Direktlänk till inlägg 11 augusti 2016

Just nu...

Av Annelie - 11 augusti 2016 18:01

.. sitter jag och äter korvstroganoff med vildris.
Åt det även till lunch, passade då på att väga upp en portion till middag åt mig också.

Lika gött nu...

  

Idag har jag haft en massa energi, för att göra ordning lite här hemma i bokhyllan med alla DVD-filmer.
Roligt att ha de,, men det tar PLATS.

Vi mätte hyllplanen, bredd, djupt & höjd för att frampå köpa massa plastbackar som dvd-filmerna ska stå /ligga i och de ska ligga i olika genre.

Får se när vi köper dessa backar,,, vi köper nog inte alla på en och samma gång,,, för de kostar ju en del och vi ska ha en massa.

 

Sen passade jag även på att lägga ut cirka 6 plagg till på Tradera, så får vi se om turen är med mig.

Jag hade mer energi,,, ville göra något mer, men "Herr Värk" satte stopp för de planerna.
Vill egentligen sätta mig och stryka, för nu har vi massor igen.

*suck*

Jag la mig istället,,, slötittade på filmen Adam & Eva som gick på SF kanalen för i vilket ordning vet jag inte.
Men, jag kelade med Sylvester som promt ska ligga ända uppe vid ansiktet, spelade WF på mobilen, kikade på andras bloggar, läste tidningen.
Jag kan ju läsa allt på Aftonbladet då jag är en Plus-kund.

 

 

Så ja,, nu vart det en dumpning av middagen. 

  
Ofta när jag äter ris,, så det är ytterst sällan jag äter det och när jag äter det så är det vildris. Ska även prova fullkornsris någon gång.

 

Nääee,, jag har egentligen inte ett dugg att skriva om, så jag tror faktiskt jag ger mig här för idag.

Synes..!!

 

 

 
 
Annie

Annie

11 augusti 2016 20:14

Bra att du vilade istället .. :) tvätten kan ligga kvar till en annan dag ..
Så mysigt med katt kel ;)dem är för goa :)

Bra affisch tycker jag ;) *ler*

Sv: Åh tack :) jag förstår inte heller det där fenomenet ..
att skicka förfrågningar till folk man inte känner .. varför?
På instagram, facebook mm. Haha jag fattar inte det .. ;)

Ja jag har lite mer än 6 bilder .. ;) *ler*

Så kul att se en kommentar från dig :)-gillar dina svar :)*

Ta hand om dig!

Kramar :)

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

11 augusti 2016 21:09

Å jaaa då,, tvätten kan ligga tills Göran tar den.. *fniss*, nä då, jag gillar ju att stryka, bara Göran tar fram allt till mig och det gör han bara jag ber honom.
Kanske tar det i morgon, när han åker till Ystad för att hämta hem vårt vrålåk igen.

Hihi,, ja jag gillade också den affischen :-D

Nääee,, jag fattar inte HUR de hittar en.. :-/

Förstår du har mer än 6 bilder, när du är aktiv på detta fenomenet.. *L*

Jag gillar också dina kommentarer... gillar dina blogginlägg och kommentarer, glad att jag hittade din blogg.

Sköt om dig gumms.. // Kramen

 
Bettan

Bettan

12 augusti 2016 09:16

Detta med att titta på filmer är egentligen inte för mig,somnar direkt.köpte några filmer med mig för att kolla på semestern..bl.a sommaren med Göran. Den fick vi spela upp 511 gånger innan jag sett hela *s*
Förstår att dom tar plats..inte cdn men fodralet är ju stort.
Detta med ris..jag äter ytterst sällan och då blir det max 2 msk..jag kräker av ris o nudlar.
Ha det gott...

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

12 augusti 2016 09:59

Hihi...jag är likadan, vet inte hur många gånger jag provat att se Armagedon (stavning???), har fortfarande inte sett den 😂

Ja fyyy vilken plats de tar och då ska vi inte prata på ALLA VHS - filmerna vi har, men de flesta är nerpackade. Har en spelare där vi kan se både vhs & cd i.
Jag vill spela över några vhs-filmer på dvd.

Varför klarar du inte av att äta ris / nudlar..??
Klarar du av vanlig pasta..??

Trevlig Helg..

 
Ingen bild

Lena S

12 augusti 2016 15:51

WF är det wordfued du menar? Det spelar jag. Vill du spela mot mej?
Kram

Annelie

12 augusti 2016 19:33

Det stämmer att det är det spelet...spelar gärna mot dig.
Vad har du för nick..??
Kramen

 
Fröken Rödlök

Fröken Rödlök

12 augusti 2016 21:10

Svar: Tack! Första och just nu ända bilden på oss tillsammans, midsommarafton!
Han kanske inte var så mycket i just dem lägenheterna den perioden ni bodde där :)

http://www.mizca.se

Annelie

12 augusti 2016 21:22

Nä, det är sant... de var ju några anställda så.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards