Direktlänk till inlägg 3 juni 2017

Hej alla....

Av Annelie - 3 juni 2017 21:08

... sköningar denna lördagskväll.
Allt väl hoppas jag..??

Med mig är det lite si-så-där,,, min värk har varit jobbig idag, ändå så har jag legat mesta tiden av dagen, förutom nu ikväll, var vi bort till Stadsparken, där olika band spelade rock-musik.

Ja, innan vi kom dit så sprang vi på Jimmy & Ullis, där Jimmy är en arbetskamrat till Göran, medans vi stod och pratade med de, så kom Gert & Eva i sin nercabbade amerikanare, så Göran sa några ord till de också.

Sedan vidare till Stadsparken,, ja där pratade vi med Gisela & Pelle, sedan kom Mia fram till oss.
Skoj att folk man känner kommer fram och säger några ord.

Vi var kvar en liten stund till, men va fasen idag är det ingen värme ute,, jo i   -en, men inte annars.

Vi gick en runda på stan,,, det sitter allt folk på stans uteserveringar.
Att de sitter vid Istanbul kan jag verkligen förstå,, för de har så underbara gasolvärmare så det är riktigt gött av värmen att bara gå förbi där.

 

Vi gick inom Ica och handlade till vår kvällsmat, vi vart sjukt sugna på pommes och hamburgare med bröd.

 

Min portion, men halva burgaren med bröd kastade jag, orkade inte allt.

 

Söndag i morgon, och inget planerat, får se om vi kan få tummen ur och fortsätta med strimlande av papper.
Går ju fortare när vi är två som hjälps åt med det.
Men, det beror helt och hållet på hur vi båda mår, eftersom ingen av oss är piggelina.
Idag har jag haft en tråkigt förkylnings-huvudvärk.
Fast jag äter Alvedon regelbundet plus andra värkisar.
Sedan så piper det titt som tätt i mina luftrör, så det får puffas regelbundet.

 

Ja mina kära läsare, så mycket mer än detta blir det inte.

Ha nu en helt underbar fortsättning på helgen, så hörs vi av i morgon.

 
 
Ingen bild

Lena S

3 juni 2017 22:04

Mina Alvedon räcker inte heller fullt ut när jag är förkyld. Då får jag ta oftare.
Kryakramar från mej ❤️

Annelie

3 juni 2017 22:28

Jo, jag får ju egentligen inte ta fler. Brukar ta en Treo om det är allt för illa, annars så låter jag huvudvärken bara vara.

Kramar 💗

 
Sabina, mamma till 3

Sabina, mamma till 3

4 juni 2017 00:26

Jag hoppas att du blir kvitt värken inom kort! :)

http://saabiina.blogg.se

Annelie

4 juni 2017 05:52

Tack.. det hoppas jag också, men tyvärr verkar det som att jag kommer att få leva med den. :o((

 
Sabina, mamma till 3

Sabina, mamma till 3

4 juni 2017 08:31

Men detsamma till dig Annelie! :)

Haha ja, alltså jag är sååå fräsig just nu och det är så himla jobbigt.. Jag har ju aldrig någonsin upplevt dethär med pms, det är först nu efter tredje barnet som jag blivit så jämarns arg haha.

Det är väldigt skönt att shoppa hemifrån, jag är inte ett jättefan av människor överlag (lite social fobi sådär) så jag gör också hellre det än att åka ner på stan. Dock försöker jag att utmana mig själv så mycket det bara går! :)


Vad snällt av dig Annelie! :)
Jag hoppas att du har en fortsätt bra dag! Kram

http://saabiina.blogg.se

Annelie

4 juni 2017 08:50

Men fyy, att du skulle få dessa besvären bara för att du fött 3 barn.

Okej,, har du den fobin så äré ju ännu härligare att sitta hemma och klicka vad man vill ha,, men det är lätt hänt att det blir mycket mer då också,, i alla fall för mig.. *visslar och kikar bland molnen*

Ha dä gött.. // Kramen

 
wiper

wiper

4 juni 2017 09:31

Vad kul att ni hade underhållning i parken och att sen träffa på veteranbilar är ju en höjdare.

Det är verkligen ingen sommarvärme nu. Vi har mellan 10-15 grader. Så är det för mig också orkar inga stora portioner.

Huvudvärk ingår i denna förkylning

Sköt om er ni båda
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 juni 2017 10:22

Ja, denna fest håller på i 5 dagar tror jag det är.
Med olika alternativ på underhållning, som typ beachvollyboll på stortorget,, då de har kört dit en jäkla massa fin sand så folk kan spela där.

Nääee, jag är lite smårädd att vi blir snuvade på sommaren denna år. Eller så kommer det nr Göran går på semester... *L*

Mmm.. har förstått att huvudvärken ingår.. :o((

Kramar tbx..

 
Sabina, mamma till 3

Sabina, mamma till 3

4 juni 2017 10:10

Ja, han är hemskt söt den lilla knodden :D haha! Och både Leon och Levina är väldigt lika varandra fastän de har olika pappor, det håller jag verkligen med dig om :)

Leon hälsar och tackar så hemskt mycket för ditt grattis, även om det var ett tag sedan han fyllde år!

Åh, vad snällt av dig! Inte har det varit lätt alla gånger inte, det ska jag inte säga, men jag ångrar mig inte en sekund :) Barn är verkligen det bästa någonsin - varesig det är ens egna eller andras :) Dom tillför såå mycket!

Jag hade tidigare Atarax och någon till, minns inte riktigt vilken det var haha. Men det gick ju verkligen inte, jag var mer trött då än vad jag någonsin varit tidigare :/
Ska absolut ta med ditt tips på insomning och höra mig för vad dom säger - om det är någonting jag skulle kunna testa!

Hoppas att du har en fortsatt bra dag Annelie :) Kram!

http://saabiina.blogg.se

Annelie

4 juni 2017 10:24

Ja, då brås de ju på dig.
Har du olika fäder till alla 3 barnen..??

Nääee,, det förstår jag att du inte har ångrat.
Har du haft god hjälp av dina föräldrar / syskon..??

Hoppas att du kan få något piller som gör att du somnar så gött.

Ha en jättefin dag du också.. // Kramen

 
Annie

Annie

4 juni 2017 11:02

Jobbigt med värken .. :/
Blir lätt så för mig med, får mer värk vid förkylning och så, man blir ju så nedrans still då-inte bra för värken ../

Gu vad jag vill träna nu snart, snacka om abstinens ;)

Hoppas din förkylning slipper bli så långdragen<3

Sv: Så kul att du frågar om pennorna ;) jag har gjort et inlägg nu-där jag skriver lite mer om pennorna ;)
Kolla gärna in det sen ;)
DE är ju iaf så kallade markers o just dessa heter Promarkers, är alkoholbaserade och icke toxiska, så det är bra :)

Kramar**

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

6 juni 2017 05:55

Jag förstår dig att du VILL träna,,, kommer ju ihåg Göran hur han var när han tränade som mest.

Känns som min förkylning kommer att bli långlivad.. :o((

Ha nu en riktigt fin Svensk Nationaldag.. // Kramar om

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

4 juni 2017 11:30

Åh jag älskar sommaren och alla uteserveringar man kan sitta på :D

http://thequeenie.se

Annelie

6 juni 2017 05:57

Javisst äré mysigt,,, med sommar, sol, värme, folkliv, uteserveringar, mjukglass osv osv..

 
ullie

ullie

4 juni 2017 23:25

usch krya på gumman inte kul . har oxå massa värk oxå nu himla väder regnet har öst ner här mestadels idag
hoppas ni har tagit det lugna idag så ni blir piggare kramizar vi hörsi morgon

http://weberskold.blogg.se

Annelie

6 juni 2017 05:58

Peppar, peppar.... vi hade lite duggregn i förrgår, men sedan sprack det upp på kvällen, annars så har vi haft det fint.
Vi ska tydligen få regn i morgon, inte alls roligt.

Kramar om..

 
j

j

5 juni 2017 01:08

Vad gott!!

http://lessonoflife.blogg.se

Annelie

6 juni 2017 06:00

Mmm.. visst äré, kan bli sjukt sugen på detta ibland.
Å vi köper alltid färska burgare och grillar de i ett speciellt grilljärn som är just för burgare,,, blir såå saftigt goda där. *mums*

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

5 juni 2017 16:39

Vi åt hamburgare idag, så gott :D

http://thequeenie.se

Annelie

6 juni 2017 06:00

Mmm,, det är en maträtt jag kan bli sjukt sugen på ibland.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards