Alla inlägg den 17 september 2016

Av Annelie - 17 september 2016 19:43

... denna dag har gått.
Jag tvärvaknade i morse vid 8-tiden av att Sylvester spydde, då brukar jag alltid ge mig upp för jag vill inte det ska ligga och torka in vart de nu än spyr.
När jag kom till köket vart jag så snopen att Göran var där, jag hade för mig det var vardag.
  

Jag hade sovit sååå fruktansvärt på morgonkvisten, var vaken vet inte hur många gånger och tittade på klockan.

 

Vi hade tänkt oss att ge oss iväg till ett ställe som säljer både husbilar / husvagnar,,, men jag hade fruktansvärt ont, så vi skippade det.
Jag gick och la mig på sängen efter jag hade bäddat den.
Efter ett tag så ringde Paula,,, då var ju hennes dotter Anna hemma från Växjö.
Hon pluggar till sjuksköterska där, så hon hade någon hemuppgift där hon skulle prata med något som hade haft mycket med sjukvården att göra.
Å detta visste jag ju om att hon ville träffa mig,, men totalt GLÖMT bort.

  

Så, det var ju tur i oturen att jag hade värk så vi inte kom iväg.

 

Jag låg på sängen, Göran kom in till mig med lunch vid 12-tiden, rester av nachosen vi åt igår.

 

 

Detta är lika gött att äta dagen efter.

  


Vid 13-tiden kom Anna, vi satt i köket och prata om detta.
Jag bjöd på glass, kaffe ville hon inte ha.

Hon gick vid 14.30-tiden igen.

Då klädde vi på oss och stack till Hemmakväll, för dels liiite lördagsgodis och sen några filmer.
Innan vi kom hem igen, så stannade vi till vid ett matställe och köpte oss en varsin kebeb i pitabröd.
*mums*
När vi kom hem igen, så var jag bara in med elskotern och tog vanliga rullstolen.
Sen åkte vi en våning upp, ringde på hos Samar,,,, som vanligt så blir hon SÅ glad när vi kommer.
Ja, då höll hon på att göra middag,, natuligtvis så skulle ju vi också äta, men vi sa nej tack, vi har precis ätit.
Det bryr inte hon sig om.
*L*
Fram med gratängformen på bordet och en varsin sked.
De är lite roliga,, de äter inte på tallrikar som vi göra utan alla sitter och äter direkt ur formen.
Vi smakade lite, det var gött.

Det var friterat sådant där arabiskt tunnbröd, sås på turkisk yoghurt, ris och kyckling.

Sedan kom det fram majskolvar och tryfflar.
*urrk*
Å man MÅSTE smaka på allt.

De är såå gästvänliga.

 

Jag lovade henne att hjälpa till med en felanmälan på hennes diskmaskin.
Bara hon kommer ner till mig någon dag, så jag kan stava hennes namn och telefonnummret.

Nu är klockan 19.58 denna lördagskväll och jag ska snart välta mig omkull på sängen.
Slappa, slöa och bara vara resten av kvällen.

I morgon söndag,, enda jag vet är att kålpudding ska göras då.
Sen så har vi inget mer planerat.

 

Ha en härlig fortsättning på er helg.

 

  

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards