Direktlänk till inlägg 2 januari 2016

Brrr....

Av Annelie - 2 januari 2016 16:38

.....såå skrämmande KALLT det är ute idag, ja inte på själva termometern,,,  men i denna jäkla VIND.

Vi gick ut alla, när Göran & pappa skulle till Clas Ohlson, där shoppade vi en ny dubbel bäddmadrass (uppblåsbar) och nya lysrör till badrummet.

Sen kikade vi runt lite på Valen, slutade med att mamma & pappa bjöd oss på middag på Casablanca, där åt jag kycklingfilé, potatisgratäng och bea-sås.
Sen gick vi gick vi hem,,, o fyyyy för den lede vad kallt det var då.

  

När vi kom hem så bakade mamma & pappa två banankakor, hade bananer som var övermogna.
Sen så fikade vi under tiden då de stod i ugnen.
Efter detta trodde jag att det skulle bli kortspel,,, ja då ville inte varken Göran eller pappa,,, så då passade jag på att sätta mig i sängen för att skriva detta inlägg, mamma sitter vid den stationära, Göran håller på med sin mobil och pappa är som en osalig ande.. 
;-)

 

Köpte en påse popcorn till mamma och mig tills de kom,,, ja det är till mig och mamma eftersom varken pappa eller Göran äter.
Vi har ätit, men det är mer kvar.
  

 

Gôtt...!!!!

 

Måste bara visa er, en älskade kisseherre vi har här hemma.
Han äslkaer att ligga och ha ett 8-kilos täcke över sig.
Han låg bra länge så efter jag hade gått upp.

 

 

 

Ha nu en urmysig lördag med allt skoj ni hittar på.

 
 
Ingen bild

Lena

2 januari 2016 17:17

Här har vi slängt ut julen😊 kallt är det här med så nu åker det tjocka vintermössan på😁😂

Annelie

3 januari 2016 08:10

Usch ja....det är sååå kallt och ännu kallare blir det ju när jag sitter stilla som jag gör också.
Julen åker ut nu till helgen, nu tycker jag det räcker, med tanke på att vi har haft allt framme sedan 1:a advent.

 
Vicki

Vicki

2 januari 2016 17:41

Ja, klart kan man verkligen säga att det är idag. Jag var inom till stan för att träffa och luncha med min kompis Paula. Det var kallt när jag skulle ta bussen hem.

Gott att äta ute och ännu godare när man blir bjuden. Ligger Casablanca på Valen? Tycker jag känner igen namnet men kan inte placera det men sedan är jag inte i Trelle så ofta heller.

Gott med lax !! Ska du göra något särskilt med laxen i morgon?

Inte den lilla pop corn påsen så den räcker väl ett tag?

Jag har hittat en klänning på sidan som jag funderar på.

Ha det gött, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

3 januari 2016 18:16

Casablanca ligger på torget i Trelleborg.

 
Ingen bild

Susanne

3 januari 2016 11:49

Kallt är det här oxå! Brrr... Inne oxå! 17 grader i hela huset. Tony är nere i källaren o startar elden för att få upp värmen och trycka på en knapp som han visst stängt av igår. Så hela natten har vi gått på jordvärme och det gör ju inte så mycket nytta nu. Jäkla gubbe!!! Jag sitter under täcket o försöker hålla värmen! Förresten, finns det nåt sätt att se om du svarat på mina svar i din blogg eller måste jag bläddra bakåt för att se?
Massa tandskakningskram

Annelie

3 januari 2016 18:18

Hallå gumman,,, BRRRRrrrrr kan man säga åt er "värme".. :-D
Jobbigt att kunna få upp värmen då.

Hmm... vet ej om det finns någon möjlighet att se om jag svaret mer än att bläddra bakåt.. *sorry*

Kramar om.. // Annelie

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards