Direktlänk till inlägg 30 mars 2017

Behövdes...

Av Annelie - 30 mars 2017 11:57

... inget larm på i morse, jag var uppe redan klockan 04.15, så jag var tvättad och klädd, sängen var bäddad, frukosten var intagen innan dessa 2 killar kom med tvättmaskinen vid 08.15-tiden
Det gick väldigt snabbt för killarna att få ut den gamla, in med den nya och kopplade den rätt och sen så satte han på ett förprogram på 18 minuter när de stack.
Båda killarna sa att detta märket är väldigt bra, då går det ju efter vad de hämtar till reparationer, och Blombergs-maskinerna hämtas inte.

Det var tydligen cylinda förut, eller något sådant sa han i alla fall.

 

Så, där står den på plats. Göran får ju kolla mot vattenpasset att den står rakt också, sedan får han skura bort det svarta på golvet, som vart när de vred maskinerna.

 


Jag stack ut på stan ganska så omgående efter de hade varit här, jag satte bara på mig gå-ut-kläder..
Åkte ner till Apoteket för att hämta mina dosettpåsar.

 

Det är ett gäng och detta är bara för 2 veckor.
SKRÄMMANDE vad mycket mediciner man måste äta, med denna värk.


Sedan åkte jag inom Valen, ja där hade inte ens affärerna öppnat, jo Ica var ju öppen och det var dit jag skulle.
Handlade det jag skulle ha, fick sms av Göran så det var några extra varor plus att jag köpte ättiksprit för att kalka av både kaffe och vattenkokaren.
Innan jag åkte hemöver igen, så var jag upp på KappAhl för att se vad hade på rean, eftersom man fick ytterligare 20 % på priset.
Jag hittade mig en t-shirt för 79,90, ett bra pris.

 

Roligt med lite mönster på.

 

Var även till TGR och köpte två påsar hackad torkad vitlök.

Sedan tog jag vägen om Thebrödsbagaren, som har de absolut godaste kanelbullarna i stan.
Men, jag får stå på utsidan och knacka på dörren, för de har trapp upp.

 

Sedan åkte jag hemöver igen, bara jag är klar med detta så ska jag stupa uppepå sängen.

 

Ha nu en riktigt härlig fortsättning på er torsdag.

 
 
Biggeros

Biggeros

30 mars 2017 18:24

Skönt att den nya maskinen står på plats! Då hann du med en hel del denna dag. Roligt att du fann en fin tröja och inte minst lite gott till kaffet🤗🤗Kram

http://Biggeros.blogg.se

Annelie

31 mars 2017 03:42

Jaaee,, verkligen så idag ska jag köra första maskinen.

Mmm,, det är "stort" detta jag gjorde igår, som är helt normalt för en frisk person.

Jaa,, jag gillade tröjan till det vettiga priset, å ibland måste jag unna mig något gött fikabröd *men tyvärr blir det ju liiite för ofta*

Kramen..

 
The Queenie

The Queenie

30 mars 2017 20:32

Vi ska baka kanelbullar och vaniljbullar på lördag till Cappes kalas :D

Svar: Vad du har varit effektiv vännen :D Det blev vanilj och frukt :D Kram

http://thequeenie.se

Annelie

31 mars 2017 03:43

Ååååå. va gött det låter med hembakat.
God smak på tårtan.. :-P

Jaa, jag måste försöka att göra något någon gång.

Kramen...

 
icaibloggen

icaibloggen

30 mars 2017 20:39

Sv: Precis, jag skulle inte heller kunna det :/ Måste vara ett sjukt svårt jobb.. Sådana apodos påsar har jag också :) dock får jag hämta det i butik haha. 2 veckor är bra tycker jag är bra. Men känner som du att det är ju skrämmande vad man får stoppa i sig. Du för din värk och jag för min psykisk ohälsa :/

Hoppas du mår bra idag, kram <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

31 mars 2017 03:57

Tur i alla fall att vi har de som VILL jobba med dessa yrkena.. :o))

Jag skulle också få hämta det i en butik på andra sidan stan först, men då frågade jag om de inte hade något utlämningsställe nere i stan, DÅ först ändrades det.

Hemskt med alla piller,, men tur de finns.

Kramar om..

 
ullie

ullie

30 mars 2017 20:43

åhh är du inte "vetig" som går upp så tidigt (skoj) alltså ja är ju natuggla så somnar kanske kl ett nu när ja e hemma o vill sova till tio typ :D tur vi e olika <3
Grattis till nya maskinen då va skoj sånt e =)

http://weberskold.blogg.se

Annelie

31 mars 2017 03:59

Idag var jag uppe 03.30, men jag brukar ju gå och lägga mig en stund på förmiddagen,,, men inte säkert jag sover utan bara slappar vid en film eller något.

Jag har alltid varit morgonpigg,,, jag inte så här tidigt, utom då jag körde bus.

Som du säger, tur vi alla är olika.

Jaa, å idag ska jag köra maskinen för första gången :-D

 
Icaibloggen

Icaibloggen

31 mars 2017 03:51

Sv: ja jag blev så rörd och nu blir jag rörd igen hihi. Tack snälla! Kram fina du! <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

31 mars 2017 04:00

Naaww.. gulliga du
Kram påré själv

 
Icaibloggen

Icaibloggen

31 mars 2017 03:57

Sv: tack vännen.. känns lite bättre men blir inte trött.. ska strax försöka för sista gången att bli trött. Blivit att jag känt behov av att äta istället I natt :/ hoppas du kan somna om strax. Kram 💖

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

31 mars 2017 04:02

Mmm.. det är ju nackdelen med att vara vaken nattetid, lätt för att äta något.
Just nu sitter jag och tuggar på ett äpple, så än så länge är det ju ingen fara.. *L*

Hoppas att du somnar om gött.. // Kramar

 
Annie

Annie

31 mars 2017 09:20

Oj vännen vad mycket mediciner ..
Får jag fråga vilka du tar?

Mm bulle är alltid gott hihi ;)

Hoppas du får en hyfsad fredag och start på helgen<3

Kramar<3

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

31 mars 2017 11:23

Ha en riktigt trevlig helg själv gumman..// Kramar 💖

 
wiper

wiper

31 mars 2017 11:45

Då var du uppe ännu tidigare än oss. Vi steg upp 05.30 på grund av sjukhusbesök. Vilken fin tvättmaskin ni köpt och så bra att få allt gjort på en gång. Vi får vänta tills i början av nästa vecka för inkoppling

Oj vilken dosettpåse antar att det räcker länge. Jag har ju bara mina levaxin men är så ovan att ta ständig medicin så jag håller på att glömma hela tiden så jag får lägga fram på köksbordet på kvällen

Fin t-shirt. Vad kul att ni också har TGR. Jag gillar såna roliga butiker och det är ju toppen när man skall ha fest, massor av partyprylar ;)

Ha nu en jätteskön fredag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

31 mars 2017 15:00

Ja, jag är uppe tidigt, tidigt på morgonen och "ränner".
Mmm,, jättesmidigt att de gjorde allt, plus tog med vår gamla, men visst det var ju tjänster vi fick betala för.

Denna påsrullen är för 2 veckor.

Ja, TGR är en rolig butik, oftast har jag med mig något från butiken. Igår var jag in och köpte torkad hackad vitlök.

Kramar...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards