Alla inlägg den 6 juni 2017

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.
Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.
Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.

 

Här står mannen med stort M i mitt liv och väntar på en ny rallybil.
Göran blir eld och lågar då han ser / hör en Opel Ascona eller en Subaru (som alltså går som rallybilar),, då trivs han.
  

Efter vi stått där ett tag och kikat, gick vi ner till Stortorget, kikade runt på olika bilar som hade ställts ut.
Finns mycket fint.

Men, det var så kyliga vindar ute, så vi gick in på Valen, där vi tog oss en varsin smörgås, jag en te och Göran en kaffe.
Herrejisses... 135;- (!!!!) för FIKA,,, kan ju nästan äta billigare ute.

ÄNDÅ, så fikar folk så mycket.

 

Göran allvarlig som vanligt,, sällan han skrattar på en bild.

  

När vi kom hem, så satte sig Göran vid den stationära datorn, jag la mig på sängen tillsammans med katterna.
Lyckades somna, men sov säkerligen bara i cirka 20-30 minuter.
Sedan åkte vi in till Biltema, vi skulle kika på stolar som vi kan ha med i husbilen, slutade med att vi köpte både stolar och dynor på Jysk,, de håller så länge som de håller.
Var inte såå farligt dyra, endast 550;- för 2 styckena.
Skulle vi ha köpt på en husvagn / husbils-firma, ja då hade vi fått gett närmare 800;- för den billigaste för EN stol.

 

Efteråt så åkte vi hem, vi hade evnetuellt tänkt oss att åka till en vän i Bara, bara för att hämta upp kakor jag beställt av henne.
Hon hade tänkt sig att komma eventuellt i söndags, men det var ju då jag fick åka in akut.

Men, innan vi var klara i Malmö, så hade jag så ont, så jag ville bara hem.
Göran tog ut grillfatet, vi skulle grilla små kulpotatis, hade köpt färdigmarinerat fläskkött och till detta stekte vi på detta stekfat även wookgrönsaker.

Smakade riktigt bra, jag var inne och dukade fram och sådant.

 

Precis när vi ätit klart så kom Paula med både Chammi & Wille (hon är hundvakt åt sin hundpromendas-kompis).
Så, hon vart sittandes och prata med oss ett tag.

 

Paula i någon disskution med Göran, angående hennes markis där hemma.
Wille sov sååå skönt på köksbordet.
Ja, det är JAG som tatt upp han, han satt på bordskanten och kikade ut från början.
Usch, jag MÅSTE ta tag i dessa lådorna som står där i arbetsstolen.
Dessa tog jag fram i söndags, för vi skulle sätta oss med dessa papper som är kvar.
Jag H.A.T.A.R när det ser så ut.

 

 

Här har vi två av mina tre hjärtan.
  

Nu ska här krypas ner, med en go smörgås, en kopp te och teven tills dessa blå går igen.
Vi hörs väl av i morgon..??

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards