skoj me nytt sällskaps besök KRAMEN

http://weberskold.blogg.se

Annelie

29 april 2017 07:51

Ja, det var jätteskoj med fikabesök, speciellt när det var en nyfunnen vän, då har man ju extra mycket att prata om.. *L*

Men fyyy, vilken jobbig känsla du måste ha vid sänggående, du kan inte få någon insomningstablett eller något sådant av din läkare..??

Visst är det fruktansvärt när man inte klarar sin vardag utan mediciner..??
Jag känner direkt när det är dags för mig att ta tabletterna igen.
Jag tar klockan 08.00, 14.00, 16.00 och 20.00 :o((
Hoppas också att den nya kommer att hjälpa mig bra.

Regniga (suck) Kramar

 
Linda

Linda

29 april 2017 03:07

Ja jag håller med dig fast det känns så är det ändå skönt *ler*
Kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

29 april 2017 07:51

Absolut,, värt mödan ändå *L* // Kramen

 
Anita

Anita

29 april 2017 08:09

Lät bra trevligt med lite fikasällskap!! :) Ha en fin lördag, kram

Svar; Absolut får du länka min blogg

http://siliiins.blogg.se

Annelie

29 april 2017 09:28

Ja, fikasällskap är aldrig fel, tyvärr är det för sällan bara.. :o(

Okej, då gör jag så, Tack för det..

Ha en bra dag själv, här står det som SPÖ i backen.. *muttrar*.. // Kramen

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

29 april 2017 11:59

Härlig karl :D Hoppas ni får en bra dag :D

http://thequeenie.se

Annelie

29 april 2017 15:30

Jo, min man är bäst,,, utom idag då han har varit lite småkinkig nu på eftermiddagen på grund av snus-sug, han tvärslutade att snusa lössnus för drygt 1 år sedan,,, men idag satte suget in ordentligt, och då kan han bli småkinkig.
Jag la mig på sängen och kikade på teven med stängd dörr.. *L*
Nu sitter jag vid den stationära datorn, måste snart lägga mig igen.

 
Vicki

Vicki

1 maj 2017 14:01

Fast denna valborg blev det ett riktigt super väder. Fast 1 maj blåser det rejält.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 maj 2017 15:12

Ja, det var riktigt fint väder igår, men kalla vindar.
Mmm,, idag blåser det riktigt rejält.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards