Direktlänk till inlägg 31 maj 2017

Fler än jag...

Av Annelie - 31 maj 2017 15:43

... som har denna såååå braiga karaktären (NOT) så ni kan gå förbi dessa hyllor med butiksbakat bröd...??

Jag fullkomligt älskar denna toscabulle de har på Ica Supermarket.
Har precis tryckt i mig en sådan nu.

*surar över mig själv*

 

Igår kväll, kom min make hem, förkyld med en hemsk hosta. Han orkade jobba till klockan 21.00 istället för till 00.00
Så, nu är han hemma resten av veckan, var ju bara i eftermiddag och i morgon som är hans arbetspass.

Han är riktigt dålig, inte ens maten smakar honom.
Ligger mest i soffan, så vi är på varsit håll, mer än vanligt.
Kan jag hålla mig frisk, ja då gör jag ju naturligtvis det, även fast jag "bara går hemma".

Nu när jag kom hem från handlingsturen så sov han i soffan (gör så fortfarande), gött för han för nätterna är jobbiga med hostan.

 

Å jag då..??
Ja, det är ju denna förbenade läpp som gör O.N.T nu,,, spricker sönder och blöder titt som tätt.
Jag smörjer mest med både Idomin & Helosansalva... så det blir riktigt mjukt.
Men, det är svårt på läppen, försvinner nästan lika fort som det kommer på.

"Herr Värk" med hela sin familja är och hälsar på mig också.
Är otroligt svag och orkeslös i benen, så jag ska välta omkull mig uppepå sängen bara detta inlägg är klart.

 

Jaaee,, nu är det riktigt stiljte hos oss, så jag har inte värst mycket att skriva om.

Till lunch åt vi kalops, tog det enkelt idag och kokade sådana där färdiga rispåsar och åt det till.
Var riktigt gött, jag tog undan ett portion till, till mig.
Sedan var det slut, katterna fick en varsin köttbit med sås. Får ju inte glömma de.
Hugaligen, jag vägde Sylvester idag, vi har ju märkt han blivit tjockare, han väger 7,5 kg.
Nu får vi bannor på oss nästa gång han ska till veterinären.

  

Till middag ska vi äta hemmagjord pizza som är gjord på ett pizzakit.
På denna ska vi ha salami, ägg, lök, färska champinjoner, färska tomater och ost.

Blir mumsigt.

 

 

 
 
Linda

Linda

31 maj 2017 18:51

Stackars din man, det e ingen höjdare med hosta och den blir alltid som värst på natten när man just vill sova, han får krya på sig. Har du provat benpanten ( vet inte om jag stavade det rätt) men man uttalar det som man läser det. Av min erfarenhet som ammat fyra barn med såriga bröstvårtor och testat allt och inget har fungerat mer än benpanten,släng ut idomin har hört att den innehåller bensin eller nåt som bara gör det värre. Vi har alltid benpanten hemma och den fungerar till allt, lite dyr men värd varenda krona och köps på apoteket. Så testa den och berätta sen hur du upplever krämen. Ha en fortsatt trevlig kväll. Kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

1 juni 2017 05:16

Tack för tipset, läste om denna salva.

Varför jag fortfarande har så ont är för att jag flagnar på läppen nu... :o//

Ha nu en riktigt fin torsdag.. // Kramen

 
Vicki

Vicki

31 maj 2017 21:43

Hoppas han blir bättre snart!!

Åker ni iväg med husbilen varje helg?

Har student i helgen så har fullt upp men tänkte se om vi hinner på söndag em när Ronja spelat match med att komma förbi med kakorna. Jag kan höra av mig under matchen och se om ni är hemma.

Hemmagjord pizza är gott bra att få i matlådan med. Alla pizzamatlådor slut så snart dags att göra nya :-)

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

1 juni 2017 05:15

Ja, jag hoppas också han piggnar på snart.
Han snarkar väldigt mycket nu.. :-/

Nääee, vi är inte iväg varje helg, vi måste ju ha kattvakt varje gång vi åker iväg.

Vi hade tänkt oss att åka denna helg, eftersom det hade varit Göran´s sista arbetsdag idag i sådana fall, så det hade varit en långhelg. Men, nu är han ju sjuk. :o((

Hemmagjord pizza är godast, går bäst för mig med tanke på eventuellt dumpning.

Ha en fin torsdag..

 
ullie

ullie

31 maj 2017 23:30

usch inte kul med läppen fy stackare.
hemma pizza med kitt är så himla goda vi har oxå en hel massa på . gillar salami på det ger god rök smak på

önskar en fin torsdag nu då vännen mindre hosta för maken o mindre värk för dej

http://weberskold.blogg.se

Annelie

1 juni 2017 05:20

Nä, detta med läppen var / är jobbigt, nu flagnar jag på LÄPPEN.. :o//
Säkerligen därför jag har haft så ont.
Så, nu hädanefter när det är soligt, så är det jag som åker på stört och köper mig ett cerat med skydd i, vet jag köpt det förut, men hittar det inte :o((

Mmm.. hemmagjord pizza är så gött. Tycker det är gött med salami på, ger ju mycket mer smak än vad skinka gör.

Ha nu en riktigt fin torsdag.. // Kramen

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

1 juni 2017 05:18

Krya på honom!

http://thequeenie.se

Annelie

1 juni 2017 05:22

Tack, jag undrar om han inte känner sig en aningens bättre.
Han gick nyss in och la sig igen, efter dryga timmen sittandes i soffan och kika på NHL-hockey.
Han har snarkat enormt mycket i natt... :o//

 
Anita

Anita

1 juni 2017 09:09

Trist med förkylning i familjen :( Kram

http://siliiins.blogg.se

Annelie

1 juni 2017 10:16

Ja, det är tråkigt, hoppas bara jag klarar mig nu.
Kramen..

 
Ingen bild

wiper

2 juni 2017 09:54

Jag mår inte så bra på bullar och så jag kan gå förbi såna hyllor utan problem. Värre är det med godishyllor. Dom undviker jag för det mesta.

Så är det för oss också maten smakar inte nåt med denna förklning. Detär ingen höjdare med värk.. Hoppas det snart går över. Det är svårt att

Sköt om dig
kram

Annelie

3 juni 2017 10:44

Gött, jag önskar jag också kunde gå förbi dessa gosakerna.

Godiset då,,, å det har de oftast nere vid kassorna. :o((

Kramen..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards