Alla inlägg den 19 augusti 2016

Av Annelie - 19 augusti 2016 20:17

... att få komma ut en sväng när Göran kom hem.
Jag har legat hela dagen lång,, förutom då jag måste upp.

 

Idag ringde "postis" på dörren, då hade han ett litet paket med sig till mig.
Svärmor hade skickat ner "Kaffe med rån",, den boken säger många ska vara jätteroligt, så den boken SKA jag läsa.

Idag åt jag kokt potatis och korvstroganoff till lunch, till sängs.
Men, det kom upp lika fort som det kom ner idag..
  

Fattar inte att vissa dagar kan jag äta vad som helst, men aldrig mer än i min mängd.
Vissa dagar går knappt något.

 

När Göran kom hem, så ville jag ut någonstans, så vi åkte till Beddingestrand för att enbart köpa glass.
Ja, hade jag vetat storleken på kulorna, ja då hade jag ju bara tagit en.

 

Detta är alltså enbart två kulor glass.

 

 

Detta vart kvar, Göran tog sig en liten bägare mjukglass med lakritsströssel på.

 


Sen gick vi runt lite nervid havet bland alla villor som låg där, jisses vad hus det fanns där nere.

 

Bara en kruka vid en "vägbom".

 

 
Göran stod och kikade på något som var ute på havet, han tror att räddningsbåten hade övning.

 


När vi kom tillbaks till bilen så åkte vi inåt Trelleborg igen, då fortsatte vi till Ica Maxi, skulle handla lite yoghurt till Göran, ja som vanligt så kom det med både det ena och det andra.

 

Bl.a denna..

 

Härlig tunnare "poncho".

 


Sen så köpte vi kvällsmaten vi  ville ha.

 

 

Hamburgarna var med bacon och osten var det smak på, och gött varé.
Jag är väl inte överförtjust i dessa bröd, för jag tycker det smakar liiite för mycket deg, men Göran älskar de och han äter mer än jag.

 


Till detta fick vår mest älskade köksmaskin snurra..

 

Med ett gäng pommes, liiite chiliolja och grillkrydda, glömde bort flingsaltet i idag.

Har ni ingen sån här maskin, skaffar er en.
Skippa all denna feta /flötiga pommesen,,, här får ni en riktigt god, krispig pommes som är "friterad" i varmluft.

 


Men nu mina kära vänner,,, ska jag bara publicera detta inlägg, sen så ska jag krypa ner under täcket, är redigt trött ikväll så mina blå är inte vakna så länge till.
Jag är helt klar för natta,,, så jag säger NattiNatt och på återseende.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards