Direktlänk till inlägg 30 maj 2017

Dagens göra...

Av Annelie - 30 maj 2017 15:34

... var att åka till Apoteket för att köpa en Aloe Vera,eftersom jag hade fått brännblåsor på min "neger-läpp".

 

Detta kylande som denna innebär är så otroligt skönt på läppen.
Som ni alla förstår, så behövs det inga "fillers" här inte.

  

Direkt när jag kom ut med elskoterna idag, så började det regna... inte massor, men ändå.

  

Jag vill ha    och värme   

 

Jag var även inom Ica på Valen, skulle ha yoghurt, mjölk och en toscabulle till mig.

  

Fullkomligt ÄLSKAR dessa bullar.

 

Annars då...??!!
Ja ni, det händer inget speciellt här.

Igår tvättade jag en 40-maskin och hängde den, har en till som jag hade tänkt mig att ta idag, men jag får se vad lusten säger.
Just nu känns det inte som att det blir tvättat.

 

Har några brev jag ska svara på, har papper som ska köras i pappersstrimlaren och en del andra papper ska sorteras och sättas i pärmar.
Vart ju en del över när TV-bänken försvann ifrån datarummet.
Den hade ju två stora lådor som vi hade massvis med papper i.
Jag tänkte att jag och Göran skulle kunna samarbeta med detta, men Göran är inte kry, han har åkt på en förkylning, hostar som en "tok".

Med detta så får dessa saker vänta tills han är på "banan igen".

 

Innan jag började skriva detta inlögg, så skypade jag med Sabine på videochatten via facebook.
Skoj att få se henne igen, det är en tjej jag lärde att känna när jag var uppe i Uppsala förra 4-veckors perioden.

Så, är det någon som är vän med mig på fejjan och vill prata en stund någon dag... så ring upp via videochatten vettjá.

 

För ett tag sedan var vi ju till Dollarstore, då hittade jag ett paket med fjärilar, dessa köptes också tänkte jag på husbilen.
En dag när jag låg sist vi var ut, så var Göran igång i skåpen också hittade han dessa, han tryckte upp de på våra skåpdörrar, räckte inte till alla.

Men, jag gillade det.

 

Så här ser det alltså ut på ett par skåp, en del är det bara en fjäril på.

Skulle ha varit snygga att ha de i svart eller bruna, men det fanns bara denna färg kvar.

 

På tal om heminredning...
Har några bilder från vårt hem..
Någon som är intreserad..??

  

 

Jag fullkomligt älskar vårt "bröd-skrin" för knäckebrödet, så snyggt att det alltid står på vårt köksbord.

 

 

Visst är skylten passande, det är ju så det ska vara, sedan så älskade jag denna gunghäst direkt när jag såg den.
Skulle vilja måla denna byrå i vitt, får se vad Göran säger om det, när jag kommer med ideén.

 

Denna hund fullkomligt älskar jag.
Är såå glad jag köpte den.

  


Nu mina vänner, ska jag ta mig lite mellanmål, knäckesmörgås med Kalles Kaviar som har både ost & hackat ägg i sig (fasen också, det skulle jag ju köpa två tuber idag, suck) och en kopp hett nybryggt te.
------------>
Kilar och sätter på tevattnet.

Så, tillbaks.
Då ska bara mitt te stå och götta till sig.
Jag kör nästan enbart med löste, visst någon enstaka gång kan jag ta en tepåse,, men det ger inte alls samma smak som lösteét gör.
Vad dricker du löste eller påste..??

Jag använder ju en liten kaffepress (finns ju i olika storlekar), först har jag i ungefär två skopor te, sedan häller jag på kokande vatten,,, sedan får detta stå och dra till sig.
När det mesta av teét har sjunkigt till botten, då tar jag pressen och trycker ner resten också.

Woíla, nybryggt underbart te.

  

Med detta så säger jag... syns väl i morgon och håller tummen att min önskas infinner sig.
För ni är väl nyfikna på vad som händer i min vardag som rullstolsbunden.
Ja, jag HOPPAS ju i alla fall ni är nyfikna..

  

 
 
Annie

Annie

30 maj 2017 16:20

Ah sån där kylande gel är skönt ;) har du solat för mycket?

Trist för honom att vara förkyld, har förkylning jag med, så trist .. att inte kunna träna el nåt sånt. I landsproblem men ändå, trist .. ;)

Vilken fin vovve, helt underbar :)

Hur mår du nu med värken och så?

Kramar<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

30 maj 2017 16:38

Ja, när vi var ute med husbilen i helgen, satt vi i solen. Satt där och pratade med syrran och hennes man, utan att tänka oss för.

Mmm.. tycker inte det var länge sedan han var dålig.
Nu började det med hosta på honom,, men jag tror att han vart kall i helgen, för på lördagskvällen var det sååå kallt, vi andra satt "på-pälsade" och Göran satt i t-shirt och shorts.
Förstår du tycker det är jobbigt när du är dålig och inte kan träna.

Ja, den hunden är riktigt mysig.

Njaa, värken och jag är inte riktigt överens.. :o((

Kramen..

 
Ingen bild

Piere

30 maj 2017 16:27

Bra att du får nån hjälp mot din läpp. Bra att du kom ut. Fan Tosca kakor jävlar va gott. Kul att du tjötat med sabine. Regn ska det vara. Behövs såååå mkt

Annelie

30 maj 2017 16:41

Mmm.. denna AloeVera är helt jävla underbar.

Toscakakor är också sååå gött, om de är rätt bakade vill säga. Men, det jag köpte är en toscabulle,, och den är F*N så god.
Ja, det var roligt att prata med Sabine, har jag inte gjort sedan Uppsala.

Nääee, inget regn.. vill ha SOL och VÄRME.

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

30 maj 2017 16:35

Fina saker :D Gillar självklart hunden med kronan liiiiite mer ;)

SVar: Exakt min mening! Sund förnuft, vad är det? :( kram och tack <3

http://thequeenie.se

Annelie

30 maj 2017 16:43

Tack.. :o))
Ja, jag älskar hunden väldigt mycket.

Ja du vännen,, sunt förnuft verkar inte vara medfött hos vissa.. :o((

Kramen..

 
Annie

Annie

30 maj 2017 18:44

Hoppas du får en skaplig kväll<3

Och kul att du delade med dig ;)

Kramar!

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

31 maj 2017 05:11

Jo då, min kväll var relativt bra, då jag låg till sängs hela kvällen lång.

Hihi, ja jag brukar haka på det mesta.. *L*

Kramen...

 
ullie

ullie

30 maj 2017 22:05

har du sett att tjejerna har såna fjärilar på sitt rum? rosa oxå ja har vita ( såklart )
usch hoppas dina blåsor försvinner inte kul .

http://weberskold.blogg.se

Annelie

31 maj 2017 05:13

Nääee,, dessa fjärilar har jag missat hos er.
Jag skulle ha velat haft vita eller rosa, men det enda paketet som fanns kvar, var just dessa rosa.

Nääee,, det är jobbigt med blåsorna. Jag smörjer med både Helosan-salva och AloeVera... så snart måste de väl ändå vara ett minnet blott.

Kramen..

 
j

j

31 maj 2017 06:54

Fina bilder!!

http://lessonoflife.blogg.se

Annelie

31 maj 2017 09:07

Men TACK,,, du ska snacka om fina bilder. ;o))

 
Annie

Annie

31 maj 2017 11:27

Sv: Vad kul med nytt till mobilen,)
Jag ska också shoppa skal till min nya ;)<3

Hoppas din onsdag blir hyfsad :)<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

31 maj 2017 11:32

Ja, det ska bli roligt att se om det är något jag blir glad över när de kommer.

Ha en jättefin onsdag du också...

 
elin cecilia

elin cecilia

31 maj 2017 12:15

Jag hoppas att du vill kika in, 1-3 dagars leveranstid är det, klicka på länken nedan och ta dig gärna en titt om det är något dui hittar, skulle göra mig glad!

http://hopedesign.shop.textalk.se/sale/

Ha en underbar dag!

http://www.elincecilia.com

Annelie

31 maj 2017 13:59

Tack för din kommentar, välkommen åter.

Ha det bäst..
PS. Kikar in lite senare.. DS.

 
Vicki

Vicki

31 maj 2017 21:44

Vad är tacosbulle som en frukostbulle eller man äter den till mellis?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 juni 2017 05:09

TOSCAbulle står det i mitt inlägg.. *fniss*

 
Vicki

Vicki

7 juni 2017 11:56

Aha då vet jag vad det är! Toscabulle är väl ungefär som toscakaka?

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

8 juni 2017 10:05

Njää,, det kan jag inte påstå.
En toscabulle är ju en vanlig vetebulle, med någon slag kletig fyllning, smör blandat med något. Å sen så är det flagad mandel uppepå, med något klet så det ligger kvar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards