Direktlänk till inlägg 5 juni 2017

Hallå mina kära...

Av Annelie - 5 juni 2017 17:17

...läsare, förlåt för att det inte vart nå inlägg igår, jag brukar ju villa hålla detta till ett / dag åtminstonde. Men, nu var det som så här hemma igår förmiddag,,, vi tog det riktigt lugnt och skönt här hemma, åt en go frukost i lugn och ro. Sedan så började jag skaka, då tryckte jag i mig tre druvsockertabletter, skakningen avtog.
Sedan efter dryga timmen, så satt jag här vi datorn, Göran var på toaletten, åså började min högerhand att skaka, så jag rullade till honom och visade det, han sa då att lägga dig Annelie. När jag var på väg att rulla mig till sovrummet så spred sig denna skakningen som en löpeld över hela kroppen, men värst på högersidan.
Göran kom och hjälpte mig i säng, knappt jag kom i den.
Sedan låg jag bara och krampade, krampade.
Vi ringde 1177, men där var det ju för f*n 15 (!!!!) minuters väntan,,, och när vi ÄNTLIGEN kom fram, ja då bröts kontakten.

Då sa Göran "jag ringer 112 nu", sagt och gjort, han fick prata med tjejen som svarade först, sedan fick han prata med en manlig sjuksköterska. De två kom överens om att Göran skulle köra mig till akuten i Trelleborg.
DET var ju ett stort skämt, hur fasen skulle han få mig i rullstolen och sedan ur den och i bilen och ur den i rullstolen igen,,, när benen verkligen INTE bar mig.
Han ringde 112 igen, sa då till att ni får hämta henne, jag klarar inte att få över henne, för hennes ben bär henne verkligen inte.

Ja, det skulle komma en ambulans, men det kunde ju dröja, eftersom detta inte var prio ett.
Jag låg alltså hemma i sängen, skakade så jag kunde inte ens hålla i telefonen när jag ringde min syster och mina föräldrar och bara GRÄT, rakt ut. Jag var LIVRÄDD.

 

Göran var in till mig flera gånger (han var ut i köket ett par gånger, då TROR jag han grät), han ville ha kontakt med mig, men han tyckte han tappade den mer och mer, han hade tydligen frågat mig vart jag var.... jag hade flackat med blicken och sagt hemma, men jag kunde inte säga vad det var för dag igår.

Han vart ju mer och mer rädd,, så han ringde 112 IGEN, och sa till de att nu måste ni skynda på en ambulans.
Ja, långt om länge så kom det ju en och hämtade mig.
In på akuten, vart ståendes i korridoren innan ett rum vart ledigt, de hade häcken full på akuten i Trelleborg igår middag.
En undersköterska kom in ganska så snabbt och tog en hel del prover.
SEDAN, dröjde det... ja det dröjde så länge så även mina skakningar hann ju att avta.
Då hade jag krampat i dryga 2,5 timme.

 

Läkaren som kom,, kollade synen med en lysande penna, jag fick hålla upp armarna, visa han tänderna, han frågade vilken dag det var (det kunde jag då, för jag hade precis frågat Göran det) och sedan så frågade han vilken månad.

Sedan försvann han, var säkerligen borta i 30-40 minuter,,, kom tillbaks som en virvelvind och sa att en skiktröntgen på min skalle var beställd.
Han var lite si så där angående tia-attack = en mindre stroke som går genom hjärnan, alltså inte stannar upp.
Jag har ju haft två tia-attacker förut, var nog därför.
Sedan efter ytterligare 2,5 timme, så kom han med svaret, det var inga mer ärr i skallen än det som varit förut, så jag fick åka hem.

*Yahooo*
Ingen var lyckligare än jag,, jag HATAR att ligga på sjukhuset.
MEN, med starka direktiv från läkaren att jag MÅSTE dricka 2 liter vanligt kranvatten / dag.
Å jag som har såå svårt för det.

Varför jag måste det, är för jag har för högt saltvärde i blodet, gränsen ligger på 145, mitt ligger på 151, så han sa att det är inget alamerande, men jag måste dricka vanligt vatten.

För med för höga saltvärden så KAN det ge muskelkramper.

 

Så, i morse vaknade jag vid 6-tiden, gick upp direkt, tog mig en kopp hett te, efter cirka 1,5 timme tog jag mig frukost på egen hand.

Vart frukost en gång till, när gubben kom upp.

 

Så här fräsch såg jag ut i morse..
*skäms*
Efter en natt med dålig sömn, så mitt i natten någon gång, la jag mig i soffan i vardagsrummet, där somnade jag om.

Men, idag har inte varit någon rolig dag... har haft djävulska smärtor, har fortfarande.
Jag är ju iofs inte alls snopen, så som mina muskler krampade igår.

 

Jag föjde ändå med Göran till Rusta,,,, vår gasolgrill vi har här hemma, har ju blivit sämre och sämre, så vi skulle köpa en ny.
Men, då har vi även pratat på ett gasolgrillfat, som vi även kan steka på.
Nu hade Rusta ett bra erbjudande på detta, så det var vi uppe och köpte.

 

Det är alltså ett sådant här fat vi köpt oss nu.

 

Nu ska jag inte göra ett dugg mer idag, Göran gick bara bort till Clas Olson för att köpa en ny gasol-koppling till fatet och gasoltuben.
Jag ska sätta på kaffe och te nu,, sedan bara slappa och må gött resten av kvällen.
Så, kanske inte värken är riktigt så ettrig i morgon, då de kör rally på stan och sedan bilutställning.
Brukar vi alltid va ut på, på vår Nationaldag.


Ha nu en jättefin måndagskväll.

 
 
Ingen bild

Piere

5 juni 2017 18:40

Usch då. Beklagar. Hoppas att du kryar på dig vännen. Ta hand om dig nu :) stor kram

Annelie

6 juni 2017 06:01

Tack vännen... :o))

Kramen tillbaks.

 
icaibloggen

icaibloggen

5 juni 2017 23:11

Fy stackare :( Skönt att det gick bra iaf!! man får vara glad för det!! Kunde ju lika väl varit något allvarligt!!

Så fin du är!! Kram <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

6 juni 2017 06:02

Absolut,, jag är jätteglad att det i alla fall inte var någon 10-attack eller ännu värre någon stroke. För det är ju det jag är "rädd!" för, att 3:e gången gillt så blir det riktigt allvarligt.

Tack så jättemycket fina du.. // Kramar om

 
Linda

Linda

6 juni 2017 02:00

Hello! Nä det som står uppe på stereo hyllan är en lampa. Näääää din stackare, fan va hemskt och så arg man kan bli detta var ju prio ett....nä det var verkligen lågt gjort av sjukvården så jäkla dålig service, tycker du ska göra en anmälan mot detta men tack och lov att det slutade lyckligt. Bamse kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

6 juni 2017 06:03

Mmm.. svensk sjukvård i ett nötskal.
Jaaee,, jag är sååå GLAD att det inte var någon ny 10-attack eller ännu värre, någon stroke.

Kramar om...

 
wiper

wiper

6 juni 2017 09:45

Ingen fara på taket. Jag har ibland flera dagar då jag inte bloggar på grund av olika orsaker.

Vilken hemsk upplevelse du hade i går. Dåligt av dom att inte skicka en ambulans direkt. Sen denna väntan på sjukhuset. Det känns som all trygghet försvunnit. Vad skönt ändå att du inte hade fått en stroke men nåt måste det ju bero på. Vad skrämmande att börja skaka så och sen att inte få hjälp direkt. Man blir rädd att bli sjuk numera. Den svenska modellen finns inte längre.

Vad bra att det finns såna fat till gasolgrill. Ibland vill man ju bara steka saker. Jag har inte hängt med när det gäller grillning.

Nu hoppas jag du kryar på dig vännen

Sköt om dig

Stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

7 juni 2017 06:32

Ja, denna omgång med skakningar var riktigt hemsk,, speciellt för Göran eftersom jag gärna ville sova här hemma, somnade till en liten stund innan ambulansen kom, ja jag låg och skakade även i sömnen.
SYND att inte läkaren fick se mina skakningar, speciellt när de var som värst.

Vet absolut inte vart sjukvården tatt vägen numera. :o((

Vi invigde detta grillfat igår, med grillat fläskkött, wokgrönsaker och små kulpotatis.
Vi är väldigt nöjda.

Tack för din omtanke min goa vän.. // Kramar om

 
Bittan

Bittan

6 juni 2017 10:30

Hej! Så hemskt att läsa om dina kramper och vilket dåligt bemötande av sjukvården, man blir rädd att bli svårt sjuk och jag förstår inte hur vår svenska sjukvård har blivit.
Jag hoppas du mår bättre idag och kan komma ut.
Jag önskar dig en trevlig Nationaldag!
Kram från Bittan ❤

http://britt-marie.bloggplatsen.x

Annelie

7 juni 2017 06:35

Ja, denna omgång med kramper var INTE rolig, men som tur var, så var det ju inget allvarligt.

Svensk sjukvård har blivit mycket sämre, men vi har ju blivit många fler "svenskar" som måste ha sjukvård,, så det kanske inte är så konstigt.. :o//

Tack för din omtanke.. // Kramen

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

6 juni 2017 11:30

Ja, det är svensk sjukvård idag, tyvärr så är det så överallt. Jag har legat på akuten 12 timmar en gång innan nåt hände. Och det tar alltid lång tid innan man får träffa en dr, det är kanske bara 2-3 läkare totalt på en akutmottagning åt gången och då förstår man ju varför allt tar sin tid. De få läkare som jobbar skall fatta alla beslut och sköterskorna skall utföra jobbet. Men det är inte acceptabelt. Skönt att du mår bättre nu vännen ♥ Var rädd om dig och drick mycket vatten! Och ha en fin 6:e juni! Kramar! ♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

7 juni 2017 06:37

Mmm,, tyvärr är det så. Det som var värst var ju att denna läkare fick ju inte se när jag krampade. :o((
Trelleborg´s akut hade en enda läkare som sprang runt som en virvelvind där..

Ja, jag LOVAR, jag dricker redan mer vatten, har inte rört något annat än vatten och te.. *bra va..??!!* :o))

Kramar om..

 
Annie

Annie

6 juni 2017 15:44

Stackare, så jobbigt .. men tur det inte var nåt värre<3
Hade ingen aning att man kunde få kramper av högt saltvärde .. :/

Men som sagt skönt det inre var nåt värre<3

Ta hand om dig! Kramar<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

7 juni 2017 06:49

Ja, det var en riktig pärs, men som du skriver, tur det inte var värre.
Jag visste inte heller att man kunde bli sådan av det värdet.

Kramar...

 
icaibloggen

icaibloggen

6 juni 2017 17:32

Tack fina du! Betyder mycket i hjärtat ska du veta! :) Men nu slipper mormor lida mer!! <3

Lägenheten är på 3e våningen så ingen trädgård, dock fin balkong, kommer skicka bilder sen till dig så du får se :) Mindre än 3 månader kvar :D

Kan ha missat någin kommentar att svara på nu, men ganska rörigt i huvudet!!

Hur mår du idag? Kram <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

7 juni 2017 06:52

Ni får väl i alla fall hiss när ni ska bo på 3:e våningen..?? ;o))
Härligt att komma upp en bit, jag skulle väldigt gärna vilja bo en våning upp i alla fall.

Det är lugnt vännen, jag vet ju har det.. // Kramar om

 
Biggeros

Biggeros

6 juni 2017 18:54

Fyanamej vilken pärs. Det måste ta mycket på kroppen med sådana kramper. Då förstår jag att du mår som du gör. Ändå åkte du till Rusta och inskaffade en grill. En grill kan man inte vara utan. Ta hand om dig nu// kramar

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

7 juni 2017 06:55

Ja du,, det var en riktigt jobbig pärs. Kroppen har inte återhämtat sig ordentligt ännu, visst nu "spädde" jag ju på den med mer "rännande" i butiker igår. ;o))

Vi invigde vår grillfat igår,, är väldigt nöjda med det vi grillade igår i alla fall.

Kramar...

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

6 juni 2017 21:52

Krya <3

http://thequeenie.se

Annelie

7 juni 2017 06:55

Tack vännen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards