Alla inlägg den 22 februari 2016

Av Annelie - 22 februari 2016 09:45

... måndag.

 

Taget med webcameran nu på morgonen.
Därav den "snygga" frissan.


Säkert en tuff dag för många,,, har en helg bakom sig som har gått alldeles för fort.
I mitt yrkesliv har jag jobbat måndag - fredag i drygt 2 år, då jag körde skolbuss.
Annars har jag alltid jobbat oregelbundna arbetstider med helger inblandade.
På både gött och ont, för det är mycket jag har fått försakat också, för att jag hade min arbetshelg.
Speciellt när jag körde stadsbussarna i Karlstad,,, för där var vi ett relativt stort gäng som hittade på roligheter tillsammans.
Visst, jag kunde lätt byta helg,, men då fick man så många dagar att jobba efter varandra, så oftast var det inte värt det.

 

Sitter till sängs med lapotopen nu och skriver detta inlägg. 
Ser att solen bryter igenom    

Men, tyvärr så ser jag även hur fönstrena också,,, dags att putsa de IGEN.

Ja, jag skriver igen med stora bokstäver, för det är ofta vi *läs min man* putsar.
Dels så har det ju regnat mycket här sedan han putsade i början på året och sen så bor vi nära hamnen i vår stad, så det är säkerligen en del skit i luften från färjorna och sen allt salt från vattnet.

 

När jag skrivit klart detta inlägg så är det duschen som gäller för mig, ska passa på när Göran fortfarande är kvar här hemma.
Han åker ju till jobbet klockan 14.15

Får se vad jag hittar på idag.

 

Som jag skrev igår,,, jag var till sängs hela dagen igår,,, först vid 22-tiden igår kväll var jag uppe och skar upp hela kalvsyltan för att lägga den i en bunke, det ska ju vara lätt att ta det på morgonen.
La mig vid 23-tiden igen och somnade ganska så omgående, efter Sylvester var hos mig och var väldigt pussig.
Var uppe vid ansiktet hela tiden, spinner väldigt högt, slickar mig i ansiktet och puttar med sitt huvud i mitt ansikte.
När han hoppade ner, så la jag mig mer till rätta och somnade direkt.

 

Nu säger jag hej, får se om jag återkommer nå mer idag.

Passar på att önskar er en jättefin måndag.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards