Alla inlägg den 6 januari 2016

Av Annelie - 6 januari 2016 17:43

... det inte alltid som man tänkt sig.

Som nu i eftermiddag,,,, jag frågade Göran om vi skulle lägga oss för att titta på filmen Max.

 

 

 

Vi åt även middagen medans vi kikade,,, men när maten var sluta så la jag mig tillrätta med höga ben och även höjd rygg.
Å som VANLIGT så somnade jag, såg cirka 35-40 minuter av filmen.

  

När jag vaknade så låg Sylvester och sov så gött på mitt bröst, så jag bad Göran ta en bild på honom.

 

 

Men, då kikade han på Göran.

 


Filmen handlar om en hund som heter Max, är med i krig som sökarhund, då hans hundförare dödas i kriget så blir hunden mer eller mindre folkilsken.
Enda som kan närma sig hunden så är det hundförarens lillebror.
Ja, sen så vet jag ju inte hur filmen är, men Göran tycker den är bra.

 

Här är vi nyvakna både jag och storherren Sylvester.

 

 

 

Denna dag vaknade jag vid 08.15-tiden, gick upp och gjorde mig frukost, sorterade tvätt eftersom jag skulle tvätta ett par maskiner.
Satt faktiskt på en av maskinerna fast Göran sov, stängde till dörren till sovrummet först.

 

När jag gjorde frukosten vart jag irriterad på Sylvester,,, jisses så han TIGGER.
Är med vid kylskåpet då jag öppnar det, sitter vid bordet när jag äter, är under skärbrädan då jag gör min frukost etc.
Idag var han ivägen flera gånger när jag kommer med min rullstol.

  

Jag gjorde mig iordning för att åka bort till Valen, då ville även Göran följa med, jag skulle kika på en plåtmugg jag kan ha vid sängen och även dricka ur.
Såg en på Kitchén, men va f*n de skulle ha 249;- för den.
Den muggen sålde de för 99;- när de öppnade, då tänkte jag på vännen Therese och sms:ade henne och frågade om hon villa jag skulle köpa en, men jag tänkte inte på mig själv.
  

 

Men, jag fick tag på en termosmugg på Clas Ohlson.
Alltså ern mindre plåttermos som man även kan dricka ur,, och priset var bra, endast 89;-

Så, vi får väla se vad det är för kvalité.

Jag ska ju bara ha den inne vid sängen.

 

 

Läcker färg..

 


Handlade lite saker på Nille till årets jul också,,, nya juldukar till bokhyllan, ett par grankvistar till (vet  ej VAD jag ska ha de till).
Sen var vi in på TGR, där köpte vi ett rött sammetsband till julkulan (så den kommer lite längre ner detta år) och en ny kalender till datarummet, den jag redan köpt dit var / är inget bra, för lite att skrivas i.

 

Innan vi gick hem så frågade Göran om vi inte kunde gå till Öster Café och fika, sagt och gjort.
Där köpte Göran sig en baguett och kaffe, jag tog typ en "pizza-bit" med tomat och någon stark krydda.

Det var riktigt gött, och det är ett trevligt ställe,,, lite enkelt kanske med det kvittar när det är bra priser och trevlig personal.
En av killarna som äger kom ut till oss, hade med påtår till Göran och sen så vart han ståendes och prata med oss.. *gillas*
När vi satt där så kom det in cirka 10 pers till, i tre olika umgänge och de flesta av de var svenskar.
Hoppas att det går bra för de, så detta ställe blir kvar.

 

Efter vi var klara där, så var det bort till Valen igen, då vi hade missat ett par saker på Ica.

 

Hade inte varit hemma så jättelänge, så vart jag sugen på middag, Göran skulle vänta. Han sa åt mig att jag skulle gå till sängs eftersom han hörde vad ont jag hade.
Gick dit, tog min middagsmedicin och då kom han även med dagens mat som bestod av kycklingfilé, potatisgratäng och lite beasås.
Göran skulle vänta med maten, men när han kom in till mig för att kika på filmen så hade han även maten med sig.
Å han ville ha nudlar idag, så det plus kyckling åt han.

 

Nu så... är dagens inlägg skrivet, tror jag ska fortsätta med målningen nu.

 

Ha det bäst.

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards