Direktlänk till inlägg 16 maj 2016

Nu har jag precis...

Av Annelie - 16 maj 2016 17:54

..... tryckt i mig kvällens "middag" som idag bestod av en pizzarulle.

Gött varé.

  

 

Lunch åt jag tillsammans med Göran, då åt vi rester av kokt potatis, skinkburk och hemmagjord legymsallad.
Åååå,, den maten är sååå god.
Då önskar jag att jag hade kunnat äta mer än vad jag kan.

Jag har varit uppe en del har fotat och lagt ut en hel del plagg på Tradera,,, bara att hålla tummarna något blir sålt.
Har massor till, men jag får ta pö om pö,,, för det är jobb att få ut de.

 

När klockan var cirka 13.45  kikade jag i Lidl´s reklamblad,,, då fanns det några saker jag ville ha hemhandlat.
Så, Göran for iväg och köpte detta jag skrev upp,,, hihi han är inte som jag.
Jag kan köpa massor mer,,, som det är bra pris på eller ser gött ut.
Han köper det som står på lappen punkt.

 

Under tiden låg jag till sängs och kikade klart på en drama-film jag började på igår.
Jag har liiite svårt för drama,, de måste binda mig direkt annars så stänger jag gärna av de.
Men, denna film band mig och den var sevärd.

 

 

En film jag rekomenderar.

 


Göran har det riktigt, riktigt tufft med snuset nu.
Ändå är det 2,5 månad sedan han tog sin sista prilla.
Men, nu suckar, springer han i skåpen, är orolig.
Ändå så äter han inte sååå jättemycket onyttigt.
Visst,, kilon har han ju lagt på sig,, men han är duktig på att vara ute och gå.

När jag vaknade i morse var han borta,,, då var han ute på sin promenad.

 

Samar (vår Syrianska granne en trappa upp) kom hit förut och hämtade sin tallrik, som vi fick den sista syrianska maträtten på.
Det var ingen WOW-upplevelse,,, visst det gick absolut att äta det, inte för det.
Men, nääee.
Det andra de har bjudit på är godare.

Men, vilken stabbig mat de äter.
*Phuu*

 

Mmm,, har nog inget mer att berätta för denna gång.

Ha det gött ute i vårt avlånga land.

PS. Tack för alla kommentarer, skojj DS.
  

 

 

 
 
Ingen bild

Lena S

16 maj 2016 19:09

Klok bild du la upp på slutet. Så är det! 😀
Tack för filmtipset. Den skriver jag upp på min lista.
Kram

Annelie

16 maj 2016 23:13

Ja...det finns många sådana bilder med kloka ord.

Hihi...jag har också en sådan lista jag skrivet upp filmtips på.

Kramar tbx..

 
wiper

wiper

17 maj 2016 14:23

Vad mycket gott ni äter. Önskade att vi hade ett Lidl på närmare håll. Vi har Netto här i samhället.

Jag måste kolla om jag sett den filmen. Kom inte ihåg riktigt. Tack för tipset. Vad bra gjort av Göran att inte ha snusat på så länge. Min man rökte i 20 år innan han träffade mig och det tog flera år innan suget var helt borta.

Min man gick upp många kilon sen han slutade så han åt massor av godis i flera år. Ja du vi har olika matkultur och en del är gillar vi men som du säger inte allt.

Gillar bilden längst ner och vad som står på den.

Ha nu en jättefin fortsättning på tisdagen
Varm kram från
Malin

http://www.wiper.bloggplatsen.se

Annelie

17 maj 2016 18:08

Mmm.. vi försöker att äta lite av varje,,, men denna maträtt vi åt då, den är alltid återkommande på sommaren, liksom grillad lax. :o))

Ja, jag kan förstå de som slutar med sitt nikotin, att det oftast blir massa onyttigt istället.

Tycker dessa "ord-språken" eller vad det är är såå bra.

Kramar om..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards