Alla inlägg den 28 juni 2016

Av Annelie - 28 juni 2016 07:24

... er i stugorna.
Nu äntligen är jag tillbaks.

  

 

Vårt midsommarfirande har varit helt underbart härligt, roligt, mysigt, underhållande ja ALLT.

Vi åkte ju som sagt var upp med vårt "vrål-åk", ja jag kommer att kalla vår husbil för det, så vet ni vad jag pratar (läs skriver) om.

Vi åkte ju som sagt var upp med vårt "vrål-åk" till Värmland då Göran hade tagit ledigt både torsdag och igår måndag.

INGEN visste om att vi skulle komma, detta var planerat sedan länge.
Därför jag skrivit i min blogg och på FB-sidan att Göran skulle vara parkeringsvakt (skulle han vara från början) och att vi sedan skulle åka någonstans i Skåne.
Var svårt att inte försäga sig när jag pratade med mamma & pappa via skypen.
Men, jag lyckades att INTE göra det.

  

Vi stack vid 07.30-tiden på torsdagsmorgon,,, började med att åka till Preem och tanka upp bilen med diesel.

Sen tuffade vi Nissa-stigen uppåt.

Stannade och åt på ett ställe i Gislaved, sen så stannade vi vid Dollarstore i Skövde, handlade med oss en del.

 

När vi kom fram till campingen, där mamma & pappa har sin säsongsplats, så såg jag mamma satt på deras uppbyggda uteplats, pappa reste sig precis.
Mamma tittade upp men såg inte att det var vi, sen så kom pappa ut igen, fick se att det stod Sweden Editon på sidan på "vrål-åket", då hade han sagt till mamma att de skulle kika om stod renault i fronten på den husbilen, för i sådana fall var det en sådan som vi hade.
Å när vi gled in på campingen och vinkade på de,,, ja jag lovar,,,, deras min var o-betalbar.

      

Vi åkte till vår plats, pappa följde med för att hjälpa Göran komma på plats, ta fram kilarna bilen ska stå på och sen kika så att den stod i vågrätt linje.
SEN så var det ju inspektering.
Både mamma & pappa tycker den är jättefin och att vi verkligen har gjort rätt som köpte oss ett "vrål-åk".

Mamma var in och bäddade åt oss... *hihi*, sängkläderna låg bara på sängarna.
Men, hon gjorde det hemtrevligt direkt.

 

När vi kommit på plats och gjort det vi skulle göra, Göran var och tog sig en dusch på campingen,,, så gick vi ner till mamma & pappas husvagn.

Satt där och pratade, fikade.
Senare så kom kortleken fram.

  

Men, det var ingen sen kväll... jag ville komma till sängs.
Eftersom jag inte har någon höj & sänkbar säng så fick jag lov att använda två stora kuddar vi tog med oss hemifrån plus en rulle som tillhör "vrål-åket".

Sov riktigt gött.

 

På självaste midsommaraftonen kom min syster och hennes man vid 11.30-tiden,, då stod Göran och jag i mamma & pappas förtält och smög, syrran kom ju gående eftersom hon hade checkat in de.
Uffe höll på att ställa rätt husvagnen.

Till slut gick vi ut,,, smög oss på de.
Syrran hade tänkt "Jävla folk att vara nyfikna",,, när hon vänder sig om står vi där som "gubben-i-lådan".
Hennes min... var också o-betalbar.
Då ska vi inte snacka på hennes skratt.

 

När de hade fått ordning på sitt boende, ja då ville de ju kika på vårt.
De tyckte också den är jättefin och lagom till oss.
Roligt att alla gillar den,,, även fast det är VI som äger den.
Göran haffade Uffe direkt på vissa saker i bilen.
Han kunde allt, utom två saker.... detta meed blutoothen på stereon och vart man släcker och tänder lampan på badrummet.
Det finns ju knappar vid kylskåpet, men Uffe menar på att ska man behöva gå dit för att kunna tända på badrummet.
Å sen en sak till,,, när jag vill ha sänglampan tänd,,, ja då kan vi inte släcka på badrummet, för då slocknar även min lampa.

  

När Uffe och Göran satt och höll på med stereon, så hann ju Andreas att komma och fick se de (tyvärr), men Göran sa det att han bara stod och tittade på de.
Han sa sedan att han vart otroligt snopen att VI var där.

 

 

Min älskade son och jag.

 

 

Mormor som pussar på Andreas, har hon alltid gjort och gör så än idag.
Han bryr sig inte ett dugg om det, även när han har vänner med.

  


Vi hade en riktigt rolig midsommarafton, jag drack av "döskalle-vinet", det var riktigt gött så det ska köpas fler gånger.

Bag-in-box vinet öppnades aldrig.

Göran drack av sin hallon-lakrits shoten.

 

 

Dag att äta själva silla-lunchen.
Första gången jag smakade gubb-röra, men den gick an att äta fast jag inte är glad i matjessill.

 

 

Jag har ju köpt en selfie-pinne som användes ibland.

  

 

Älskade pappa & jag.

 

 

Min syster Susanne & Göran.

 

 

Jag, Susanne & Göran *som oftas inte kan vara normal på en bild*

 


Vi hade tagit med sängkläder till Andreas ifall han ville smaka något på kvällen,, han stack hem en snabbis för att hämta det drickbara han ville ha.
Han hade tänkt sig att han sklle sova över hos oss, men det ringde en kompis på nattkröken, som ville ha honom med ut.
Sagt och gjort, han stack iväg vid 00.30-tiden

 

Vi hade en gudomligt härlig midsommarhelg, även vädermässigt.

 

Men, på söndagen kom det åskskurar.
Jisses vad det regnade ett par gånger.

Vi åkte vidare upp till Hagfors vid 12.30-tiden

 

Skriver mer om det i nästan inlägg, blir så många bilder annars.

 

Kan ju i alla fall visa min nya frisyr.

 

 

Lång lugg..

 

 

Dålig bild, men riktigt snaggade på denna sida.

 


Ha nu en helt underbar tisdag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards