Direktlänk till inlägg 1 maj 2017

God Morgon på..

Av Annelie - 1 maj 2017 05:09

... er alla.

  

Tänk ibland blir det inte alltid som jag tänkt mig.

 

Vi var hemma från vår vän Paula strax efter 20-tiden igårkväll, jag var så trött när vi satt i hennes uterum plus att det är jobbigt att sitta uppe för länge igen.

  

Vi var alltså hembjudna till henne på grillat och hennes supergoda hemmagjorda potatissallad.

Paula är singel, bor ensam i ett stort fint hus.
Men, hon är otroligt händig, kan det mesta... det hon är lite osäker på brukar hon bolla lite ideér med Göran.

 

Här är ett exempel, där diskuterar de något som måste göras uppepå taket.

  

 

Här kommer jag inte ihåg vad de diskuterar.

 

 

Här är det dags till att äta, och det smakade riktigt gött.

  

När vi kommer så släpper hon alltid ut Chammi, och han är sååå glad han springer som en tok, studsar upp och ner och skriker ut sin glädje när vi kommer.

*älskade hund*

Sedan när vi kommer in och går vidare genom garaget så springer han först, ut på gräsmattan och hämtar en boll.

Han är otroligt leksjuk för att fylla 9 år i år.

  Sötnöten     

 

När vi nästan var hemma, så kom vi till en korsning där de har satt upp ett stopptecken för de som kommer från höger.
Kom tre mopedister, de körde    och Göran smög också framåt, dessa två killar som hann åka mot stopptecknet höll nog på att svälja sina tungor när Göran smög framåt,    så de väjde till ordentligt, den tredje killen han stannade för stopptecknet, då gjorde Göran     åt killen, man såg på hans ögon att han var glad plus att han nickade.
Nu var det absolut ingen hastighet vi kom in, mopedisterna kom betydligt snabbare, så hade det varit så, så att vi märkt de inte hade väjat eller något sådant, då hade ju Göran bromsat,, för inte smäller man medvetet med bilen.
Men, det är bara att hoppas på ungdomarna har lärt sig något.

 

Jaha, nu måste ni berätta för mig vad just DU hittade på igår, om ni var på fest, hos vänner, ute vid någon brasa, hemma och bara tog det lugnt.

Nu tycker ju inte jag att Valborgsmässoaftonen är något speciellt att fira,,, var skillnad mot när jag var barn, då var vi alltid och tittade på en majbrasa.

 

När vi kom hem igår, jag gjorde mig iordning för natten direkt och kröp till sängs, under mitt älskade kedjetäckte.

Jag satt i sängen, hade laptopen i knät, började på gårdagens blogginlägg, samtidigt som jag kikade på "Frikänd" på 1:an.
Men, jag vaknade till efter cirka 30 minuter,,, då satt jag och sov med händer på laptopen, glasögonen på, teven gick.
Bara att ställa från mig datorn, ta av glasögonen, stänga av teven och sänka ryggstödet och höja för benen, sedan somnade jag om lika fort, sov hela natten fram tills klockan var 04.45, vet inte ens att jag har drömt något inatt.

 

Idag måndag (söndag), är en städdag, solen är på G upp igen.
Härligt, Härligt.

 

Vad hittar du på med idag..??

 

Nu till utmaningen som

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

har

 

Vad värderar du högst hos en vän..??

 

Det jag värderar högst hos mina vänner är:

* Ärlighet
* Trofasthet
* Glädje tillsammans

 

Tar även aprils sista utmaningen direkt.

 

Vad är ditt mål med bloggen..??

 

Mitt mål är, för mig själv helt klart, eftersom det typ är som en digital dagbok för mig (därför jag är sååå ÅNGER på att jag stängde ner min förra, jag skulle ju bara ha kunnat haft den vilande), sedan så gör det mig jätte, jätteglad att mina läsare har ökat + att flera kommenterar, jag har fått fler nya bloggvänner, visst hade det varit roligt att kunna tjäna en liten slant på min blogg.
Men, det är nog svårt, när jag har en så alldaglig blogg som jag har.
Jag menar,, jag har ju ingen röd tråd i mina inlägg.

 

Men jag HOPPAS verkligen att ni som läser min blogg, trivs inne hos mig.

 

Med detta så önskar jag er alla en riktigt skön 1:a maj.dag

 

På återseende.

 
 
Moa

Moa

1 maj 2017 10:07

Trevlig första maj :) Jag tycker inte alls det gör något att det "saknas" en röd tråd. Jag tycker om en blandning av inlägg.

http://moakandelin.devote.se

Annelie

1 maj 2017 10:24

Tack, roligt när folk gillar ens blogginlägg, eller hur..??

Ha nu en riktigt mysig dag.. // Kramen

 
bittan

bittan

1 maj 2017 11:10

Hej! Här skall vi snart gå på Vårmarknad här i stan och får se om det finns något att köpa om inte så är det alltid roligt att gå runt och titta på sakerna och vi skall gå tillsammans med våra barnbarn. Idag har vi härligt väder solsken och över 10+ nu och det är väl typiskt nu när alla skall börja arbeta imorgon.
Igår tog vi det lugnt här hemma då vi varit på resa i några dagar då vi var till Borlänge (ca 30 mil härifrån) på begravning och det var en fin begravning av min svåger.
Tänk min rygg gick det bra och är nu äntligen bättre i den efter mitt ryggskott och hoppas nu bara jag inte får det tillbaka.
Du måste berätta lite vad ett kedjetäcke är för något? Vad är det bra mot?
Ha nu en bra 1:a Maj!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Annelie

1 maj 2017 12:10

Åååå, vad mysigt med en vårmarknad, jag gillar också att gå runt och kika på de, även fast en del är bara skit, men man KAN göra fynd.

Vad härligt att begravningen gick bra, den du bävade lite för.
Uschamejjen, vad tufft med ryggskott.
Det hade min make ett REJÄLT för 10 år sedan, han hade så ont så han visste varken in eller ut plus att han fick ju även riktigt, riktigt ont av ischian.
Efter det, så började han träna på gym, för att stärka upp ryggmusklerna, han vart så inbiten i detta med träning så han var där cirka 5-6 gånger / vecka, ibland 2 ggr / dag.
Tvärslutade med det, när jag vart rullstolsbunden och kom hem från lasarettet i en sådan.

Kedjetäck är bra för värk, det är även bra mot de som är oroliga, psykiskt och de barn som har någon bokstavs-kombination.
Det är olika tyngder på det, jag har ett 8-kilostäcke.
Men, ibland har jag så ont, så jag orkar ite ha det på mig,, annars så älskar jag att ringa bädda in mig i detta,,, det är såå gött.

Ha en riktigt fin vårdag.. // Kramen

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

1 maj 2017 12:56

Godmorgon och hoppas du får en bra dag :D

Svar: Nej blev ingen ravefest och jag berättar inte vem Mr M ;)

http://thequeenie.se

Annelie

1 maj 2017 15:08

Tack, ja jag hoppas att du också har en fin dag.
Nä, jag förstår du inte vill berätta vem Mr.M är,,, jag vet ju inte vilken någon är.. *hahaha*

 
Ingen bild

Lena S

1 maj 2017 13:17

Jag trivs med din blogg. Gillar att läsa om vad som händer i ditt liv.

Kram ❤️

Annelie

1 maj 2017 15:08

Tack, alltid skoj att läsa någon gillar ens blogg.

Ha en fin fortsättning på denna dag.. // Kramar

 
Vicki

Vicki

1 maj 2017 13:58

Gott med grillat :-). Det var nog många som grillade igår när det var Valborg även vi!

Jag, Jonas och Ronja var hemma själva och hade en lugn dag. Vi var uppe tidigt eftersom Ronja skulle spela match och det var min tur att hjälpa till i kiosken. Så när vi kom hem så tog vi oss alla en siesta.

Vårt bål började 20 så vi gick vid 19:30 och hämtade upp alla. Min pappa, mamma, brossan, hans tjej och alla barnen.
Var ni och såg något bål?

Bor er vän nära er?

Ha en härlig måndag,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 maj 2017 15:11

Jo då,,, ibland så är det gött med grillat, nu har vi slut på gasolen till vår grill här hemma, så vi måste fylla på den innan det blir något mer grillat.

Nääee,, vi var aldrig och tittade på någon bål.
Ja, vår vän bor såppas nära så vi hade kunnat cyklat (om det hade gått).

Ha en fin fortsättning på denna blåsiga dag..

 
Annie

Annie

1 maj 2017 15:02

Vad kul med umgänge med din vän! ;)
Kul att ni kunde hälsa på henne ..<3

Sv: Ja typ så har jag det. blöder mycket och mycket menssmärtor. inte kul :)
Bättre idag :)

Hoppas din dag är hyfsad idag :)

Kramar!

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

1 maj 2017 15:14

Ja, det var mysigt, vi satt i hennes uterum, å varmt och skönt, för ute var det ju riktigt fint väder men kalla vindar.

Usch, stackare... ja då vet jag verkligen vad du går genom, finns det ingen hjälp att få för dig..??

Njaa,, dagen är jobbig med värken, men jag överlever.. *L*

Hoppas att du får en fin fortsättning på denna dag.. // Kramar

 
Emm

Emm

1 maj 2017 20:19

Åhh vad glad jag blev som hittade till min blogg! Hoppas du hade en fin valborg trots att du inte "firade" det så med att titta på bål. Många kramar! /Emelie

http://www.motherofbutterflies.blogg.se

Annelie

2 maj 2017 06:00

Alltid lika roligt att glädja någon, så som jag själv blir glad så fort jag har fått en kommentar.

Jaa,, vi hade en urmysig Valborg, fast vi inte kikade på någon bål,,, det var ju såå kalla vindar. Å skulle man kika på en bål, ja då hade man ju nästan varit tvungen att sitta den väldigt nära.
Jag fryser så fruktansvärt mycket nu för tiden, är ju så när jag sitter i rullstol.

Kramen..

 
Linda

Linda

1 maj 2017 23:05

Ni har ju haft det riktigt mysigt. Så söt vovven e, ser busig ut ☺ Ja dessa mopedisterna borde följa trafikreglerna som oss alla andra, där finns ju vissa som kör som galningar.
Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

2 maj 2017 06:01

Ja, det var en riktigt mysig Valborg, hihi ja Chammi tröttnar aldrig på att busa.

Håller verkligen med dig om dessa mopedisterna,, en del är livsfarliga.

Ha nu en fin vardag igen... // Kramen

 
ullie

ullie

2 maj 2017 02:10

så g ju väldans mysigt ut det där . mm hemmagjorda potatissalladen lät inte dumt . maken gillar inte men vi
kram o hoppas du haft en fin dag

http://weberskold.blogg.se

Annelie

2 maj 2017 06:03

Ja, vi hade en väldigt trevlig / mysig Valborg.
Hennes hemmagjorda potatissallad är suveränt god, krämig men ändå inte fet som en del kan vara.

Ha nu en jättefin tisdag.. // Kramen

 
Bettan

Bettan

2 maj 2017 06:39

Tycker det är kul att läsa..men får lite dåligt samvete att jag inte är lika flitig som du. Men jag har det inte som dagbok som du utan mer skriver när det vart nåt eller när jag tycker det är kul att skriva.
Roligt när hunden blir så glad när ni ses..är en härlig känsla.
Eftersom jag varit dassig så har man varken haft tanken på valborg eller gå ut.ha det gott

http://Guldivardan

Annelie

2 maj 2017 06:45

Tack... alltid lika roligt att höra folk gilla det jag skriver, även fast det är lite "flams" ibland.

Jag gillar det du också skriver, jag brukar alltid kika in en gång / dag ifall att du skrivit.

Ja,, det är underbar att Chammi blir så glad,, märks att vi ses ganska så ofta.

Hoppas att du känner dig något bättre.. // Krya på dig.

 
Anita S

Anita S

2 maj 2017 09:23

Såg inte alls fel ut..!! :)

Svar; Melker är inte inkörd än, så inget tävlande för våran del än :) Kram

http://siliiins.blogg.se

Annelie

2 maj 2017 15:34

Härligt att bara ha Melker att köra lite med,,, detta med hästar är säkerligen en riktigt "avkoppling" om man bortser från allt jobb, men det ingår ju liksom i arbetet.
Var år och dagar sedan jag var i ett stall och höll på... gick ju på ridskola när jag växte upp, sedan var vi på ett ridläger, där vi fick sköta om en egen häst som om det var vår,,, då var det inte så roligt längre.. *L*

Kramen..

 
wiper

wiper

2 maj 2017 13:43

Vad härligt att ni var till Paula på grillning. Kul att hon kan sköta ett hus själv, fast tjejer kan också sen lär man sig efter vägen och får tips och råd.

Det grillade såg jättegott ut och hennes hund är urgullig ;). Vilken incident med mopedisterna men som du skriver så lär dom sig antagligen nåt.

När jag var barn och växte upp så var det alltid till att besöka en majbrasa. Numera blir det sällan så och vi satt inne och åt gott med vårt besök

Jag värderar samma saker hos en vän. Tyvärr har jag blivit besviken ett antal gånger så jag vill inte ha mer än några riktiga vänner som man kan lita på. Det har gjort att jag är väldigt försiktig.

Jag har bloggat sen 2005 på olika platser men har inget riktigt mål utan skriver bara om vad som faller mig in och det jag upplever för dagen. Från början var det bara nåt inlägg då och då och jag hade inte många besökare på den tiden. Det känns som bloggen är en hobby och ett intresse som utvecklat sig genom åren. Du har ju också hittat på nytt och skriver om lite av varje. Jag har stagnerat lite och har slut på idéer och nya infallsvinklar.

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

2 maj 2017 15:45

Detsamma här,, har alltid varit på majbrasa eller så åkte vi till ett annat samhälle som hade ett STORT fyrverkeri ut över Klarälven, var jättefint.
Dessa minnen har jag med mig,, *mys*

Jaa,, jag är såå imponerad över Paula, men hon säger själv att hon har alltid varit en pojkflicka, hon är inte den som springer i affärer, för springandes skull.
Kläder köper hon när hon BEHÖVER,,, men däremot så älskar hon typ Clas Ohlson, Biltema affärer osv, hihihi.
Hon är för go den tjejen..

Mmm.. jag har också blivit riktigt besviken på s.k vänner.
Så, idag är jag noga med VEM jag släpper in i mitt liv.

Ha nu en riktigt fin fortsättning på dagen.. // Kramar om

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards