Direktlänk till inlägg 22 mars 2017

Uppriktigt sagt...

Av Annelie - 22 mars 2017 18:56

... så är jag rädd hur min framtid kommer att se ut.
Jag menar, jag får sådana djävulska smärtor av att bara skura ren kattlådan, sätta på en maskin tvätt och hänga den, vara ute på stan och göra ärenden.... så att jag var tvungen att lägga mig efteråt.
PLUS igår kväll,,, jag hade sååå fruktansvärt ONT, Ont, ont så jag visste inte hur jag skulle ligga, bete mig.
Så, tårarna rann rejält på mig här hemma i min ensamhet,,, om ni visste vad jag tyckte synd om mig själv då.
VAD ska jag kunna jobba med..??
Min STORA DRÖM är att jag KAN jobba... för den sociala biten är värt guld för mig.
Jag har nu gått hemma i drygt 2,5 år,,, inte har det varit några roliga år.
Enda jag har väntat på, är att Göran skulle komma hem.

 

Denna dag då..
Har tvättat en maskin tvätt igen, men nu tror både Göran och jag att vår maskin sjunger på sista versen, vi båda tyckte den lät konstig idag.
Men, vi har bestämt oss att vi kör den tills den är helt slut.
Bara att hoppas på kläderna inte kommer ut som dockkläder någon dag.
*hahaha*

Sedan har vi suttit ett tag på förmiddagen och lagt mer pärlor på denna diamanttavlan, det är roligt men riktigt pilligt.
Efter det åt vi lunch, efter det så diskade Göran upp och jag skypade med mamma, pappa kom in i bilden han också, och tackade för presenten som hade kommit idag.
Vi köpte 4 skraplotter, plus ett andelspel i både Lotto  och stryktipset.
Lotterna var blanka.
  
Jag kikade på filmen 100 Metros nu i eftermiddag, en spansk film som handlar om en 35-årig kille som får MS, men ändå ger sig fan på att hans ska genomföra en ironman-tävling.

  

 

När jag låg där och kikade tuggade jag även på ett favoritgodis jag har.

 

Jag älskar hårda karameller, jag får tugga sönder och innuti dessa är det lite lakritspulver och smakerna på de är päron, citron och jordgubb eller om det är hallon.

 

Jag vill ju även sätta mig med stryktvätten, jo det är sant jag GILLAR att stryka, det är avkoppling för mig.

Men, jag har helt enkelt inte orkat.
Visst, det springer ju inte iväg, men det blir ju mer och mer istället.
*L*

 

Till helgen har vi inte ett endaste dugg planerat,,, om vi inte bara åker och kikar på vilken tvättmaskin vi skulle kunna tänka oss att köpa.
Vi funderar på att köpa den på Elon här hemma i Trelleborg, då kommer de även hem med den, de kopplar in den plus att de tar med sig vår gamla tillbaks.
Detta med att de kopplar in den, det är ju naturligtvis mot en summa, för sådan ingår inte i ett pris.
Egentligen dåligt, men så är det.

 

Jag tänkte jag skulle börja lägga ut lite bilder på en del saker vi har i vårt hem, jag själv gillar bloggar som även innehåller bilder.
Så, numera kan det bli bilder på lite av varje.

 

Ha nu en riktigt bra onsdagskväll, snart börjar min TV-kväll

Tjingeling..!!!

 

  

 
 
Ingen bild

Lena

22 mars 2017 19:56

Förstår dig precis, jag arbetstränar 6 tim i veckan, 2 tim om dan/varannan dag. I feb ville de att jag skulle gå upp en timme till i veckan vilket jag gjorde men det sket sig. Gick nästan in i väggen av det. Så nu måste jag prata med fkassan om det, och vad som ska göras nu. Är så trött på detta nu.

Lakrits som är såååå gott, äter inte godis nu när jag försöker gå ner i vikt, men saknar lakrits och choklad sååå mycket. Men det har gjort nån nytta att låta bli, har gått ner 7,5 kg,😍😆😲

Annelie

22 mars 2017 22:00

Jag är LIVRÄDD att komma ut som arbetssökande också... för jag menar, vad många fullt friska 52-åringar får jobb på heltid, hur ska jag då få ett på halvtid och dessutom är sittandes i rullstol.

Jobbigt att det inte fungerade att öka tiden med en timme till för dig, men gött att den tiden du har går bra.

Mmm.. lakrits ÄR gött, speciellt i dessa hårda karamellerna.

Duktigt du är, som lyckats gått ner 7,5 kg.. *bra jobbat*

 
Ingen bild

Lena S

22 mars 2017 20:30

Om kläderna krymper får ni klä katterna med dom... 😂 😉

Jag förstår att du är orolig över din värk och hur det ska bli.

Kram❤

Annelie

22 mars 2017 22:00

Hahaha.. ja det vore ju något.

Usch ja,, det är ett orosmoment som heter duga.

Kramar..

 
icaibloggen

icaibloggen

22 mars 2017 21:29

Tack , ja visst är den fin :) Fina detaljer du har i ditt hem!!

Hoppas allt är bra med dig och att värken är lite lättare nu!! Kram <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

22 mars 2017 22:02

Tack så mycket... tänkte jag skule visa lite bilder då och då, när jag inte har några speciella bilder att visa.

Värken är riktigt ELAK mot mig nu.. :o((

Kramar

 
The Queenie

The Queenie

23 mars 2017 08:30

Tankarna ang framtiden känner jag igen, jag fasar för min ångest..

Svar: Nej det svarta paketet var från Tinywaist :D

http://thequeenie.se

Annelie

23 mars 2017 15:05

Usch ja,, jag hatar när jag inte VET vad det blir av mig,,, för arbetslös är jag hundra på att jag kommer att bli, efter mötet i måndags så. :o((

Mmm.. mår man inte dåligt innan, så är ju risken stor att man gör det då och speciellt när man går med ständiga smärtor också.

Hihi,, jaha, jag tyckte precis det var en sådan påse jag fått när jag handlat på wish..

 
Annie

Annie

23 mars 2017 09:27

Men vännen ..

Usch så jobbigt. Tycker så synd om dig :/
Vad säger läkaren, om du varit där ..
Är det fibron eller annat?

Du den där filmen känner jag igen, den är väl baserad på en sann berättelse? jag har inte sett filmen men hört talas om den killen tror jag :)

Hoppas din torsdag blir något så när skaplig<3

Kramar ... :)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

23 mars 2017 15:08

Mmm,, det är riktigt tufft nu.. :o((

Läkarna har helt enkelt tagit uteslutningsmetoden, eftersom de inte hittar något "större" problem på mig, så måste det ju vara fibron, ändå är det INGEN som stött på någon fibropatient som sitter heltid i rullstolen.

Ja, den filmen är sann.

Jo då,, dagen har varit bra,,, men SNART måste jag till sängs, för nu värker det som bara F*N

Kramar om..

 
wiper

wiper

23 mars 2017 09:32

Förstår hur du tänker eftersom att leva med smärta sliter både fysiskt och psykiskt. Skulle du inte få hjälp på smärtklinik? fast jag vet inte vad dom gör då och om det hjälper. Jag lever också med smärta som jag kan stå ut med till en viss gräns men ibland blir det övermäktigt och just nu har jag tagit värktabletter för att kunna åka ut och sitter även med ispåse på baken. Fast det går ju inte att jämföra med hur du har det.

Sen detta med arbete för du är ju verkligen en social och utåtriktad person så att sitta och ha hemarbete är nog inget för dig. Kan dom inte hjälpa dig mer med rehabiliterin?. Jag känner folk som har fått anpassad arbetsplats hemma men då gäller det ju att sitta med dator och arbeta och det vill du nog inte. Dessutom får man inte lika mycket hjälp numera som förut. Jag arbetstränade 8 gånger men till slut gick det inte längre och det var mest för min nackskada. Jag hade varit ganska bra nu om inte detta med ländryggen dykt upp.

Jag hoppas verkligen att detta går att lösa på nåt sätt.

Tack för filmtipset, den har jag inte sett

Vilka läckra karameller ;) i går åt jag två rutor 70%:ig choklad med kaffesmak. Första gången på 3 månader men jag fick inget sug efter mer

Vi är också ute efter en tvättmaskin toppmatad och smal för vi har inte så mycket plats framför badkaret

Vilka fina inredningsdetaljer

Ha nu en fin dag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

23 mars 2017 15:14

Jag ska ju tillbaks till 4 veckors inneliggande smärtrehabilitering i slutet på maj igen,, de tror med all säkerhet att de kommer att få upp mig på benen, visst sist gick jag ju hela 80 meter med hjälp av en rullator.
Men, smärtorna finns ju ändå och det är ju på grund av smärtorna jag inte kan gå.
Så, jag vet inte hur de tänker där.
Rullstolen kommer jag säkerligen inte att kunna släppa på heltid, utan den får nog alltid finnas som ett komplement åt mig.
Vet ej vad FK kommer att säga, den dagen det blir möte med chefen, kommunen, min läkare, facket och FK.

Toppmatat tvättmaskin är ju smart i en hyreslägenhet, eftersom de är ju mindre.
Vi har ju plats för en stor och sen är det ju smidigare för mig, när jag sitter som jag gör.
Jag har krav på vår maskin nu.
Vill ha 1600 i centrifug och sen så ska den ta upp till 8 kg tvätt.

Ha en jättehärlig fortsättning på denna dag.. // Kramar om

 
ullie

ullie

23 mars 2017 12:11

usch vännen ja man vet ju precis hur det är o väder dagar är sämre för mej grått kallt regnigt är piss . det tar så mycket enrgi att ha ont oxå

Ibland får man verkligen va frisk för att va sjuk eller va de säger. ja det är ju inte så ja är ju inte sjuk men har sååå ont o de bara ja vänta du ... blää

Hoppas att du får en findag me sol idag solen gör mej glad o ja tror på lite vår o värme då mår ja bättre.

fin torsdag kram kram

http://weberskold.blogg.se

Annelie

23 mars 2017 15:18

Idag har vi mulet, var lovat sol, men tyvärr inte.

Jag är också enormt väderkänslig, rått, fuktigt, blåst är egentligen döden för mig, så med facit i hand bor vi på helt FEL ställe.

Det är som du såäger,, att man måste vara frisk för att kunna vara sjuk, jag är såå evigt tacksam att jag har haft min älskade make vid min sida hela tiden,,, för han har slagit näven i bordet mer än en gång, ringt och bett att få prata med högsta chefen på lasarett, blivit förbannade på de osv.
Jag har bara gråtit.

Ha en jättemysig fortsättning på denna torsdag.. // KrameliKram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards