Alla inlägg under maj 2017

Av Annelie - 2 maj 2017 06:06

... igen.

Jag måste börja att skriva blogginläggen mitt på dagen istället, för jag är sååå TRÖTT på kvällarna så jag vet inte ens vad jag heter, visst jag är trött även på dagtid, men jag orkar lite mer då i alla fall.

Måste vara min senaste medicin som gör mig sådan.

Jaja, så äré.

 

Igår 1:a maj, hade vi städdag, renbäddning av säng OCH försäljning av vår hoj.
Det var alltså det jag bad er hålla tummarna för häromdagen, och affären gick igenom så Tack för alla tum-hållningar.

 

Så, nu är denna skönhet ett minne blott.

 

Lite sorgset är det allt, men nu är det ju som det är, att jag kan ju inte åka längre, var ju därför vi köpte oss hubilen, så att vi hade det gemensamma intresset så att jag också kommer ut.
Göran åkte inte mycket på hojen heller nu i slutet.

 

Så alltså, vår dag igår, städning, försäljning av hojen och sen var vi till Ica Maxi för att handla lite sedan avslutade vi vår dag på Akka-grillen.

Hem och in med varorna sedan satt vi i köket för att äta, efteråt tog jag mig en dusch det är ju såå underbart skönt att krypa ner nyduschad i en renbäddad säng.

Det var meningen jag skulle skriva ett blogginlägg när jag satt till sängs, satte på teven också, eftersom jag ville kika på Biggest Loser.
Märkte jag var för trött för inlägget,,, så jag la mig gött tillrätta,,, hann i alla fall ta mina piller till natten, sedan såg jag kanske max 10 minuter,,, sedan    jag sååå gött. Märkte inte ens när Göran kom in och la sig.

 

Jaha, nu är det ju slut på dagens utmaning också.

 

Men, ska vi köra en runda med att vi berättar för varandra hur och var vi träffade våra respektiva.
Hur er första dejt gick till.
Hänger ni med på det..??

 

Jag kan börja eller äsch,, någon annan kan börja så jag ser att ni verkligen vill.

  
Börjar ni, ja jag LOVAR jag också berättar.

Å ni som är singlar, ni kan väl berätta om erat senaste förhållande eller något speciellt förhållande.

 

Bara en rolig grej för att höra olika alternativ.

 

Ha nu en jättefin arbetsdag igen.
Vi hörs av kanske senare idag, eller så får jag ligga efter med två dagars blogginlägg.
Ja, jag VET att jag inte ska stressa in inlägg, men vi får se.

Kram på er så länge.

Av Annelie - 1 maj 2017 05:09

... er alla.

  

Tänk ibland blir det inte alltid som jag tänkt mig.

 

Vi var hemma från vår vän Paula strax efter 20-tiden igårkväll, jag var så trött när vi satt i hennes uterum plus att det är jobbigt att sitta uppe för länge igen.

  

Vi var alltså hembjudna till henne på grillat och hennes supergoda hemmagjorda potatissallad.

Paula är singel, bor ensam i ett stort fint hus.
Men, hon är otroligt händig, kan det mesta... det hon är lite osäker på brukar hon bolla lite ideér med Göran.

 

Här är ett exempel, där diskuterar de något som måste göras uppepå taket.

  

 

Här kommer jag inte ihåg vad de diskuterar.

 

 

Här är det dags till att äta, och det smakade riktigt gött.

  

När vi kommer så släpper hon alltid ut Chammi, och han är sååå glad han springer som en tok, studsar upp och ner och skriker ut sin glädje när vi kommer.

*älskade hund*

Sedan när vi kommer in och går vidare genom garaget så springer han först, ut på gräsmattan och hämtar en boll.

Han är otroligt leksjuk för att fylla 9 år i år.

  Sötnöten     

 

När vi nästan var hemma, så kom vi till en korsning där de har satt upp ett stopptecken för de som kommer från höger.
Kom tre mopedister, de körde    och Göran smög också framåt, dessa två killar som hann åka mot stopptecknet höll nog på att svälja sina tungor när Göran smög framåt,    så de väjde till ordentligt, den tredje killen han stannade för stopptecknet, då gjorde Göran     åt killen, man såg på hans ögon att han var glad plus att han nickade.
Nu var det absolut ingen hastighet vi kom in, mopedisterna kom betydligt snabbare, så hade det varit så, så att vi märkt de inte hade väjat eller något sådant, då hade ju Göran bromsat,, för inte smäller man medvetet med bilen.
Men, det är bara att hoppas på ungdomarna har lärt sig något.

 

Jaha, nu måste ni berätta för mig vad just DU hittade på igår, om ni var på fest, hos vänner, ute vid någon brasa, hemma och bara tog det lugnt.

Nu tycker ju inte jag att Valborgsmässoaftonen är något speciellt att fira,,, var skillnad mot när jag var barn, då var vi alltid och tittade på en majbrasa.

 

När vi kom hem igår, jag gjorde mig iordning för natten direkt och kröp till sängs, under mitt älskade kedjetäckte.

Jag satt i sängen, hade laptopen i knät, började på gårdagens blogginlägg, samtidigt som jag kikade på "Frikänd" på 1:an.
Men, jag vaknade till efter cirka 30 minuter,,, då satt jag och sov med händer på laptopen, glasögonen på, teven gick.
Bara att ställa från mig datorn, ta av glasögonen, stänga av teven och sänka ryggstödet och höja för benen, sedan somnade jag om lika fort, sov hela natten fram tills klockan var 04.45, vet inte ens att jag har drömt något inatt.

 

Idag måndag (söndag), är en städdag, solen är på G upp igen.
Härligt, Härligt.

 

Vad hittar du på med idag..??

 

Nu till utmaningen som

thequeenie.se

nouw.com/jasmineivanoff

har

 

Vad värderar du högst hos en vän..??

 

Det jag värderar högst hos mina vänner är:

* Ärlighet
* Trofasthet
* Glädje tillsammans

 

Tar även aprils sista utmaningen direkt.

 

Vad är ditt mål med bloggen..??

 

Mitt mål är, för mig själv helt klart, eftersom det typ är som en digital dagbok för mig (därför jag är sååå ÅNGER på att jag stängde ner min förra, jag skulle ju bara ha kunnat haft den vilande), sedan så gör det mig jätte, jätteglad att mina läsare har ökat + att flera kommenterar, jag har fått fler nya bloggvänner, visst hade det varit roligt att kunna tjäna en liten slant på min blogg.
Men, det är nog svårt, när jag har en så alldaglig blogg som jag har.
Jag menar,, jag har ju ingen röd tråd i mina inlägg.

 

Men jag HOPPAS verkligen att ni som läser min blogg, trivs inne hos mig.

 

Med detta så önskar jag er alla en riktigt skön 1:a maj.dag

 

På återseende.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards