Alla inlägg den 24 mars 2017

Av Annelie - 24 mars 2017 19:14

...rent och fint hem igen.

Vi städar varannan vecka, med dammning, dammsugning och torkning av golv. Sedan dammsugas och skuras ju porslinet på badrummet dessemellan också.
Samtidigt bäddar vi alltid rent i sängen.
Vad ofta städar och bäddar du rent ..??

 

Jag var uppe tidigt i morse och "rände", åt frukot vid datorn, men satt där och vart väldigt trött så jag gick och la mig igen.
Göran var upp på toaletten sedan la han sig tätt bakom mig, vi låg kvar länge och kramades, eller Göran kramade och jag njöt av hans närhet och smekmasserande händer över mina ben.

  

Innan jag la mig så vattnade jag genom våra blommor i köket, jag är såå glad att vi lyckas så bra med orchideérna där.

De blommar om åt oss titt som tätt och växer.

       

Helt otroligt vad många olika slags orhcideér det finns.
Vi köpte ju oss två olika på Ikea, som jag inte har sett varken före eller efteråt.

 

Jaha, då är det helg igen.
Har ni något speciellt planerat, eller ska ni bara vara..??

 

Imorgon lördag blir det nog att vi åker ut en sväng, för att kika på en ny tvättmaskin.
OM, jag nu orkar.... för värken har blivit etter värre.

  
Mentalt mår jag bättre, men värken.
Jag tyckte det vart bättre i början när jag började med min nya medicin, men nu när jag hade telefonkontakt med min läkare i veckan, så sa jag att värken är värre, då höjde han på dosen som jag ska börja med nu på måndag.

Å den 4:e april ville han jag skulle testa mitt blodtryck en gång till.
Får vi se om det håller sig högt eller om det sjunkit.
Hoppas verkligen på det sistnämnda så jag slipper ytterligare en tablett.
Jag blir ju för fasen mätt på mina mediciner på morgonen.

  

På tal om mätt,, just nu sitter jag och äter två knäckesmörgåsar,, Göran kom in hit och frågade om jag ville ha något att äta, men jag är inte hungrig, så jag nöjde mig med knäckebröd.

Han själv steker riktiga kabanosskorvar och fixar pommes i varmluftfritösen.

Ja, är vi vana att äta två middagar, så blir man ju hungrig, utom jag idag.

 

Jag är så fruktansvärt trött en period nu, på grund av pollenallergin, näsan och ögonen rinner så jag har ju fått börjat med den medicinen OCKSÅ.

Någon som vet hur det är med pollen i år..?? Om det är mycket eller om jag börjar bli ännu mer känslig.
För så här har jag inte upplevt det förut.
Att både näsa och ögonen rinner.

 

Med detta så önskar jag er alla en riktigt

TREVLIG HELG..!!!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Skapa flashcards