Alla inlägg den 7 februari 2016

Av Annelie - 7 februari 2016 17:25

...trevlig dag / kväll.

Vi började dagen med att åka upp till Willy:s och handla på förmiddagen, där köpte vi även fikabröd och sen åkte vi och våldgästade Paula. 

Hon vart glad, direkt på med thé och kaffe, sen så åt vi vårt fikabröd och satt och tôlade bort en stund.

 

När vi kom hem, så åt vi lite lätt, jag åt en bit av kebabrullen vi köpte i förrgår, Göran åt några fyllda baguetter som man skulle värma i ugnen.
Sen så la jag mig för att vila inför kvällen.

 

Vi kom upp till Parken när klockan var cirka 19.10, det var folk redan då, vi hade ju inte meddelat att jag skulle komma antagligen i en rullstol eller elskotern.
Igår hade jag elskotern.

Så, det vart liiite dumt med placeringen för oss, men vi åkte in i puben som var längst bort, där satte vi oss för att äta och dricka gött.

 

Bara en bild på oss, efter vi ätit och druckit lite vin, i väntan på att quizen skulle börja.

 

 

Min älskade man Göran.

  

 

Sen så förflyttades vi oss till en soffa när det var dags för quizen.
Jisses vad svårt,,, det var ju 60 och 70-talsmusik, var inte mycket vi kunde.
  

 

När quizen var över, så förflyttade vi oss ut till scenen, där backade jag intill bra så vi hade full syn över scenen.

 

 

Dessa killar var från Mariestad, de var kanonbra. Vilket drag det var på de.

 


När vi stod där, Göran stod bakom mig så kom det fram en kvinnan och pratade med mig. Hon skulle både pussa och krama på mig.

  

Sen tog hon mina händer och stod och stuffade med mig.

  

 

Men, under kvällen vart det urjobbigt för mig, Göran frågade om vi skulle gå hem. Men, jag ville inte... jag ville lyssna klart på de.
De hade paus när Göran frågade mig.
Jag skulle flytta vänsterbenet på elskotern, det lydde inte mig så Göran flyttade det,,, å F*N vad ont det gjorde, så tårarna kom och rann ett par minuter.

  

 

De hade spelat klart när klockan var strax efter 00.00, ja då skulle vi ha våra jackor.
Då hittade de inte de.
De letade, letade och åter letade,,, så till slut bad de Göran också leta.
De fanns inte,,, trodde alla.
Men till slut så fick vi våra jackor och alla pustade ut.

 

Brrr, så kallt det var när vi åkte hemöver igen, jag på elskotern och Göran på trampcykeln.

 

När vi kom hem, så var vi hungriga igen, det var en smörgås med stekt ägg och i säng.
Jag började kika på den nyaste Beck-filmen som hade premiär igår, men orkade inte se länge förens jag sov.

 

Sov länge idag, kom upp vid 10-tiden, det var gött. Tog mig frukost som jag åt till sängs, la mig gött igen och somnade om.

Vaknade när klockan var vid 13.30-tiden

*ljuvligt*

 

Upp också började vi göra iordning i vårt skafferi, tog bort en massa tomma burkar som jag hade ställt där, när det ända fanns plats.

*L*

Nu är det inget tomma burkar där, ändå är det fullt.
Hur går det ihop..??!!

 

Någon dag ska frysen också tas,, det är inte mycket is, men lika bra och ta det innan det är massor av is.
Också ska vi passa på att skriva om våra innehavslistor där också.

 

Nu sitter jag till sängs igen, efter dagerns middag, som bestod av kryddiga potatiskubar / smårösti som vi friterade i varmluftsfritösen och sen var det fylld kalkonschnitzel, till detta åt jag grönpepparsås.

Ska göra ett nytt försök med Beck-filmen.

 

 

Ha nu en fin fortsättning på er söndag, ska i alla fall jag ha.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards