Direktlänk till inlägg 29 maj 2017

Hej och ...

Av Annelie - 29 maj 2017 16:14

... hå denna måndagseftermiddag.

Jag sa idag på fejjan att jag inte skulle göra ett ärligt handtag idag.
Har jag inte gjort förrens nu, då jag har satt på en maskin tvätt och ska sätta på en till.
Sedan mina vänner, blir det bingen igen.

 

Där har jag legat mest idag, "Herr Värk" och jag är inte de bästa vännerna idag.
Kommer väl surt efteråt, när han inte var på besök hos mig så jättemycket under helgen.
Men, då var ju "Fru muskelkramp" där desto mer.
  

Jag har som sagt var, legat, sovit och kikat på en film som heter Forget and forgiven.

 

Var en film som gick att slötitta på,, men inget speciellt mer.

 

Bara jag har tvättat dessa båda maskinerna med tvätt, eller om det blir en idag och en i morgon,,,, *funderar*
Ja, så blir det.
Bara jag hängt upp tvätten efter denna maskin, så ska jag lägga mig på uppepå sängen igen och kika på 3:e säsongen av Bloodline som de släppt på Netflix.
Har ni inte kikat på den, gör det.
Jag gillar den serien enormt mycket.

  

Idag har jag fått svar från Transportstyrelsen, angående min dispans-ansökan om att få ligga på min säng under färden med husbilen.
Skulle ta mellan 5-7 veckor innan det är klart.
Bara att hålla tummarna.

 

Phuu,, vad min bränna efter helgens vistelse i solen gör ont på vissa ställen.
Läppen, smalbenen och hårbotten framtill.

Men, idag plockade jag fram hårkliaren.

 

Detta är alltså en hårbottens-kliare.


Inte alls länge sedan jag köpte den, så den är bara provad.
Men, idag tog  jag fram den och sedan låg jag och killade mig själv på läppen, bröstet (har jag också bränt), lite i ansiktet.
ÅÅååå,, jag fullkomligt ÄLSKAR när det killar så på solbrännan.
Hihi, ja jag ÄR tokig.

 

Som när jag födde min son med katastorfsnitt,,, alltså en öppning rakt från navlen och ner till "muttan",,, när detta höll på att läka, (då de sydde det med flera stygn rakt över), så hade jag ju omplåstring på.

Men, jag älskade när min son´s pappa låg och småkillade uppepå denna omplåstring. 
Jag var i sjunde himlen, det killade såå gött, utom neråt "muttan" för där hade två, tre stygn geggat ihop sig.
*Urrk*

 

Ja, för att återkomma till min killare,,, jag provade även på smalbenen, men där gjorde det enbart ont.
Jag har riktigt ONT där,,, smörjer med hudlotionen lite då och då och till läppen har jag Idomin.

 

Jag lovade en av mina bloggvänner att visa vår "bautar"balkong.

Så här följer tre bilder.

 

     

Ja, som ni ser så får vi gå ut och backa in, och när vi har haft bord och stolar där, då äré riktigt fullt.
Den som sitter innerst då, får sitta där tills vi är helt klara.
Vansinningt att bygga så små balkonger.

 

Jag skrev ett mail till Heimstaden för att höra om de har haft i åtanken på att bygga större balkonger till oss, men näpp det hade de inte.

  

Nu så, ska jag snart ut i köket för att fixa mig lite te.

   

Mitt älskade After Eight te.

 

Måste visa er lampor jag älskar,, ja ni som känner mig live vet jag älskar lampor.

*Hahaha*

 

Denna står ju till höger om tv-bänken i vardagsrummet.

 

Dessa små som lyser fick jag av Göran när jag fyllde år, vi har dimmerfunktion på de.
*riktigt mysigt*


Nu passar jag på att önska er en riktigt fin fortsättning på denna måndag, så hörs vi väl av i morgon, eller..??


 
 
Ingen bild

Lena S

29 maj 2017 17:24

Det där kan man väl kalla "ståbalkong"... förstår att ni inte använder den.
Den där lampan va häftig.
Minnet... nu är arter fight teet uppskrivet på "stan-listan" 😁
Kram ❤️

Annelie

29 maj 2017 17:40

Mmm.. jag brukar säga vi har fransk balkong *2 gånger, så mycket större än det är den inte.
Vansinnigt att bygga så små.

Ja, jag föll direkt för denna lampa när jag såg den.

Ska bli skoj, att se om du har med teét hem från "stan-turen", när den väl är dags. :o))

Kramar..

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

29 maj 2017 21:23

Hoppas det går genom hos Transportstyrelsen :D

Svar: Japps delade turer, ej natt dock medtanke på att jag är ensamstående :) Ja nya utmaningar varje dag kan jag tänka mig att det blir :D

http://thequeenie.se

Annelie

29 maj 2017 21:30

Hoppas också på ett positivt svar från Transportstyrelsen, eftersom jag har såppas svårt att sitta uppe för länge.

Fyyy, för dessa delade turer, men du kanske trivs med det.

 
elin

elin

30 maj 2017 08:27

Sv: Åh tack! Nej det är inte mina egna fransar gör franförlängning!<3

http://devote.se/johnssons

Annelie

30 maj 2017 09:06

Okej, ja snyggt är det i alla fall..

 
Days by Johanna

Days by Johanna

30 maj 2017 12:27

Ja det var ingen storbalkong inte :/
usch inget kul och bränna sig, brukar köra acos after sun, den lindrar bra och svalkar skönt :)

ja jag kan förstå man chansar för de inte hinner komma och titta, men en vacker dag åker man dit och då blir det dyrt... :(

http://daysbyjohanna.se

Annelie

30 maj 2017 14:25

Nä, det är löjligt att ens kalla det balkong. Vi använder den aldrig.

Nääee,, så här har jag bara bränt mig en gång tidigare, det var 1990 då jag var i Mexiko.

Skulle aldrig våga chansa,, de skulle ha som de har till tunnelbanan i Stockholm.

 
Ullie

Ullie

30 maj 2017 12:44

Vännen under min kategori recept hittar du ananas pajen den är grymt god o lite vår grej då vi ses hon o ja Du måste pröva om ni gillar ananas

http://Weberskold.blogg.se

Annelie

30 maj 2017 14:26

Visst gillar vi ananas,, men tyvärr så är det ingen av oss som gillar att baka. Men, vem vet.... en dag så kanske jag ändå testar den.. ;o))

 
Anita

Anita

30 maj 2017 13:45

Mums med teet!! :D

http://siliiins.blogg.se

Annelie

30 maj 2017 14:26

Har du smakat den tesmaken..??

 
Vicki

Vicki

31 maj 2017 21:47

De är kanon! Sådana har vi på jobbet till massagestunderna.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 juni 2017 05:12

Jag misstänker att det är en sådan hårbottens-kliare du menar ni har till era massage-stunder.
Å ja,, det är underbart att klia sig med i botten.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards