Direktlänk till inlägg 1 juni 2017

Tror ni inte på...

Av Annelie - 1 juni 2017 15:11

... fasingen att jag också börjar känna mig risig.
River i halsen, huvudvärk, fryser och tycker det är varmt till och från.

VILL INTE...!!!!

Men visst, bättre nu än när vi ska åka hem till Värmland under midsommar.

 

På tal om Värmland och midsommar, Göran fick ett sms från sina föräldrar att de också bokat plats till sin husvagn på samma camping under midsommarhelgen.
*Skoj*

Har vi trevligt ihop allesammans så kanske det kan bli en tradition vi kan köra några år frampå.

Vi är ju där för 2:a året i rad, så för oss är det ju redan en tradition.
  

 

Jag sitter och tittar på ett kuvert jag fick från kommunen igår, med ett blankt NEJ till ett handikappsparkerings-tillstånd.
Nu får ju Göran köra mig så långt över parkeringarna för att jag ska ta mig in och ut i bilen + att rullstolen ska ju få plats mellan två bilar.
Därför han ställer sig långt bort, för då är chansen större att vi får stå själva.
Vi brukar alltid ta en familjeparkering,,, men där ska ju ALLA stå, även de som inte är i behov av större parkeringar.
Vi ställer oss där med GÖTT samvete, för jag behöver denna plats.
Värre med fullt gående, som bara är LATA.

 

Vi fick ju stolar av mamma & pappa som de hade haft i sin vagn, men nu såg vi att de börjar nog sjunga på sin sista vers och jag som hoppar över från rullstolen till stolen ibland, då blir det ju en liten "duns" när jag sätter mig i stolen, vore ju fint om tyget gör sitt då, när jag förflyttar mig över till den stolen, så jag är som en fällkniv i en stol också.
Vi MÅSTE köpa en ny, lika bra att köpa två nya direkt.

 

Sedan en sak till som vi har på vår inköps-lista,,, visst nu är det inget MÅSTE, men vill gärna-ha-lista,,, en ny gasolgrill som vi har här hemma. Den vi har bränner inte på båda brännarna, så det tar ju ett tag att grilla.
Vi är liiiite inne på att köpa oss ett grillfat istället, som går på gasol.
Vi får se, för de kostar ju lite mer.

 

Blåsigt och fint väder har vi, men jag har inte varit utanför dörren idag.
Till lunch åt vi hemmagjord pizza, köpte ju alla ingredienser som vi skulle äta igår till middag, men ingen av oss iddes göra iordning denna pizza.
Därför vart den tillagad idag till lunchen.

På vår pizza hade vi: strimlad salami, rödlök, körsbärstomater, ost, ägg & färska champinjoner.
Riktigt mumsigt.

Sylvester låg på sitt hörn och kikade, ja naturligtvis vart han ju kliad av pappa också.

Nog för att jag visste man kunde byta skinn, när man bränner sig, men jag visste inte om att jag kunde bränna mig så rejält så jag byter skinn på insidan av läppen.

 

Sorry för hemsk bild.
Men så här har jag det nu,,, jag lovar er,,, det gör redigt ONT.
Så, nu är det jag som ska köpa ett solcerat till nästa gång vi ska ut med husbilen.

 

Jag flagnar lite varstans på kroppen, uppe vid hårfästet, bakpå axlarna, båda öronen, åså läppen då, frampå bröstet.
Men, konstigt nog inte smalbenen, där jag brände mig riktigt skönt 
*NOT*

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt mysig fortsättning på denna torsdag.

 
 
Ingen bild

Piere

1 juni 2017 16:25

Krya på dig. Bästa selfien någonsin 😂😂😂 ( den m läppen) Stay frosty

Annelie

1 juni 2017 16:54

Tack, Tack...
Javisst är den BRA, vad trodde du, med det "M.O.T.I.V.E.T" hahahaha.

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

1 juni 2017 19:08

Åh vad sugen jag blev på pizza nu haha

http://thequeenie.se

Annelie

1 juni 2017 23:05

Ja, det är gött med pizza ibland.

 
Annie

Annie

1 juni 2017 19:38

Nå vad trist stackare :/ välkommen i klubben kan man säga .. ,)
Sjukt många som är förkylda och halvdåliga nu känns det som.
Jag dras fortfarande med min förkylning, sjukt segt att bli av med den.

Hoppas det inte blir nåt långvarigt för dig ..<3

Hehe jag diggade selfien jag med ;) *ler*

Krya på dig<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

1 juni 2017 23:07

Mmm, jag har fått tagit inhalator ikväll. Jo, jag har förstått det är många som är dåliga i segdragna förkylningar.

Usch Ja, en hemsk selfie....men den bjuder jag på, haha.

Kramen...

 
Bettan

Bettan

1 juni 2017 20:46

Herregud som du ser ut på läppen.Jag har alltid problem oxå.Jag har solcerat 30..men det hjälper inte mig. Eller gör det kanske för jag har det alltid med mig på semestern. Har det på sidan i badbrallorna så det är även med i vattnet. Det pga att det smälter i skuggan.Jag får alltid hålla in underläppen,som msn biter sig om du förstår.
Säg inte du ska bli dålig..e ju fanken asså. Du får ta till huskurer nu.
Pizzan såg ju smarrig ut...idag åt vi grekiska dumpling med spenat. Jörgen köpt på willys..jättegott oxå.
Krya podi

http://Guldivardan

Annelie

1 juni 2017 23:10

Mmm, det gör så förbenat ont på läppen också.

Jag har fått kört med inhalator nu ikväll, så något är på G, hoppas nu bara att det inte blir då segdraget.

Jäser, det var riktigt gött med hemmagjord pizza.
Det ni åt, lät också gött.

 
j

j

2 juni 2017 01:46

Det ser gott ut!!

http://lessonoflife.blogg.se

Annelie

2 juni 2017 06:27

Det var riktigt gött 😜

 
elin cecilia

elin cecilia

2 juni 2017 08:17

egen pizzadeg? eller kit? :D

http://www.elincecilia.com

Annelie

2 juni 2017 08:36

*Harklar*, kit, men nog så gött.. ;o))

 
wiper

wiper

2 juni 2017 09:47

Hoppas verkligen inte att du blir förkyld. Det är inte säkert att du är mottaglig än om din man blivit förkyld. Vi var inte förkylda på 14 år.

Vad kul att din mans föräldrar också campar och att ni kan träffas då. Förstår inte varför du inte fick handikapps-parkeringstillstånd. Det låter ju helt vansinnigt.

Vad gott med hemmagjord pizza. Hemskt att du brände munnen, det som gör så ont och tar tid att läka. Jag solar aldrig numera för jag har röda pigment och hade fräknar som ung och håret var nästan svart men kopparrött i solen. Tål solen mindre och mindre. så jag ser ut som ett vitt lakan ;)

Ha nu en skön fredag

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

3 juni 2017 06:01

Å jorá, jag är allt förkyld med denna jäkliga hosta.. :o((

Ja, jag tycker också det ska bli roligt att svärföräldrarna kommer ner från torsdag - söndag.

Näpp,, kommunen säger att det är Transportstyrelsen som har sagt reglerna på vilka som ska få handikappsparkerings-tillstånd numera.
Undrar vad de förlorar på att ge de handikappade ett sådant tillstånd..?? :o//

Mmm,, hemmagjord pizza är riktigt gött ibland.

Ja du, detta med min brända läpp, den är inte läkt ÄNNU.

Kramar..

 
Liten Uggla/Pisan

Liten Uggla/Pisan

2 juni 2017 11:10

Hoppas verkligen inte att du blir dålig nu. Håller tummarna. Det är ju inte klokt att du inte får parkeringstillstånd!! Du har ju för fasen rullstol med dig i bilen ju!! Idioter. Har dock hört att det är svårt att få handikappsparkeringstillstånd, men trodde ju inte de skulle krångla när du har rullstol med dig. Suck....
Jag behöver också ny grill, en elgrill. Den vi har nu gick sönder. Den där pizzan ser hemskt god ut :-) Hoppas din solbränna inte är så hemsk längre, att det lagt sig. Jag brände mig igår när jag satt i solen, är knallröd i pannan och på bröstet.
Ha en fin helg vännen! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

3 juni 2017 06:08

Jo då, jag är dålig,, med denna hemska hosta.
Men, inte sååå riktigt dålig ÄNNU, så hoppet om att jag "klarat" (ja, helt är ju redan borta) mig finns ju fortfarande.

Mmm.. kommunen skyllde på Transportstyrelsen, när jag ringde till de för att höra vad de förlorar på att ge mig ett tillstånd.
Så länge som Göran kan lämna av mig vid ingången och jag sitter där och väntar,, då finns det ingen anledning att ge mig ett. Sedan att han står i vägen för en jäkla massa annan trafik för att det jävlas med min rörelser,, det tar de ingen hänsyn till. Visst, det har ju inget med tillståndet att göra, men det har med mitt handikapp att göra.

Tur du har gumman, att de elektriska grillarna har blivit billigare, mot vad de var när de kom.
För grillat vill man ha, någon gång i alla fall.

Mmm.. den pizzan var riktigt god,, det är såå gött med hemmagjord på ett sådant kit.

Ta det lugnt med solen vännen,, min solbränna har lagt sig, flagnar mer nu, men läppen är svårläkt. Nu har jag lärt mig en "läxa".

Ha en jättefin helg vännen.. // Kramar

 
Vicki

Vicki

7 juni 2017 11:53

Hemmagjord pizza är så gott! Fast jag har aldrig haft ägg på.

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

8 juni 2017 10:03

Visst äré gött... testa med ägg på, sååå himmelskt gött.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards