Alla inlägg den 9 augusti 2016

Av Annelie - 9 augusti 2016 21:20

... igenom 10 avsnitt av Tv-serien "This Life".
Riktigt sevärd serie, nu väntas bara på säsong 2.

 

 

Det handlar alltså om en 3-barns ensamstående mamma som råkar ut för diagnosen cancer som gör henne döende och hon måste förbereda sina barn på ett eget liv.

Har ni möjlighet,, se den.

 

Jag var uppe före tuppen i morse,,, så när Paula kom med Chammi i morse så satt jag redan vid datorn hade ätit frukost.
Men, trött var jag.

Göran kom upp relativt tidigt idag, efter han hade sitt första arbetspass igår eftermiddag / natt.

Jag hade satt på en marskin med hans arbetsstrumpor och en privat arbetsjumper, företagets kläder skickar de ju iväg på tvätt.

 

Jag hängde det när det var klart, sen så tog jag en efterlängtad dusch, la mig sedan på den redan bäddade sängen.
Slumrade lite till och från.

Göran gick ut på en längre promenad med Chammi vid 11-tiden, sen vid 12-tiden stekte han upp dessa Devil Schnitzlarna och till de åt vi stuvade makaroner som vart kvar sedan i förrgår.

Jag åt min lunch till sängs eftersom jag hade varit uppe en hel del.

Det är skrämmande... jag kan INTE vara utan alla mina piller.
Det märks sååå väl på smärtan när det är på G att ta en dos till.
  

 

Jag kikade på serien, slumrade ibland då jag fick spola tillbaks.

  

Sen gick Göran ut med Chammi på en kisse-runda, efter det gjorde han sig klar för en hojtur till jobbet.
kom in och pussade mig hej då.
Å ensammen vart jag, med sällskap av två katter och en hund.
Märks att Chammi har varit här en hel del, både ensammen och med matte.
För han skäller inte på alla ljud numera,,, var riktigt duktig idag.

  

Anna (Paula´s dotter) och hennes kille John kom för att hämta voffsingen, jag frågade om de ville ha kaffe.
Det ville de ha,, och när jag skulle sätta på kaffet så var det nästan slut i burken (Göran, du får gärna fylla på).

Så Anna fick hjälpa mig att ta ner ett paket som står på hyllan i klädkällaren,,, men jag får höra med Göran nu, vad mycket vi har kvar eller om det är dags att införskaffa ett flak igen.

 

Vi vart sittandes ganska så länge,,, så Paula hann att ringa Anna, det slutade med att Paula också kom hit.
Anna & John cyklade iväg tidigare,, eftersom Paula ville vara kvar hos mig ett tag.
Hon gick iväg vid 19.30-tiden,, då plockade jag bort allt i köket, gjorde ren kattlådan, fyllde på kattmaten och även i deras vattenfontän.

SEN, kunde jag lägga mig med gött samvete, tillsammans med en skål bigarråer & sista avsnittet på serien.

 

Nu är klockan 21.39, jag kan ju säga som så att det kommer inte att bli en långlivad kväll.

Är riktigt trött.

 

Så trött, så jag faktiskt säger God Natt här och nu.

 

 

Bild snodd från nätet.

 


Men, denna bild är inte snodd från någon annanstans än "vrål-åket"

 

 

Visst sover min älskade gubbe gött på denna bild..??

 


NatteliNatt.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards