Direktlänk till inlägg 2 juni 2016

Denna förmiddag...

Av Annelie - 2 juni 2016 15:00

... har vi tillbringat hemma hos vår goa vän Paula mellan 11-14, där bjöds vi på fika med smörgås *mumsigt*.

Sen så kikade vi på en massa saker som vi ska ha i husbilen... massa saker vi inte behöver köpa oss nu.
TACK, Tack, tack vännen för allt.
Vet du,,, att du får följa med i husbilen någon / några gånger i sommar.
  

 

Paula var hundvakt åt sin vänninas hund Wille, en dvärgschnauzer,,, bruar inte gilla mini av den rasen,,, men Wille är hur mysig som helst och sen har han en päls som är som sammet.

 


Här har vi alltså Wille.

 



 


 Busiga Chammi, som väntar på att jag ska kasta en leksak till honom.
Paula plockade två färstingar på honom medans vi var där.
*Äckliga djur*

 


Men INNAN vi åkte till Paula så var vi en snabbis till Rusta,,, såg i deras annonsblad om fina plastglas att ha i husbilen.

 

Vanliga dricksglas, i 4-pack. Vi köpte bara ett packe.
Skulle vi vara fler någon gång, ja då får vi väl dricka ur annat också.


  

 

Sen så köpte vi 4-pack vinglas.

 


Jag fattar inte vad som har hänt med mig och min kropp.
OM jag hade vetat om allt som jag har fått efter min GBP-operation,, ja då hade jag faktiskt aldrig gjort den.
Jag kan inte säga jag ångrar den,,, men med facit i hand  så kan man ju vara klokare.

 

Vi har riktig sommarvärme, men lika förbannat så mår jag som "katt-skit" i min värk och speciellt benen, de är otroligt orkeslösa och smärtsamma.

  

 

Måste bara visa min favoritblomma ute i det vilda.
Dessa finns det inte alls så mycket av hemma i Värmland som här i Skåne-land.

 

 

Jag tycker det är såå vackert.

 

På tal om vackert... Paula hade gjort fint i sin trädgård,,, var så mysigt att sitta där och höra detta lilla porlande.

 

 

Mysigt att ha något sådant i sin trädgård.
Det bubblar alltså upp vatten på toppen som rinner ner över kanterna.

 

När vi var på Rusta så köpte vi även en typ "balja" som vi kan bära den blöta tvätten från tvättmaskinen i och till torkställningen.

Den vi hade, hade gått sönder i botten så det var ingen styrsel i den numera.

 

 

Denna blir perfekt.

 


Jag älskar ju frukt,,, på sommaren är det nektariner, körsbär och de mindre vattenmelonerna.
Vattenmelonen skär jag upp direkt och lägger i en skål,, så är det bara att tugga och äta sedan.
*Yammi*

 

 

Men dessa är ju otroligt goda också.

 

Idag ringde vännen Lisbeht och sjöng för mig att vi hade köpt oss husbilen,, hon tyckte det var jätteskoj för vår del.
Lisbeth, jag och Paula har tänkt oss att åka över en dag till Köpenhamn i sommar.... får se om och när det blir.
Lisbeth mår inte så jättebra just nu, väldigt orkeslös.
Varför går jag inte på här.

 

Nu passar jag på att säga tjingeling för denna gång och avslutar med en rolig bild.
Ha det bäst i sommarvärmen och NJUT.

 

  

 
 
Vicki

Vicki

2 juni 2016 18:37

Härligt med husbil då kan man ta sina turer. Fast jag skulle vilja ha husvagn så man kan ställa av den någonstans.

Har ni köpt en ny? Är det inte dyrt?

Vallmo är så vackert när den lyser med sin röda färg på fälten.

Jag åt nektarin idag som var så saftig då är det super gott.

Ha det gott i värmen, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

2 juni 2016 19:06

Vi pratade också på husvagn...men eftersom vi i framtiden vill åka ner i Europa är det smidigare med husbil...med dessa vägar och färjor you namn it.

Joo..de kostar en del, men vi ser det som en investering. Det stämmer...vi har köpt en helt ny årsmodell 2016.

Njut i värmen..

 
wiper

wiper

3 juni 2016 06:52

Den hundrasen är jättefin, har klappat och fotat en del såna ;) Chammi är också jättefin

Så supersnygga och läckra glas ni köpt till husbilen. Man kan ju inte veta i förväg hur en operation kommer att påverka en. Tråkigt bara att du råkade ut för detta, hoppas att du blir så återställd som möjligt

Vilken vacker trädgård din väninna har.

Ha nu en härlig fredag
kram

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

4 juni 2016 06:26

Hihi,,, jag har aldrig gillat dvärg snautzer... men däremot är jag glad i den stora av samma ras.

Om du visste vad skoj det är att handla till husbilen nu..
Vi går runt i affärer och "den måste vi ha, och den, den, det osv".
Glas har vi köpt oss nu..
Fick massor av vår vän Paula.
Det vi ska köpa oss nu är en vattenkokare och en kaffebryggare.

Jaaee,, Paula har en jättefin trädgård med en hög häck så det är ingen som ser in på gården.

Ha nu en jättemysig lördag vännen.. // Kramen

 
Liten Uggla

Liten Uggla

3 juni 2016 13:14

Mysigt med hundbus och gos :-) Vilka fina glas du köpt, de är precis i min stil också. Jag tycker nästan värmen är lika illa som kylan för kroppen, nu när det är varmt så svullnar man ju upp och då blir det liksom ännu mer värk av det... Jädra skit vi ska behöva dras med :-(
Idag är det så varmt ute så jag öppnar inte balkongdörren eller fönster, vill inte ha in värmen. Hade öppet tidigt i morse då det var riktigt gott ute och så öppnar jag ikväll och så är det öppet hela natten. Inatt har jag haft fläkt på hela tiden. Är så glad över mina fläktar, har 2 st.
Hoppas du har en fin fredag! Kramis! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

4 juni 2016 06:30

Mmm.. jag älskar att få busa / kela med Chammi,,, vi brukar någon gång då och då vara hundvakt till honom.
Det är såå härligt,, då är han i sängen hos mig och där blir han tokig.
Kör ner huvudet och sen busar runt.. :-D

Mmm... värmen är illa för mig nu och jag har alltid mått kanonbra i värmen förut, men nu när fibron redan har slagit ut kroppen så mår jag skit även av värmen.. :o((

Vi köpte oss en ny golvfläkt-pelare,, den går hela natten genom.. *ljuvligt*

Sommarkramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards