Direktlänk till inlägg 2 maj 2017

Här...

Av Annelie - 2 maj 2017 06:06

... igen.

Jag måste börja att skriva blogginläggen mitt på dagen istället, för jag är sååå TRÖTT på kvällarna så jag vet inte ens vad jag heter, visst jag är trött även på dagtid, men jag orkar lite mer då i alla fall.

Måste vara min senaste medicin som gör mig sådan.

Jaja, så äré.

 

Igår 1:a maj, hade vi städdag, renbäddning av säng OCH försäljning av vår hoj.
Det var alltså det jag bad er hålla tummarna för häromdagen, och affären gick igenom så Tack för alla tum-hållningar.

 

Så, nu är denna skönhet ett minne blott.

 

Lite sorgset är det allt, men nu är det ju som det är, att jag kan ju inte åka längre, var ju därför vi köpte oss hubilen, så att vi hade det gemensamma intresset så att jag också kommer ut.
Göran åkte inte mycket på hojen heller nu i slutet.

 

Så alltså, vår dag igår, städning, försäljning av hojen och sen var vi till Ica Maxi för att handla lite sedan avslutade vi vår dag på Akka-grillen.

Hem och in med varorna sedan satt vi i köket för att äta, efteråt tog jag mig en dusch det är ju såå underbart skönt att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng.

Det var meningen jag skulle skriva ett blogginlägg när jag satt till sängs, satte på teven också, eftersom jag ville kika på Biggest Loser.
Märkte jag var för trött för inlägget,,, så jag la mig gött tillrätta,,, hann i alla fall ta mina piller till natten, sedan såg jag kanske max 10 minuter,,, sedan    jag sååå gött. Märkte inte ens när Göran kom in och la sig.

 

Jaha, nu är det ju slut på dagens utmaning också.

 

Men, ska vi köra en runda med att vi berättar för varandra hur och var vi träffade våra respektiva.
Hur er första dejt gick till.
Hänger ni med på det..??

 

Jag kan börja eller äsch,, någon annan kan börja så jag ser att ni verkligen vill.

  
Börjar ni, ja jag LOVAR jag också berättar.

Å ni som är singlar, ni kan väl berätta om erat senaste förhållande eller något speciellt förhållande.

 

Bara en rolig grej för att höra olika alternativ.

 

Ha nu en jättefin arbetsdag igen.
Vi hörs av kanske senare idag, eller så får jag ligga efter med två dagars blogginlägg.
Ja, jag VET att jag inte ska stressa in inlägg, men vi får se.

Kram på er så länge.

 
 
Ingen bild

Lena

2 maj 2017 08:28

Jadu, vi var med i samma kompisgäng i ett par år innan det sa klick mellan oss. Jag tror när jag fick upp ögonen för gubben min var när jag var tillsammans med en annan kille i det gänget. Vi var i en stuga vid havet och hade kräftskiva hela gänget, det var sent i augusti och jättevarmt på natten så jag , min dåvarande kille och min blivande man var ute och gick, min gubbe plockade en jättefin blomma till mig och där fick jag upp ögonen för honom. När det sen tog slut mellan den där killen och mig så tittade jag extra efter Tommy som min gubbe heter och fick blickar tillbaka. Sen vid allahelgona det året ,så åkte jag, Tommy och en annan kille till ett spökhus här inärheten och kikade, då tog Tommy tag i mig och skulle slänga mig i sjön( där det var is på😋han ville ju hålla i mig) och jag höll mig fast i honom och det har jag gjort sen dess, i 36 år. Det är hur vi träffades😋

Annelie

2 maj 2017 09:11

Hihi,, vilken härlig läsning.
Tack för att du delade med dig.

Ha en fin tisdag..

 
wiper

wiper

2 maj 2017 13:34

Mediciner kan verkligen ställa till det. Jag har ju Levaxin och fick in rätt dos och mådde mycket bättre. Sen gick det upp så jag är tröttare igen så nu beställde jag läkartid

Grattis till att ni fick sälja er hoj till rätt pris. Den ser ju fantastiskt läcker ut. Ja du livet förändras och man får dra tillbaka en del som man gjort förr. Skönt att ni har husbilen istället för då kommer man ju ut ändå. Vi lider av att inte ha bil nu och vet inte alls hur det kommer att sluta.

Min man och jag träffades för 26 år sedan på en fackföreningskurs. Vi arbetade på samma arbetsplats och var engagerade i facket. När jag kom in genom dörren till kursen så satt han till höger på en stol och tittade upp när jag gick in. Jag själv tittade honom rätt in i ögonen och det var nåt som klack till. Det tog ett tag innan vi blev ihop så vi träffades på olika kurser runt om i landet och hade trevligt. Efter ca 2 månader kom han hem till mig då jag var på väg ut på dans så jag stannade hemma och bjöd på dricka och egenhändigt gjorda räksmörgåsar och efter det kändes det som vi var ihop ;). Sen har det sagt "klick" hela tiden i 26 år.

Kul utmaning

Jag kände mig själv stressad av bloggen så jag tog bloggvila än om jag blir stressad av det också men efter några dagar så kändes det bra. Sen hinner jag inte då vi har besök i så många dagar.

Ha nu en skön och vilsam tisdag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

2 maj 2017 15:39

Ja usch,, skrämmande vad mediciner kan göra med en.. :o//

Ja, det var gött att hojen vart såld, men vi fick inte et priset vi egentligen ville ha,, men bättre med det vi fick, än inget alls.

Nu kan vi bara njuta av husbilen, vem vet, vi kanske kommer uppåt där ni bor på vår semester,,, vi får se, jag hör av mig i sådana fall.
Förresten, såg du min kommentar om kylväskorna..??

Roligt att läsa om hur du och din man träffades.. *L*

Jag skriver inte heller i min blogg, om inte lusten infinner sig, jag brukar försöka att få till ett blogginlägg / dag,,, eftersom jag gärna vill gå tillbaks och kika vad jag gjorde t.ex den 2:a maj 2016.
Jag trodde du hade bloggvila ENBART för att ni hade gäst.

Ha det bäst bästa du.. // Kramar om

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

3 maj 2017 11:59

Jag brukar skriva mina blogginlägg på förmiddagen eller mitt på dagen. På kvällarna brukar jag vara helt slut, hjärnan funkar inte lika bra som på dagen... :-) Fibro- eller ME-dimma skulle jag tro.

Vad bra att ni fick sålt motorcykeln, men jag förstår att det också kändes sorligt.

Jag träffade min älskling på nätet. Först var jag inte alls intresserad av honom, för han bodde för långt bort :-) Men han var ihärdig :-D hi hi! Det är nu snart 5 år sedan. Tiden har gått sååå fort! Fattar inte att det redan gått så många år.

Hoppas du har en fin onsdag vännen! Kramisar från mig! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

3 maj 2017 12:56

Ja, jag måste också börja skriva på dagen istället,,, kan / orkar verkligen inte engagera mig på kvällen, känner mig som ett vrak då.

Ja, det kändes gött att den är såld,, men skulle jag bli såå bra så jag kan åka igen (i alla fall en önskedröm) och vi tröttnar på husbilen, ja då kan vi ju köpa oss en ny.

Roligt att läsa hur andra träffas, kommer att skriva min version om något inlägg..

Hoppas att du också får en fin onsdag i vårsolen.. // Kramar om

 
wiper

wiper

4 maj 2017 08:23

Vad roligt om ni kommer uppöver så vi kan ses. Det är bara att säga till lite i förväg så vi är hemma.

Jag såg kommentaren och har svarat. Jag fick tag på en väska som var liten på Dollar Store. Jag hade bloggvila både för att vi hade en gäst och jag inte orkade blogga några dagar men sen kom lusten tillbaka

Ha det jättebra
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 maj 2017 08:39

Ja då, är det så att vi rullar uppöver så lovar jag vi hör av oss några dagar i förväg.

Jo, jag såg allt din kommentar, efter jag skickade andra. Vad bra att du fick tag på en i den butiken, för den förstår jag var bra mycket billigare än på Ica Maxi.

Hoppas att ni har en strålande dag,, här vill solen genom, men lyckas inte riktigt.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards