Direktlänk till inlägg 10 januari 2017

Då är jag på...

Av Annelie - 10 januari 2017 14:38

... plats i stora staden Uppsala, på deras Akademiska sjukhus.
Här ska jag vara till den 2:a februari, vi får åka hem en dag tidigare än vad som var sagt.

Har träffat hela teamet med alla andra patienterna också, sedan kom psykologen, arbetsterapeuten, sjukgymnasten och smärtläkaren in till mitt rum.
De ville höra hur det hade gått för mig på hemmaplan.
När vi var klara, så stannade smärtläkaren och pratade med mig.
De ska nu göra en sömnutredning på mig, de sätter alltså på en apparat för att se hur jag sover är vaken.
Sedan kanske det blir ändring i min medicinlista, plus lite annat.
Ny smärtläkare denna gång, har inte haft något med henne att göra de andra gångerna, men hon verkade bra i alla fall.

 

Igår, ja ni VET ju att jag åkte en liggande sjuktransport i hela 73 (!!!!!!) mil, på en SKITBÅR, nog för att jag är stor, men jag lovar er en smal person skulle också denna bår hade varit SMAL och STENHÅRD.
Fan vad jag önskar att dessa jävlarna som sitter på Kundtjänst skulle få åka denna resa, med SMÄRTOR.
Jag lovar er,,,, då vore det andra ljud i källan efter den resan.

 

Sen fick jag ett handikappsanpassat rum,,, hmm.. ja jag vet inte vad jag ska säga.
För det första var det jävligt trångt, så killen i receptionen som hjälpte mig upp med väskan, fick dra för gardinerna igår kväll, för dit kom inte jag.
Kom alltså inte fram till fönstrena, för möblemang.
Å sen toaletten,,, visst stor så det var inga bekymmer med rullstolen där inne.
De hade även ett handtag runt toaletten, men va fan... toaletten var ju långt nerefter golvet.
  
Å detta kallar de handianpassat.
*Pyttsan*

 

Innan jag somnade igår,,, jag hade en hemsk hemlängtan då.
Längtade efter min älskade make.

        

Göran
I.L.Y

Mmm,, det får bli det lilla för idag.

 

 

Härlig stil vårt hjärta Trisse har.

  

 

Livsnjutaren Sylvester

  

 
 
Ingen bild

Lena

10 januari 2017 14:58

Hoppas att du blir bättre efter denna omgång💞 tycker det är konstigt att du ska behöva åka så långt för detta, men så är det😕
Trodde först du fått med dig katten ❤ ha det så gott, krampådig😍

Annelie

10 januari 2017 15:01

Mmm.. hoppas naturligtvis jag också.
Finns inget inneliggande rehabilitering på närmare håll :o((

Skulle ha varit gött att ha med sig Sylvester...

 
Ingen bild

Lena

10 januari 2017 15:15

De hade folk som låg inneliggande på rehab i jönköping, fast din kommun kanske har avtal med uppsala😊

Annelie

10 januari 2017 15:31

Okej,, ja det måste de ha då.
Å sen så sägs de ju vara experter här.. :-/

 
deninrekampen

deninrekampen

10 januari 2017 18:01

Förstår det vännen att du vill ha bättre resultat efter denna omgången i Uppsala! Håller tummarna stenhårt!!

Konstigt att det är så trångt, borde väl vara större så man kan ta sig runt om det är handikappanpassat?! Låter ju fel...

Dåligt att dem inte kan fixa en skönare bår till dig speciellt när du skulle åka så långt... Okej om det var 5 mil men inte så pass långt på en hård bår :(

Hoppas din vistelse där går snabbt och att du får må bra, bra att dem kollar din sömn! Finns här på bloggen och spelen, om du vill snacka lite!
Kram på dig! <3

http://deninrekampen.bloggplatsen.se

Annelie

10 januari 2017 21:14

Jag är inte orolig för tiden här, utan det är tiden efteråt...eftervården, den är jag riktigt RÄDD för.

Mmm..jag tyckte också det var ett dåligt handikappsanpassat rum. Det andra hotellet jag bodde på förut var mycket bättre rum.

Mmm...jävla bår 😠😠😠

Tack vännen..vet att du finns.

Kramen..

 
Bettan

Bettan

10 januari 2017 21:47

Helt otroligt att behöva åka på det viset!Så synd du inte kan flyga.
Ny läkare..hm...nya ideer om hur du kan bli hjälpt tänker jag.
Hemlängtan redan...oj det bådar inte gott. Men får du nu all träning och dagarna är fullspäckade så stupar du i bingen när du kommer 'hem'.
Men visst..drömmwn hade ju vart om ni kunnat vara bägge där. Hörs av

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

11 januari 2017 07:14

Det är faktiskt första gången jag har en sådan hemlängtan som jag har denna gång. Beror säkerligen på att jag inte är bra.

Mmm..det är som du säger...jag VET jag är helt slut efter dagarna när allt kommer igång ordentligt.

Ha det bäst..// Kramen Annelie

 
wiper

wiper

11 januari 2017 08:20

Vad bra att du får en sömnutredning och annat som behövs. Vad mycket du får gå igenom vännen. Fattar inte att du har fått legat och lidit i transporten, det är ju skamligt att utsätta nån för nåt sånt :( vad arg man blir när man hör nåt sånt. Så många mil också

Ja du skall det heta handikapsanpassat så ska det banne mig vara så också. Förstår verkligen att du har hemlängtan för det är inte roligt att vara borta från sin familj. Så länge som du måste vara borta också. Jag har varit ensam i 6 dagar och det känns hemskt än om jag är i mitt eget hem.

Vad fina era katter är. Sköt om dig nu vännen

Stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

11 januari 2017 10:39

Ja, jag önskar att de som sitter på kundtjänst finge åka på denna smala båren i hela 73 mil med VÄRK.

Mmm,, det rummet var fruktansvärt dåligt handikappanpassat.

Ska bli mysigt,, Göran kommer ju upp till mig nästa helg och får ligga på sjukhuset här med mig.

Jaaa,, jag ÄLSKAR verkligen våra kisseherrar.

Ha det bäst vännen och sköt om dig du också.. // Kramar

 
Jossan

Jossan

11 januari 2017 11:45

Sv: Hejsan, ja det är riktigt häftigt att få se dem. Jag störde de inte, utan tog bara bilden i smyg. Jag ville ju inte vara för påflugen

http://nouw.com/mynameisjossan

Annelie

11 januari 2017 12:49

Nääee,, det är ju ingen idé.. :o))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards