Direktlänk till inlägg 1 juni 2016

Ni må tro jag / vi är....

Av Annelie - 1 juni 2016 17:39

GLADA...!!!!!!


        

 

Om cirka 1,5 - 2 veckor ska vi hämta hem vår splitter nya husbil,,, ja vi har "slagit" till.
Vi kikade ju på begagnade först,, men va fasen,, ska man ha en nyare modell som inte gått för långt,,, då är de inte så värst mycket billigare än vad denna är.
De hade kampanjpris på denna.
Men, tyvärr så ingick ju inte varken markis eller backkamera,,, så det är ju det vi väntar på att de ska montera backkameran. Markisen satt redan på,,, men den ingick inte i priset.
Å JISSES... 

  
Vilka priser det är på dessa extrautrustningarna.

 

 

Här är alltså vår nya pärla.
Nu är det bara vi tutar och kör precis när andan faller in.

 

   

Rejäla utrymmen fram också.

 

   

Taget från toaletten.

 

     

Taget från köket.

 

Rejält kylskåp och frys.

 

Äntligen händer det något skoj i vårt liv,,, nu får vi se vart vår första tur blir.
Mamma & pappa frågade direkt om vi inte kunde komma upp till campingen där de har säsongsplats i Värmland, syrran och hennes man ska också komma med sin vagn till midsommar.
Men, vi kan inte,, eftersom Göran lovat vara parkeringsvakt vid midsommarfirandet i Beddingestrand.
*SYND*
Men, men... det går fler tåg.

 

Idag på förmiddagen skulle vi kolla upp ett par saker,,, vi var ända bort till Dollarstore.
Jag var in och shoppade lite medans Göran pratade i telefonen.
Då såg jag rejäla glas i hårdplast, köpte 4 styckena, sen en bricka att bära ut saker på.
Roligt att få shoppa till husbilen nu.
Vännen Paula hade allt i hårdplast (tallrika, skålar, muggar etc) sedan hon hade sin vagn i fjol.
Vi ska kika på det, om det är något vi gillar och kanske köper av henne.

 

När vi kom hem så åt vi lunch, sen la jag mig på sängen.
Värken var inte snäll *är inte fortfarande* mot mig idag.
Plus att jag höll på att ramla i köket idag, när jag skulle ta fram durkslaget, Göran kom direkt och fick tag på mig i armen.
När jag väl låg på sängen, somnader jag ganska så fort.
Vaknade av denna ettriga kolsyrekänsla i benen och värk,,, så jag ropade på Göran och hörde med honom om han inte kunder smekmassera mig lite.
Sagt och gjort.
Skönt så länge det varade.
Märks sååå väl på Göran när han är uttråkad på det.

 

Vi har kanonväder,,, men jag har inte varit utanför dörren sedan vi kom hem.
Känner mig "konstig" på nå vis.

      

 

Nu så,,, ska jag till sängs igen,,, har varit uppe ett tag nu då jag satt vid köksbordet för att skriva ett brev och ta en fika.

 

Tjingeling.

 
 
wiper

wiper

3 juni 2016 06:48

Grattis till den superfina husbilen. En sån skulle vi vilja ha också för husvagn har vi haft men då måste man stå på en camping ett tag och det är vi för rastlösa för. Med en husbil är det mindre jobb. Vad härligt att ni nu kan lätt åka ut och bara mysa och övernatta.

Den ser väldigt rymlig och fin ut inuti också. Förstår att det nu är härligt att handla till husvagnen för det behövs ju plastporsling. Vi skaffade en ny husvagn när jag var i samma ålder som dig och min man några år yngre. Sen hade vi den tills vi köpte hus.

Så roligt att det händer nåt positivt, du har verkligen kämpat

stor varm kram från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 juni 2016 06:22

Tack så jättemycket.. :-D
Ja, det känns så gött att det händer något positivt i vårt liv.
Den är stor och rymlig, tar med sig 5 passagerare och har även 5 sängplatser.

Jag har alltid förespråkat husvagn, men OM / NÄR vi vill åka neråt i Europa så är det smidigare med en husbil, även om den är över 7 meter lång.

Varm Kram till dig vännen...

 
Liten Uggla

Liten Uggla

3 juni 2016 13:09

Vad roligt! Grattis! ♥ Vad roligt ni kommer att ha med den, åka till nya spännande platser.
Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

4 juni 2016 06:27

Tack... :-D

Det känns kanonroligt... väntar så på att vi ska få hämta den.
Ja, det blir så mycket lättare att bara åka nu.

Ha en jättefin lördag i sommarsolen.. // Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards