Alla inlägg den 18 juli 2016

Av Annelie - 18 juli 2016 16:22

... har för min del inneburit att tvätta två maskiner tvätt och hängt de.
Sedan VILAT, Vilat och åter vilat.
Märks väldigt väl jag har varit ute på roligheter mellan lördag och söndag, även fast jag hade möjlighet att vila i vårt vrålåk, så räcker inte det.
Blir att jag sitter uppe mer än vad jag egentligen klarar av,, för jag VILL.

Då tar jag hellre skiten i efterhand, jag vill också kunna sitta uppe och spela kort på kvällen etc.
Även fast jag låg lite då och då, så är det ingen sammahängande vila.
Jag låg när Paula & Göran grillade på lördagseftermiddagen / förkvällen. 

Sen är det ju sittande när vi åker.
Jaja, så är det att leva med mitt liv just nu.
Undras om det alltid kommer att vara så eller om Uppsala kan göra underverk.
Får verkligen HOPPAS & TRO på det sistnämnda.

 

Göran har städat hela vårt hem, var välbehövligt, egentligen hade han ju städdag i fredags, men då var ju min son kvar hos oss tills klockan var 13.50, då ville han inte börja städa.
Vi plockade ju ihop allt som skulle med oss på lördag.

 

Men, idag är det gjort.
*Ljuvligt*
Han började med att bädda rent i sängen, så ikväll blir det extra gött att lägga sig.
Finns väl inget goare än att lägga sig i en nyren säng.

 

Nu slappar han vid en film i vardagsrummet, jag själv ska bara skriva klart detta inlägg, sen så stupar denna kropp uppepå sängen igen.
Blir ingenting utanför dörren idag.

 

Måste bara visa dessa papegojor vi köpte oss, en i lördags, men sen så ångrade vi att vi inte köpte en till, så vi stannade till i söndags också.
Men, då gick Göran in själv, han visste ju vad vi skulle ha.

 

 

Här är alltså våra nya "husdjur".
Stora och tunga, vet ej om de ens ska stå i detta fönster.

 

 

Fanns i svart också, jättefina, men jag vill ju ha vitt hemma nu.

 

 

Jag / vi gillade de,,, vi såg de båda två samtidigt då de stod där på bordet.
Göran gick fram direkt och kikade på de.
Så, det märks vi har samma smak.

 

 

 


Som sagt var,,, jag får klura vart de ska stå.
Om det kanske blir sovrumsfönstret eller fönstret i datarummet.

 

Annars då, vad händer hos er..??
Väder..??

 

Här har vi blåst och mulet, men inget regn.
Vi ska ju få det mycket bättre, med en härlig värme igen.
*underbart*

 

Okej,, det får bli det lilla för idag.
Må väl..!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards