Alla inlägg den 8 januari 2016

Av Annelie - 8 januari 2016 18:56

... med mina smärtor.

  

Vännen Paula var ju här på låååångfika idag, och jag satt uppe hela tiden. 
Med betalning i värk.

När Göran kom hem så diskuterade de katternas klösställning, nu vill Paula fixa till det så de får en "ligg-håla" till, så de slipper bli ovänner om den som finns.

Paula älskar utmaningar, så hon frågade direkt om hon får fixa till detta.
Visst får hon det.

  

När Paula och hennes voffsing Chammi åkt hem, så åkte vi till Willy:s för att handla hem lite som fattades.

Älskar när de har provsmakning, oftas så smakar jag och lika ofta handlar jag varorna jag smakat.

Idag var det stekt äpple med lite socker på och kanel, till detta vaniljvisp och hackade nötter.
Enkelt men ack så gött.

 

När vi kom hem, så frös jag in allt bröd jag köpte, sen så diskade jag upp disken efter vår fikastund.
Efter detta stöp jag till sängs, med en bricka som hade min middagsmat på.

 

Nu blir resten av kvällen till sängs.
Å inget finns att se på teven, så jag tror det kommer att bli en film.

Såg förresten att Farmen börjar på söndag igen,,, det är också en såpa jag brukar kika på,, men det är först den tredje eller fjärde säsongen jag följer.

 

 

Årets deltagare..

 

Idag ringde min son,,, ville bara prata. Han berättade att han var inte den enda anställda du, utan arbetsgivaren hade även anställt en "gubbe" på cirka 50-55 år.
Åså berättade han att han hade fått ett helt nytt släp igen.
Åså var han glad,,,, han hade varit ute och plogat hela förra helgen, han älskar att köra snö.
Har alltid gjort..

  

 

I morgon blir det till att plocka bort julen här hemma, Göran bävar redan,,, då det ska upp mellan 8-10 lådor så alla julsakerna får plats.
Sen så får vi se om det kan bli fönsterputsning också.
Alltid roligare att sätta upp nya gardiner till nyputsade fönster.

Jag älskar julen och alla julsakerna,, men när det väl är dags att plocka bort det, så tycker jag ändå det är gött.
Kanske beror på att vi har ju ALLT framme från 1:a advent.

 

Nu passar jag på att önska er alla en riktigt 
TREVLIG HELG..!!!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards