Alla inlägg den 14 september 2016

Av Annelie - 14 september 2016 14:28

... upphängd, skulle sätta på en maskin till, men väntar med det tills Göran kommer hem. Så, vi kan ta och dra de torra sängkläderna och lägga in de, så det finns en till torkställning till att hänga tvätt på.
Det är det "sämsta" med att tvätta hemma i sin lägenhet,,, att man måste ha tvätt hängandes.
När vi tvättade i tvättstugan, var ju allt torrt när det kom in igen.
Nu var det en del tvätt eftersom köksgardinen och alla dukar tvättas.

När ni byter gardiner och dukar, tvättar ni allt då..??

 

Jag tvättar alla dukar, men tvättar bara köksgardinen, med tanke på att den hängt där det blir flottigt och fett.

 

Hihi, jag låg och kikade på gårdagens "Halv åtta hos mig" förut, de är ju från Sunne hemma i Värmland, 5 mil därifrån jag är.
Jag vart så full i skratt när tejen sa "går runt och mössler".
Nog väldigt många som inte fattade detta uttryck.

  

Inte Pia, som kommenterar heller.

  

 

Idag har jag inte gjort många knop, bäddat, tvättat och klätt mig, skrivit två brev på datorn plus skrivit ut ett recept som jag glömde i ett brev som jag ska skriva något dag.
Legat och kikat klart på vissa tv-program.

Igår tittade jag klart på filmen A Resurrection, en skräckis som var "så där".

 

 

 

Och nu ligger filmen The Young Victoria i cd-spelaren.

 

 
Jag har ett annat fodral, men det verkar vara samma film i alla fall.

 

Ska bli intressant och se vad jag gillar denna typ av film.

Nu funderar ni säkerlige på VARFÖR jag i hela världen köper filmer som jag egentligen inte tycker om.

Men, det var så här... en tjej sålde en mängd olika filmer, som jag nappade på.
Fick lite av allt då.
Roligt ändå.

 

Ifrån det ena till det andra,,, idag fick jag ( ja, jag för det är jag som ägare till vår bil), besiktningspappret.
Va fasen hela 449;- (!!!) kostar det att besikta nu.
*jävla pris*

Vi måste ändra denna tid vi fått, för det är den fredagen Göran ska till ögonläkaren i Malmö.

 

Var ju egentligen meningen mamma skulle ha kommit ner till oss idag, men hon ringde igår och sa det hade blivit ändrade planer.
Mamma & pappa kommer till mig när jag är i Uppsala istället, för då på helgerna har jag inte ett dugg att göra.
HOPPAS bara jag orkar vara social, så inte jag har sådana djävulska smärtor efter all träning.
Men, det vet de ju om.

 

Inte denna helg, men nästa heg när Göran är ledig på fredag, så drar vi upp med husbilen till Ullared, vi har inte bestämt oss om vi blir kvar en / två nätter eller om vi åker hem igen.
Varför vi i sådana fall tar husbilen beror på att är man inne i varduhuset och går ut, så kan man få en stämpel så man kommer lätt in igen.
Då kan ju jag åka till husbilen för att lägga mig en stund.

Ska bli roligt att åka dit.

 

Jag har en huvudvärk idag som inte släpper tagen om mig, men jag känner att det kommer från nacken då den också är ond.

 

Med dessa ord önskar jag er en riktigt fin fortsättning på denna sommaronsdag.

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards