Direktlänk till inlägg 9 februari 2016

Idag sov...

Av Annelie - 9 februari 2016 17:06

...jag väldigt länge.
Var vaken ett flertal gånger på morgonkvisten, men lyckades somna om. Gick upp först vid 10.30-tiden, det var skönt att sova så länge.

Jag resonerar som så,,, sover man så är man i behov av det.

 

Gick upp och gjorde mig frukost direkt, märktes på Göran att han hade varit vaken länge, för han var pratför när jag kom upp.

  

Sen vid 13.15-tiden gick vi till Öster Cafe och tog oss en fika.

Göran tog en smörgås och kaffe och jag tog en paj och en kopp thé.

 

 

Det är något slags kött i denna paj, smaken är god men lite torrt pajskal.

 


När vi kom hem igen, så gjorde sig Göran iordning direrkt, för att åka till sitt eftermiddagspass på jobbet.
Jag kände inte ett dugg för att åka in och sätta mig i ensamheten igen.

Så, jag bytte bara till elskotern så tog jag mig en tur ut på stan i solen.

Jag var bland annat in på Lindex, hade en 25:- rabattcheck så jag tänkte jag skulle titta om det fanns något att köpa.
Provade en topp, men hör och häpnad,,, den var för STOR.
Kikade på deras väskor, de har fina väskor i den butiken.

Föll för en, väldigt mjuk och smidig, lagom i storlek när jag sitter i rullstolen.

Köpte den, priset var 179;- också hade jag ju 25;-
Men, när jag kom till kassan så visade det sig jag hade 50;-, 25;- som jag inte ens visste om.
Skojj, en väska för 129;-
Kan man inte klaga på.

 

 

Härlig, mjuk, snygg färg och lagom storlek.

 


Sen åkte jag till Åhléns, tyvärr ska de ju stänga i vår stad,,, tycker jag är synd. Även fast jag inte är någon storkund i den butiken.

Enda jag har varit en trogen kund på så är det min thépress jag alltid köpt där.

 

Nu har de 70 % på allt.
Sen hade de julpapper för 3;- / rulle, så det passade jag på att köpa 5 rullar.
Var och betalade dessa, sen på vägen ut så såg jag ett par handskar jag vart sugen på, hade kostade 199;-, fick de för 60;-

 

 

Smidiga handskar.

 


Sen åkte jag till Ica på Valen, skulle egentligen bara ha två sorters kakor, men så åkte jag även förbi deras köttdisk.
Där hade de billig nötfärs och fläskkotletter.
Köpte drygt 1 kg nötfärs och drygt 2 kilo kotletter.
Har tänkt mig att göra köttfärssås i morgon, så då fick det bli mer rödlök och sen färska champinjoner.
Vid grönsaksdisken sprang jag på vännen Conny,,, tycker jag springer på han varje gång jag är på Ica.
  

 

Sen gjorde jag en jäkla miss i butiken, glömde ju totalt bort att jag hade min handlingsväska hängandes på armstödet, då jag skulle åka förbi en väldigt långsam dam.
Fastnade i trädlådor som stod på golvet och rev sönder min väska.

 

 

Synd, för denna hade jag verkligen användning för.
Göran ska kika om det finns en ny att köpa.

  

 

Nu är jag som ni säkerligen hemma och till sängs,,, värmde mat till mig innan jag kom hit.
Middagen bestod av rester av hemmagjord potatisgratäng och köttgrytan.

 

Tror till och med jag säger hej för nu, ha det bäst och sköt om er alla.

 

Tack för era kommentarer, och ni "smygisar" skriv gärna en lite kommentar.

 
 
Vicki

Vicki

9 februari 2016 19:56

Vädret är inte det roligaste nu. Fast det var väl lite bättre ett tag i em. Jag har varit hemma med Ronja så har inte varit ute förrän senare ikväll. Då började det att bli mörkt.

Ser ut som du varit på en shopping dag idag.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

9 februari 2016 19:59

Nääee,,, det är inte många dagar man är ut i onödan.
Men, som du säger,, så var det lite soligt i eftermiddag, då passade jag på, även att shoppa lite.. ;o)

Ha det gött själv.. // Annelie

 
wiper

wiper

10 februari 2016 11:43

Det är som du säger kroppen säger ifrån när man blir för trött och då lägger man sig. Gäller att lyssna på kroppens signaler. Det är så härligt att ni också är ute och fikar ofta, det är en guldkant på tillvaron. Det ni åt såg fantastiskt gott ut. Snygga muggar också

Vad härligt att du åkte ut och kollade runt på stan. Jättefin väska och snygga handskar, jag har nästan likadana handskar. Så trist att väskan gick sönder. Dom får ju akta sig lite och se sig om.

Ha nu en skön onsdag
kramar

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

10 februari 2016 14:06

Ja, numera har jag blivit bättre på att lyssna på kroppen OCH knoppen,,, har egentligen inte så mycket att välja på :-/

Jaaee,, vi älskar också att fika ute. Nu har jag tre caféer att välja på i vår stad.Eller fyra är det, men ett är Expresso House, det är så löjligt dyra, så de räknas inte.
De andra kommer jag inte in på.

Göran åkte iväg tidigare till affären där denna väska som jag hade sönder igår är köpt, för att se om den finns kvar.

Ha en jättefin fortsättning på denna mulna dag.. // Varma Kramar

 
Vicki

Vicki

10 februari 2016 11:50

Vi får se hur många meddelande du får av mig sidan vill inte riktigt som mig.

Jag firade båda sakerna :-). Pannkakor är något jag gillar man något som jag tyvärr inte kan äta för mycket av för då blir jag dålig. Senare på kvällen smakade jag en bit semla. Fast det blev för mycket av det goda. Så jag antar att jag mådde som jag förtjänade. Semlor är ingen favis så det klarar jag mig utan.

Ha en bra dag i höstrusket,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

10 februari 2016 14:08

Fick bara in ett meddelande.. :o)

Jag gillar också tunnpannkaka, men det är inte så ofta vi äter det. Älskar tjockpannkaka med bacon i, men det är inte alls ofta jag äter det, för det kan jag äta väldigt lite av, inte alls mina gram asom jag brukar äta.
Semlor är gött,,, om det är mycket med mandelmassa i. :-)
Men, jag äter det aldrig.

Ha det bäst..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards