Alla inlägg den 21 mars 2016

Av Annelie - 21 mars 2016 21:55

... sent inlägg denna måndag.

 

Denna dag gick jag upp vid 8-tiden, har sovit väldigt dåligt tidigt på morgonkvisten.

Gick upp, åt frukost och sen så diskade jag upp det lilla som var, fanns lite diska efter Göran när han gjorde våfflor till sig igår kväll.

Han har det lite jobbigt med att vara utan snus, så han rycker väl lite i våra skåp i köket till och från.
Men, sällan han äter något.
Han tuggar tuggumi och har påssnus utan tobak & nikotin,, bara så han får något under läppen.
Men, han är duktig.
*Hejja*

 

Jag var uppe ett tag,, sedan gick jag och satte mig i sängen igen,,, efter vi  hade bäddat den och lagt på sängöverkastet.
Jag fick lunch av Göran till sängs idag, idag vart det ärtsoppa med senap i.
*mums*

Efter lunchen började jag titta på en film, som jag även somnade ifrån, vaknade av signalen som ljuder när någon ringer på skype.
Det var mamma som ville skypa,,, så vi pratade en liten stund, pappa var och bowlade så han kunde jag ju inte prata med då.

 

Efter detta gick jag upp, bad Göran koppla in lampan som står i datarummet.

 

 

Denna lampa har bara stått där, men nu så.

 

Sen så hade jag ju en lampfot över, som stod på skänken i köket,,,, men den platsen behövdes till annat nu.

 

Ställde lampan med en annan skärm på, på köksbordet.
Vad tycker ni, passar det..??

 

 

Jag personligen tycker det är lite mysigt med en lampa på bordet, men det är om den är för stor.

 


Klockan 14.15 gjorde sig Göran iordning för att åka till sitt eftermiddags-skift.
Jag gjorde mig iordning för att åka till Ica Supermarket på Valen, jag skulle ju "bara" ha ost.

Innan jag åkte dit så var jag även ner till bokhandeln, jag skulle ha tag på en redig blyerst stiftpenna.
Visst, jag köpte en penna för 69;- (!!!!) och även extra stift + en present till mamma.

Sen in på Ica på hemvägen,,, ja på Ica "stöp" jag till på godis idag,,, köpte mig 103 gr lösgodis plus två Lindl chokladkulor som de också hade i lösvikt.

  
Var nyfiken på deras jordgubbssmak och även citron/ lime.
Dessa två kulor vägde 32 gr och kostade drygt 10;-
349;- / kg...
Vilket pris,,, två kulor choklad för drygt 10;-

    

 

När jag kom ut på gågatan igen så sprang jag på Monica, en arbetskamrat,,,, ja hon jobbar också som personlig assistent, men vi har aldrig jobbat hos samma brukare.
Men, har ju lärt och känt varandra på yrkesträffarna.
Vi pratade bra länge på gågatan, sen så tog vi följe neråt där jag bor.
Vart ståendes och pratade där också.
Så, hon frågade om vi skulle gå ut och fika någon dag,, gärna sa jag.
Men, nu blir det ju inget förrens jag är hemma från Uppsala.

 

På tal om Uppsala, jag ringde Lund idag, för nu får de hjälpa mig med bokningen av sjukresan.
Men, de hade stängt på grund av något, minns ej vad.
Å sen så vill jag ha med mig min elskoter istället för rullstolen, eftersom jag ska bo på ett hotell som de använder som patienthotell första natten, sen ska jag alltså rulla mig själv plus en resväska dessa 70 meterna.
Ni tycker säkerligen att 70 meter är väl inget,,, nä är man fullt frisk så är ju inte det alls lång bit, men har man ständig värk överallt,,, då är det jäklig lång bit.

Jag tycker det är helt otroligt att ett sådant stort sjukhus som Akademiska sjukhuset i Uppsala inte ens har ett eget patienthotell.
Jag vet att sjukhuset i Karlstad har ett jättefint patienthotell.

 

Hur är det hos dig..??
Finns det patienthotell på era sjukhus..??

 

När jag kom in från pratstunden med Monica, så tog jag mig lite thé och knäckesmörgås.
Skar upp kalvsyltan jag köpte, la upp cognagsmedvursten (resten åkte in i frysen), la även in hela fläskytterfilén jag också köpte, sen så la jag upp den skivade osten i en bunke.
Här får det inte finnas en massa plastpåsar och orginalförpackningarna i kylen, allt ska vara i burkar.

 

Hihi..
Hur har ni med det..??

 

Jag vill ha ordning och reda, sen så skriver jag alltid på frystejpen när varan går ut och när den är öppnad.

 

Klockan är nu 22.34 och jag är trött,, så jag ska snart till badrummet för att borsta gaddarna, sen ta min nattmedicin och sova.

 

Morgondagen står tom i kalendern, får väl se om det händer något.
Jooo just det,,, en sak vet jag ju.

Måste tbx till bokhandeln, eftersom jag ville ha en penna med 0,7 stift, köpte extra stift, men fick en penna med 0,5 stift.

  

 

Nu säger jag nattinatt på återseende.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards