Direktlänk till inlägg 7 juni 2017

Regn hela natten....

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.
*saknar*

  

Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt med en massa blåst som det ALLTID är här nere.
Vi har bott här i 10 år, jag tror det är cirka 3-4 dagar som varit helt vindstilla, då menar jag HELT vindstilla.


Idag har jag inte gjort ett ärligt handtag här hemma,, i alla fall inte på förmiddagen.

Sedan vart jag hungrig, ja då värmde jag bara på min färdig lunchtallrik som stod i kylen.
Sedan satt jag i vardagsrummet och kikade på två avsnitt av Biggest Loser.
Men sedan,, då jäklar anamma, fick jag för mig att stryka.
Sagt och gjort,,, strök in HELA tvätthögen.
Kände efter 3 plagg att detta var JOBBIGT för mig, med skiten jag har i kroppen med pipande luftrör och tungandad.
Men, jag strök in ALL tvätt.
*klappar mig själv på axeln*
Medans jag satt i köket och strök, så hörde jag Paula kom med två hundar vi är hundvakt till i kväll,, jag hade totalt glömt bort att hon skulle komma, men det gjorde ju inget, för jag är ju ändå hemma, för det mesta.
Men, i morgon måste jag ut... för att hämta en ny laddning dosettpåsar, då det är den sista dagen jag har hemma för. 

 

Måste bara visa er en frisörsalong som jag såg igår,,, tyckte den var såå läcker.
Undrar om det är något nytt här i Trelleborg.

Här har vi alltså "salongen"
  

   

Här är den skämtsamma och trevliga ägarinna, Caroline är hennes namn.
Tyvärr vet jag inte vad kunden heter.

 

Här hade hon lite skäggprodukter till försäljning.
Har ju blivit så modernt med långt skägg igen.


Salongen heter alltså 
Barber
Art & Crafts
Nygatan 44
Trelleborg

www.barber-artandcrafts.se

 

Måste även få visa er när Göran skulle försöka grilla här hemma igår i BLÅSTEN som var.
Ja, jag skrattade.
 

Inte lätt att få lågorna att brinna i kraftig blåst.

 

 

Men, flyttar man ut grillfaten på gräsmattan i skydd av en häck, så går det bättre.


I morgon torsdag igen,, vart har DENNA vecka tatt vägen..??

Med detta så säger jag hej för idag,, nu väntas en varm  / go dusch.

 
 
Linda

Linda

7 juni 2017 20:39

Här har det oxå regnat ja eller öst ner. När det var uppehåll så ville barnen åka och bada så då gjorde vi det, kom lagom hem tills det började och regna igen. Man får lov att ge sig en klapp på axeln precis när som hihi det e väl sånt man skulle gjort oftare. Er grill e ju bara grymt snygg och lyxig. Har aldrig sett en frisörsalong så men gud vad häftigt. Kram

http://hemljuvligahem.blogg.se

Annelie

8 juni 2017 10:15

Brr.. jag fryser bara jag läser om att dina barn ville åka och bada...

Ja, man är egentligen dålig på att ge sig en klapp på axeln.
Men, det kanske är tur också,, så man inte blir en diva.. :o))

Ja, jag har alltid velat haft ett sådant stek"bord" sedan jag såg Moberg fixade mat på ett sådant.
Till den rätten vi gjorde då, var det klockrent.
Får väl se hur det är då vi bara vill grilla korv... *L*
Detta var inte hennes riktiga "salong", men visst var det häftigt... riktigt gamla plåtstolar och sådant hade hon också, en skön tjej.
Kramen...

 
ullie

ullie

8 juni 2017 02:09

alltså älskar ert nya grillfat bättre när man ska ha grönsaker o så . ska köpa mej något som grillar grönsaker bättre har ja bestämt .
usch inte kul du inte mår bra luftrören är jobbiga o tar massa energi
krya på vännen min så du orkar ut i morg då annars tar du det lugnt <3 kramar

http://weberskold.blogg.se

Annelie

8 juni 2017 10:18

Mmm,, till den rätten vi gjorde där, var det klockrent till, vi får väl se hur det är när det bara ska grillas korv på. *L*

Ja, nu har jag åkt på en redig förkylningsastma..
Varför inte det OCKSÅ... lika bra att ta ALL skit på en och samma gång.
Jag har djävulsk ont på höger sida i magen också,, hela tiden, men hugger mer när jag hostar. Säkerligen någon muskel som fått sig en törn.

Kramen

 
wiper

wiper

8 juni 2017 09:50

Vi hade regn, blåst och grått i går också. Det blir nog så i dag också. Denna förkylning är verkligen jobbig. Vi har också haft pipande i luftrören och hostan har inte riktigt gett sig än. Vilken häftig och påhittig frisörsalong.Tänk att kunna fixa sånt med en liten husvagn ;) det har kommit mycket nya idéer på sista åren

Skägg har blivit väldigt populärt och många barbershop har växt upp. Nu är det svårt att skriva för bokstäverna kommer några sekunder efterråtåt.

Alltså! vilket snyggt grillfat ni har till grillen. Sen ser ju maten som ligger på så frestande och god ut. Vad bra din man är på att grilla

Ha nu en skön torsdag
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

8 juni 2017 10:24

Solen tränger sig igenom lite då och då nu och vad varmt det blir genom rutan direkt.

Usch ja,, denna förkylning däckade mig rejält.. :o((

Det är inte hennes riktiga frisörsalong detta, utan hon har allt en "vanlig" också. Men, jag tycker idéen var så mysig och genomtänkt.
Alla hennes saker var lastgamla... *L*
Denna tjej var riktigt påhittig och väldigt trevlig.
Mmm.. min son håller ju på och spar sitt röda skägg längre och längre.
Du vet han umgås ju med killar som är lite som 50-talsrockare, en del av de har riktigt fina amerikanare, en del har bilar så jag fattar inte ens att de håller ihop.

Jaa,, till den maten vi gjorde då, var grillfatet jättebra. Ska bli skoj att se vad vi gillar det då vi bara ska grilla korv.

Ja, jag byter tillbaks till blogspot.

Kramar..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Av Annelie - 5 juni 2017 17:17

...läsare, förlåt för att det inte vart nå inlägg igår, jag brukar ju villa hålla detta till ett / dag åtminstonde. Men, nu var det som så här hemma igår förmiddag,,, vi tog det riktigt lugnt och skönt här hemma, åt en go frukost i lugn och ro. Sedan...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards