Alla inlägg under september 2016

Av Annelie - 30 september 2016 13:56

... är gjord.
Å jag är NÖJD, ändå så har det inte varit just MITT program denna veckan, utan det börjar första nästa vecka.

I morse gjorde vi övningar, så jag vart alldeles snurrig, satt på stolen och var ordentligt yr.

  

 

Idag slutade vi redan till lunch 11.45, de flesta stannade och åt lunch på lasarettet, ja det var nog endast Pierre som stack direkt.
Det var egentligen meningen jag skulle följa med Emma & Sabine ut och fika, men jag trodde vi skulle ta det på lasarettet, så jag tog inga skor eller jacka med mig.
Jag brydde mig inte att krångla med att hämta det utan de fick gå själva också var jag kvar och pratade med Maddis & Monalisa, tills deras sjukhusbuss skulle gå hem till Dalarna.

 

Kan ni tänka er,, inatt har jag sovit GÖTT,,,, hjälpte förmodligen till att jag fick en starkare dos värkisar till kvällen.
  

Jag har mobilen på larm klockan 06.30 i morse, skulle duscha och göra iordning mig i håret innan det var dags för trucken att hämta mig efter frukosten.
Vart ingen truck, utan en gående transport, jag föredrar att åka trucken.
Men, men.. jag kommer ju i alla fall fram.
Idag till frukost så pratade jag med en kille vid namn Marcus (tror jag det var), vi hade pratat lite smått i matsalen en annan dag, men idag satt vi vid samma bord och åt frukosten.

Han hade råkat ut för en arbetsplatsolycka, han jobbade som plåtslagare, så han hade rasat ner från ett tak.
Han hade legat inne i 2 veckor, men idag fick han åka hem.

 

Strålande sol men med lite småkyliga svagare vindar har vi i Uppsala, hur har ni det..??

  

Nu sitter jag med spotiflylistan i hörlurarna,, jag är stennöjd med de, för de pengarna de kostade.
Det behöver inte var så fruktansvärt dyrt för att vara en bra produkt, men visst, sen beror det ju på VAD OCH HUR kräsen man är.

 

Denna fredag blir det mycket slappande, NU är jag är ånger att jag inte drog med en målarbok, så hade jag kunnat ägna mig åt det.
Inget skissblock har jag heller.

  

När jag och Sabine ska på stan i morgon, så kanske jag köper mig något sådant, FAST jag har MASSOR av det hemma i Trelleborg.

 

Idag ringde en sköterska från min vårdcentral hemma i Trelleborg, hon berättade att mina dosettpåsar hade kommit till Coop Extra, ja du sa jag då.. jag är inte hemma förrens den 21:a oktober.

Aj då svarade hon mig, men ring till de och berättade de.
Sagt och gjort,, men va fasen det går ju inte att få numret till just DEN butiken, utan jag skulle ringa Coop.
Då hoppade jag över det också ringde jag upp Göran istället.
Han ringde upp mig på sin lunch.
Så, han ska åka dit idag och berätta att de måste stå kvar de tills jag kommer hem igen, så de inte skickar tillbaks detta.

 

 

*bild snodd från nätet*


Gött att ha fått de så här, så slipper jag sitta att trycka ut en jäkla massa mediciner som jag har så svårt för eftersom min artros i händerna inte är snäll.

Kommer ju att bli lättare att ta med sig också.

 


Jaha mina vänner, då tror jag med detta inlägg att jag passar på att önska er alla en riktigt
TREVLIG HELG.

Av Annelie - 29 september 2016 16:20

....med ett uppvaknande av ambulanshelikoptern som antingen landande eller startade på taket ovanför där jag bor.
Det var sån kraft så det slog igen mitt öppna fönster.
Jag som sov såå gött.

  

Sen så fortsatte dagen med en tur med trucken som var i tid idag, kom som sagt var i tid till morgonrörelser mellan 08.30-09.00
Sen var det grupp-psykolog, där fick han faktistk oss att gråta alla i gruppen, även en kille på 35 år.

Jag grät inte under tiden, men när jag skulle berätta om min dröm, då kom tårarna.

 

Idag har dagen gått i ett,, hade en liten vilopaus mellan 12.15 - 13.15, då åt vi lunch på det också.

 

Har även träffat smärtläkaren idag, hon sa att jag får inte ta några extra Alvedon eftersom jag redan äter maxdosen, för det förstör levern.
Jag skulle få någon annan tablett istället, som även är bra för artros.
*Hoppas att det hjälper både mot knä och händerna*
De kunde jag ta om jag var / är i behov av en värktablett.
Sen så ökade hon på dosen av en av värktabletterna till kvällen.

 

Dagen där uppe har gått i ett, så nu har jag ont.... men ingen idé jag krånglar mig i och ur sängen när jag snart ska ner för att äta middag.

 

Tog lite bilder på det äkta höstvädret som var under dagen, men nu har det spruckit upp igen så solen skiner grant.
Blåser lite verkar det göra i alla fall.

 

 

Inte kunde man tro att det skulle bli sol när man såg detta.
Hösten har kommit långt på löven också.

 

 

Skåpdörran som är så här käckt målade på smärtenheten / gynekologavdelningen.

 

 

Måste ju visa er en del av menyn vi har att välja mellan, jag beställde lunch upp på smärtenheten idag, tror jag ska äta fisk 3 gånger den veckan.
De rätterna såg ju såå goda ut.


Jag var tvungen att fota min beställning så jag inte beställer samma fiskrätt även till middag här nere.
*L*


Jag och Sabine har bestämt att vi ska gå till stan på lördag, hon kommer ju från Småland så hon blir ju också kvar under helgerna, men hon bor på patienthotellet.
Hon sa att det är inga problem för henne att skjuva mig.
För jag ORKAR  verkligen inte rulla mig själv,, nacken och axlarna har tagit rejält stryk bara för att jag rullar mig mellan rummen på smärtenheten.

 

I morgon ska det duschas, eller om jag tar det ikväll.
Men, jag vill göra iordning mig i håret också, så det lutar åt att jag går upp riktigt tidigt till morgonen och tar det då.

I morgon har jag bara tre aktiviteter på smärtenheten, slutar redan klockan 11.45 till lunch, sen så pratade jag, Sabine & Emma att vi ska gå och fika någonstans.
Innan Emma åker hem till Dalarna.

 

NU så mina kära läsare, ska jag rulla mig nedåt matsalen, sätta mig till bords och bli serverad...
Ja, det är sant,, SÅ bra har jag det.

  

Vi hörs av.

Av Annelie - 28 september 2016 15:22

... höstsolen, som vi äntligen fick efter en regning, blåsig och riktigt igenmulen morgon / förmiddag.

 

I morse skulle jag ju åka truck upp till smärtenheten,,, sköterskan som var här och hjälpte mig på toaletten osv sa hon skulle ut och säga till sköterskan att den skulle bokas.
Ja rullade mig till matsalen och åt frukost, sen tillbaks på rummet och borstade tänderna.
Sen satt jag ute i korridoren och väntade på att trucken skulle hämta mig, men det kom ingen.
Fick tag på en undersköterska som ringde och kollade upp detta,,, ja då var det ju ingetn truck beställd.
Då var klockan 08.45, jag skulle börja 08.30
Till slut så kom det en kille GÅENDE och skulle skjuva mig upp dit jag skulle, och det är ju inte nästgårds.
Jag kom precis till rummet när gruppgymnastiken var klar.
  

 

Dagen har varit med psykologer i grupp både innan och efter lunchen.
Sen var jag klar där uppe 13.45, men jag åkte ner direkt igår och även idag.
Gött att komma "hem" till mitt, men en dag ska jag vara klar, för då ska jag, Emma och Benite ner till den stora cafeterian och fika ett tag.
*Mys*

 

När jag åkte tillbaks till "mitt" så var det en invandrar man som körde denna truck, och jisses vad klumpigt han bettede sig med rullstolen.

 

 

Så här ser alltså trucken ut, jag tog bilden i speglen i hissen.
Men, ni ser på ett ungefär hur jag åker.

 

 

Långa korridorer de får köra i, det blåser i luggen när de "drar på".

  

Innan jag åkte bort till smärtenheten idag så fotade jag ingången till "träningsköket".

 

Fint glasmönster.

 

 

Närbild på ett av mönstrena.

 

Igår när jag kom så fick jag ju välja vad jag ville äta i menyn, då tog jag något så gött som dillkött till middagen som är klockan 17.00, då var det såå komsikt att de hade lyckats att beställa det även på smärtenheten, så det fick jag till lunch också.
Men, mig kvittar det, då jag verkligen gillar den rätten.

 

Ikväll blir det lungt och skönt här på rummet, jag ska väl kika på teven som vanligt plus att jag lånad en Året runt från sjukhusbiblioteket.

Sen en sak som är roligt, är att mina föräldrar plus min son kommer att hälsa på mig den 8-9 / 10, de ska bo en natt på hotell.
Ska bli skoj, då kan vi gå utanför sjukhusets alla väggar.

 

Ha nu en riktigt fin fortsättning på er onsdag..

Av Annelie - 27 september 2016 15:54

... Uppsala.

Ja, nu har jag kommit till den avdelningen jag ska ligga på på nätterna och helgerna.

Jag har fått eget rum här, med egen toalett och dusch plus en alldeles egen TV.
  
Idag på smärtenheten har vi haft lite genomgång, har blivit inskriven av en smärtläkare etc.
Vi är från Västerås, Falun (tror jag det var, Dalarna var det i alla fall), Småland, ja det är de jag vet om nu.
Hon från Småland kommer att bo på patienthotellet under helgerna.

Under dagarna kommer jag även att ha en säng på smärtenheten, för allt går ju inte kloss-i-kloss utan det är mellanrumme mellan vissa saker och då ska man ha chansen att kunna vila sig.
Då får jag ligga på det rummet jag låg när jag var här denna vecka.
Till sällskap får jag Pierre som är från Västerås.

Frukost och middag äter jag på denna avdelning där jag ska sova, lunchen äter jag på smärtenheten.
Ett jäkla hoppande,,, nä då,,,, så farligt är det ju inte.
Å mellan dessa ställena åker jag truck.

 

 

Det var någon som frågade mig om det var fin utsikt från hotellet, tog tre bilder genom fönstrena.

 

 

Härligt med öppningsbart fönster.

 

 

Gavelfönster.

 

 

Tog mestadels på det som står i rabatten.

 

En sak jag tyckte var fint och gjorde sig väldigt bra där den stod var denna ljusstake.


 

Stod på disken i receptionen.
Gillar denna stake.

 

Nu bubblar det i min mage,,, de tycker jag ska ha igång mer på min mage än vad jag har.... så jag fick med mig Laxeboraldroppar som jag ska ta varannan dag.

Skypade med mamma & pappa förut,, de har lite planer på att komma och hälsa på mig helgen 8-9/10... härligt med besök av de PLUS min son.

  

Nu kom en sköterska in med en matsedel, jag fick välja min middag i morgon.
Kom med en hel meny,, tur jag ska ligga här i 4 veckor, så jag hinner äta genom allt det goda.
*L*

Jag valde i alla fall dillkött med kokt potatis, råkostsallad och till efterrätt rabarberpaj med vispad grädde.
*Yammi*
Hon kom även in med en 50 cl ramlösa citron till mig, sen klockan 17.00 är det middag, då rullar jag ut till matsalen och äter.

Ha det gött allihopa och ta väl hand om varandra.

KrameliKram.

Av Annelie - 26 september 2016 21:08

... sängkanten här på hotellrummet och ska få till ett litet blogginlägg.


Fick ett riktigt stort och fint dubbelrum, när jag ringde i början på förra veckan så fanns det inga enkelrum lediga, så därför vart det dubbelrum.

 

Riktigt fint rum, skulle jag kunna tänka mig att bo på i 4 veckors tid OM jag hade haft hjälp IFALL jag ramlar.
Men, ingen får ju bo på hotell hela tiden, utan det är ju bara på helgerna om man inte kan åka hem på grund för långa avstånd.
Men, eftersom jag har fallrisken så ska jag bo på en annan avdelning, så jag får åka en truck mellan avdelningarna varje dag.

 

Usch och fyyyy vilken jobbig resa det var upp idag, en gammal bil med en utländsk man som körde, men han var det inget fel på, han pratade för fullt när vi var framme i Uppsala.

Men BÅREN han körde mig på... en smal jävel, det är ju absolut inte gjort för en sådan kropp som jag har nu för tiden.
Å sen så gick det inte att ställa in bra varken i huvud eller fotänden.
Nääee,, så dessa 7 timmar som det tog upp, var riktigt dryga.

 

 

Jag fasthållen i taxin.

 

När jag kom till hotellet och fick mitt rum, gick jag upp med hjälp av hotellpersonalen, ställde ifrån mig allt och sen så rullade jag mig ner till matsalen där de hade kvällsbuffé.
Den bestod av lite småplock.

Bl.a knäckebröd, mjukt bröd, jättegod lax, oliver, krämigpotatissallad, brieost, soppa av något slag, västerbottenpaj, stekta småpotatisar, kycklinglår sen lite annat.
Mätt vart jag i alla fall.
Till detta drack jag bubbelvatten, det fick man i en flaska med "snäpplock", jag frågade om jag fick ta med resten upp till rummet.
Jag fick en helt ny flaska med iskallt bubbelvatten.
*göttit*
På rummet har de vattenkokare och tepåsar.
Tror jag ska ta mig en kopp te snart. även fast jag inte har någon mjölk här uppe.
Men, det går att dricka utan, men finns det... ja då har jag det i.

 

I morgon klockan 11.00 börjar verkligheten...
Jag bad de att de skulle beställa en taxi åt mig till i morgon, som kan komma och hämta mig vid 10.40, före det ska jag ha hunnit att duscha, äta frukost och plocka ihop mina saker.
Undrar om det räcker med att jag ställer mobilen´s larm på klockan 08.00
Kanske vaknar innan mobilen också.

 

Så, nu får vi se när jag kommer ut med ett nytt inlägg.

Ha det allra bäst nu mina vänner och sköt om er.

Nu ska jag lägga från mig både mobilen och laptopen och be "Herr Huvudvärk fara och flyga",, så det blir ren slappning resten av kvällen.

Av Annelie - 26 september 2016 10:17

1)NAMN: Annelie

2)STJÄRNTECKEN: Vädur

3) TRE RÄDSLOR DU HAR: Att det ska hända mina nära och kära något otäckt, att jag inte kommer att kunna gå något mer, att det händer mina älskade kisse-herrar något

4) TRE SAKER SOM DU ÄLSKAR: Min man, min familja och mina katter

5) FYRA AVTÄNDANDE SAKER ENLIGT MIG: Fötter, långa naglar på karlar, ofräscha människor, skitiga kläder

6) HAR DU LÄRT DIG ETT NYTT SPRÅK: Mmm, lite engelska i skolan

7) DIN SEXUELLA LÄGGNING: Hetero

8) HUR LÅNG ÄR DU: 1,67

9) VAD SAKNAR DU JUST NU: Att min Uppsala vistelse inte är slut.

10) DIN FAVORITFÄRG: Gult, Rött, Vinrött & Lila (kunde inte välja en)

11) SKOSTORLEK: 38 /39

12) HÅRFÄRG: Mörkblond, men har färgat det rött.

13) FAVORITFÄRG PÅ KLÄDER: Svart, Rött

14) MENING BAKOM DITT ALIAS (BLOGGNAMN): Gifta, det är ju det vi är.

15) FAVORITFILM: Wow, så så svår fråga, finns ju massor av bra filmer. Måste jag ta en så är det "The Shining"

16) DIN RELATIONSSTATUS: Gift sedan 2008

17) TATUERINGAR / PIERCINGAR. 8 st tatueringar / 0 piercing

18) BOR DU MED DINA FÖRÄLDRAR: Näee, och tyvärr så bor vi 60 mil isär också.

19) LÄNGTAR DU TILL NÅGOT: Ja, till den 21:a oktober, när jag får åka hem från Uppsala igen.

20) DIN KONSTIGASTE TALANG: ??????

21) HAR DU NÅGRA KONSTIGA FOBIER: Konstiga vet jag inte, men OGILLAR verkligen fötter.

22) FAVORITDJUR: Både katt & hund

23) EN BRA BLOGG DU FÖLJER) lifebyannie.bloggplatsen.se

24) DRUCKIT ALKOHOL: Yes

25) HAR DU RÖKT: Ja, jag rökte i 1 års tid i min dumma ungdom.

26)
ÄR DU VEGETARIAN: Nä och skulle inte kunna bli heller, är för glad i kött för det.

27) VARIT UTOMLANDS: Ja, det har blivit några resor hittills i mitt liv, senast till Egypten 2009.

28) FÅTT HJÄRTAT KROSSAT:Vem har inte fått det..?? Så svar: JA

29) MOBBAT NÅGON PÅ INTERNET: Aldrig, skulle inte falla så lågt så jag skulle göra en sådan sak.

30) HAFT ETT JOBB: Jajamensan och har det fortfarande, även om jag är långtidssjukskriven för tillfället.

31) HUR GAMMAL VAR DU NÄR DU FLYTTADE HEMIFRÅN: 19 år

32) HAR DU SETT EN DÖD MÄNNISKA) Ja, en man som hängde död i sitt säkerhetsbälte vid en trafikolycka.

33) TROR DU PÅ LIVET EFTER DÖDEN: Ja, jag tror det finns något, men VAD..??

34) ÅKT AMBULANS: Ja

35) KÖRKORT: Ja, jag har B BE C DE

36) EGEN BIL: Ja, vi har en Crysler PT Cruicer

37) HUR BOR DU: En stor hyrestrea i centrala Trelleborg

38) SÄG TVÅ SAKER DU GILLAR MED DIG SJÄLV: Är en trogen vän när det gäller, min ärlighet (som inte gillas av alla,).

 

Av Annelie - 25 september 2016 18:17

.... söndag ta slut.

Tror aldrig i mitt liv jag varit med om en sååå segdragen dag.
Ändå så har jag diskat, skalat potatisen, fixat iordning potatisgratängen med rökt skinka i och till det använder jag även Kelda´s 4 sorters ost-sås, Milda´s 4 &-iga grädde (en 2,5 + 5 dl) till en stor form.
Varvade detta med rödlök också, salt och kvarnpeppar.
In i ugnen där den fick götta till sig i dryga timmen, 1,5 allt som allt.
Kom ut en riktigt krämig god potatisgratäng.

*Yammi*

 


Helt suverän god att använda i en potatisgratäng.

 

Samma med denna, det är ytterst, ytterst sällan jag använder vanlig "fet-grädde" sedan denna kom ut på marknaden.

 

Sen har jag sovit i två / tre omgångar, packat inför morgondagen.
Hade tänkt mig att duscha innan jag åker i morgon, men eftersom jag har sådana smärtor så törs jag inte göra det själv i morgon, Göran jobbar ju fm, så han är inte hemma när jag åker.

Så, det kommer att bli en dusch, när jag skrivit klart detta inlägg och kikat klart på en inspelad thriller.
Måste ju rensa hårddisken ikväll, för nu vill jag Göran spelar in alla tv-program jag följer varje vecka och det är ju en del.
Ifall jag inte kommer åt att få se "mina" program på lasarettet.

  

 

Jag tyckte det var svårt att packa idag,,, jag menar, jag är ju på ett sjukhus och tränar / är på föreläsningar etc  mellan måndag - fred, helgerna är jag ju fri så att säga, men jag ska ändå ligga inne på sjukhuset eftersom jag har fallrisken.
De andra som är med på denna omgång rehabilitering bor ju på patienthotellet om de bor för långt bort, annars så får man ju åka hem under helgerna.

Men, jag fick väl med mig både lite myskläder och "vanliga" kläder.

Förmodligen så går jag mestadels i sjukhusets kläder, skulle jag tror i alla fall.

Just det,, pyjamas får jag inte glömma, ska jag lägga ner sedan.
Vill INTE ligga i deras "nattlinne".

 

Nu mina kära läsare, TACK till er som kommenterar, alltid lika roligt att se jag har fått en kommentar, får man ju något för att jag "öppnar" mig.
Tack även till er "smygisar"... jag ser att mitt besökantal ökar för varje månad,,, SKOJJ.

  

Nu vet jag inte alls när jag kommer ut på laptopen, för den har jag med mig, men ha kolla för ett tu tre är där ett inlägg.

Sköt om er alla.

Kramar..!!

Av Annelie - 24 september 2016 19:10

.... kära läsare, hoppas att ni har en bra lördagskväll.
Sorry för min dåliga uppdatering, men jag orkade verkligen inte igår.

 

Vi åkte ju iväg vid 07.30-tiden igår morse, vi åkte och tankade upp husbilen sedan styrde vi nosen mot Ullared, med den STORA plånboken med.
För, nu skulle det handlas, allt jag ville ha.

  

 

Kom upp, fick ställa husbilen flera mil (kändes det som i alla fall) bort och sen knatade vi över de olika parkeringsetapperna, Göran körde mig i rullstolen och jag hade kundvagnen framför mig, så det vart tungt för Göran, träning kan man ju också se det om.

  

Vi in till utgångsvakten, för att höra om det fanns någon elskoter ledig till mig.
Jajamensan, det fanns en.
Vi in på toaletten, sedan började vår shoppingresa.

 

Folk var det där, men inte alls så det var MASSOR, men folk ska ju ändå mellan barken och träd när jag kom med denna elskotern (en lite klumpigare variant än vad jag är van).

 

Göran köpte sig bara tre t-shirt´s och ett gäng kalsonger, jag däremot hittade massor.

*konstigt nog*
  

   

Dessa två bilderna är samma topp, ville bara visa hur den är nertill, lite flikig.
Jättesnygg i verkligheten.
Köpte i olika färger.

 

 

Denna köpte jag även i vinröd färg.

 

 
Snygg i ärmen och en härlig färg.

 

 

Småsnål vart jag här,,, billig t-shirt åså köper jag mig bara en (!!!), fattar ni..??!!

  

 

Vanlig härlig collegetröja.

 

 

Munkjacka, tycker jag är så gött att ha på sig vid denna årstiden om det är relativt varmt ute.
Det är alltså huva på denna, bilden kan missvisa lite hur kragen är.

 

 

En längre gosig "bombar-jacka".

 

 

Knapplös moccakavaj

 

 

Å min älskade skinnjacka, var år och dagar sedan jag ägde en skinnjacka.
Gillar denna färgen något otroligt mycket också.

 

Tyvärr, TYVÄRR orkade jag inte se allt jag egentligen VILLE se.
Tre filmer plus en DVD-serie kom med hem också och många trosor och inte fullt lika många strumpor.

Hela vår resa var ju meningen vi skulle övernatta med vår husbil, vi hade ju bokat och betalat för en övernattning.
Men, nääee,,, jag ville bara hem till min säng.
Jag skulle vilja ha sett mer inne på Gekå´s, men med denna värk så blir det inte alltid som jag vill.
  

Vi åkte hemöver igen, relativt mycket folk efter vägen, sedan närmade vi oss ett vägbygge som vi läste om på vägen upp.
Å jisses vilka bilköer det blir direkt, änså så ska folk FÖRBI, på både höger och vänster sida.
Ja, folk åkte alltså på väggrenen eftersom de skulle av nästa avfart,, men HALLÅ.
Varför stressa SÅ..??!!

 

 

Bilden är tagen genom framrutan, därför så dålig kvalité.

 

 

Fin solnedgång åkte vi i också.

 

Fyyyy, när jag skulle i husbilen uppe i Ullared,,, var sååå nära på att ramla ut då, för jag hade ingen kraft kvar.
Å sen när jag skulle ut här hemma plus i och ur vår bil.
Men, vi kom hem, jag hjälpte till att plocka upp lite och sen så stöp jag till sängs.

 

Är nöjd med vår resa,,, men det var ju såå mycket som jag missade.
Kanske lika bra det också... för den stora plånboken fick öppnas rejält.
Men, vi hade ju mycket med hem också.

 

Idag lördag var jag uppe relativt tidigt,, tog mig frukost och satte mig här vid den stationära datorn och åt den.
Sedan la jag mig och kikade på dessa dubbelavsnitten av Paradise Hotell som var igår kväll.

Efter det gick jag upp, klädde på mig och tog elskotern bort till Netto, skulle kika efter ett par hörlurar som en arbetskamrat till Göran hade köpt sig där.

Kom hem med lite annat istället.
  

När jag åkte förbi där vi har husbilen så såg jag Göran var där tillsammans med sin chef, som äger detta ställe vi har bilen på.

Så, jag åkte också dit.
Då fick Göran ta el ifrån hans garage för att ladda upp vårt bodelsbatteri eftersom det inte fungerade igår.
Var väl också en bidragande orsak till att vi bestämde oss för att åka hem.
Detta måste Göran ringa om till veckan.
För det kan ju inte vara så för att husbilen står stilla i 4 veckor, så ska vi inte ha något ljus, inte gå att sätta på kylskåpet etc. UTAN ström.

 

Vi åkte hem samtidigt,,, bara in med det jag köpte på Netto och sedan till Clas Ohlsson, där jag köpte mig ett par helt okej hörlurar som jag kan lyssna på musik i, samt prata i telefonen. Ville ha detta när jag ligga på sjukhuset i Uppsala i dessa 4 veckorna.
Detta tänkte jag inte alls på, när vi var i Ullared igår, annars så hade jag säkerligen köpt lurar där.
Jaja, det är ju bra att unna våra butiker här också.

  

Hem med dessa, ner till bilen och åkte ut till Dollarsstore, ja där köpte vi en massa lådor vi ska ha filmer i igen.

Sen lite annat smpått och gott.
Mer än vad  vi SKULLE ha.
Där sprang jag även på en kille jag känner lite smått genom bloggandet, skoj att träffa dig idag Tommy.

  

 

Sedan åkte vi till Cirkel K (f.d Statoil) och åt mat.
Jag var sugen på en tunnbrödsrulle, men idag var det inget gött, moset var så äckligt torrt.
Fattar inte,, det är som att spela på ett lotteri, att köpa mos på macken.
Ibland äré jättegött, nästan gång äré såå torrt så då kan man inte ens prata under tiden för man är rädd att spotta mos-smulor.
Ja det är SANT,,, så torrt kan det vara ibland.

 

Jaja, vi vart mätta för stunden i alla fall.
Resten av eftermiddagen / kvällen har jag legat, slumrade till och med.
*Skönt*

 

Nu blir det sängen igen, med sällskap av "Gissa låten" på SVT1.

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt mysig fortsättning på er lördagskväll.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards