Direktlänk till inlägg 16 maj 2017

Nu måste jag få...

Av Annelie - 16 maj 2017 14:50

...klaga över min värk igen.

*SUCK*

Jag har sovit dåligt inatt på grund av värken, hade till och med svårt att somna igår, jag som brukar somna såå gött.

Vaknade riktigt tidigt i morse, ja då orkar jag inte ligga kvar, så jag klev upp, satte mig vid datorn, kikade på Aftonbladet, mina vänners bloggar, facebook, Tradera.

När jag kom upp så sken mina solcellslampor som är inköpta på Rusta, vi ska ha med oss dessa i husbilen, men ville testa de hemma först.

 

Wow, vilket sken det vart av de.


Sedan tog jag mig frukost.

Jag till och med duschade i min ensamhet, ja helt själv var jag inte, för Göran var hemma, men han sov.
Jag skulle ännu inte våga duscha när jag är helt själv här hemma, för jag är vinglig på benen.

  

När jag höll på att sätta på mig min mysdress så larmade Göran´s mobil, att det var dags att stiga upp.

Han kom upp, tog sig frukost och sedan duschade han.

Jag började rensa lite i lådorna vi fick över när TV-bänken försvann här ifrån vårt datarum.
Den är uppe hos min son nu.

  

Göran satt i soffan i vardagsrummet och läste i en av sina Kiss-böcker.

Sedan började vi med maten,, när den var nästan färdigvärmd så ringde mamma upp på skypen.
Men, eftersom maten var klar, så pratade vi inte så jättelänge.

Åt upp, plockade bort efter oss, sedan på med ytterkläderna för att gå bort till Mallas.
Handlade det vi skulle ha, hem där jag tog och la färsen i mindre förpackningar och in i frysen med det.

Sedan gick jag och la mig,, skulle kika lite på teven, somnade ganska så omgående, när jag vaknade till liv vid 14.30, så hade Göran redan hunnit att åka till jobbet.

 

Jag måste bara få visa er tre bilder på Sylvester, han är bara FÖR go.

 
Har jag ingen kudde, ja då får jag väl ta det som finns.

 

Men HÄR fanns det en kudde.

  


Å till natten sov jag så gött på mamma´s elskoter.

 

Vår älskade   kisse-herre  

 


Mina vänner, vad har ni för väder hos er..??

Här är det igenmulet,,, solen VILLE såå gärna bryta igenom på förmiddagen, men tyvärr så fick den ge vika och låta molnen domdera idag.

Men, de lovar ju i alla fall fint i slutet på veckan.
Hoppas nu det stämmer.

Vi har inga som helst planer på något speciellt till helgen.

 

Men, i morgon bitti vid 9.30-tiden ska vi vara på Malmömässan.... vi har fått fribiljetter på Göran´s jobb, eftersom de är en av alla som har en monter där.
Vi är bara nyfikna på hur de gör reklam för sitt företag.
Mest jag *fniss*, eftersom det var jag som kom med ideén om att vi kanske skulle åka in, men Göran nappade direkt på ideén.

 

Okej, får bli det lilla för idag.

Ha nu en härlig fortsättning på er tisdag.

 
 
Ingen bild

Piere

16 maj 2017 16:10

Tvättar fönster och fixat balkongen. Imorgon blir det nog altan klar. Imorgon blir det mkt plantering. Rabarber ormbunke petunior sen blir mer eftersom sommaren tillkommer.
Klart att du ska gnälla lite :)

Annelie

16 maj 2017 17:41

Hej vännen, skoj att du kommenterar.. :o))

Jisses vad du är flitig, mysigt det låter med altan, nackdelen med dessa altanerna är ju all ogräs.. *suck*

Ha det bäst..

 
Annie

Annie

16 maj 2017 20:01

Så jobbigt för dig med din värk o smärta .. tycker dem borde kunna göra mer för dig<3 Har du varit till din läkare nåt på sistone?
Känns som det borde ligga mer än Fm bakom.<3

SV :) Ah jag är med i flera olika grupper jag med. Både konstnärsgrupp, träningsgrupp och flera blogggrupper ;)

Kramar
Så är en hel del nu ;)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

16 maj 2017 22:05

Nääee,, de kan inte göra något mer, säger de i alla fall.
För de anser att de har kollat upp allt, men jag personligen tror ändå det är något mer,, som typ min spinal stenos jag har i ländryggen.
Håller detta på,, ja då kommer jag att bråka och vill ha mer utredningar, om det sedan är sådant som redan är gjort, så vill jag att allt ska göras om.

Det är ett tag sedan jag var till min läkare, men jag hade telefontid med honom för inte så länge sedan.

Mmm,, dessa olika grupper på fejjan är roligt.

Kramar om..

 
icaibloggen

icaibloggen

16 maj 2017 22:58

Sv: Ja verkligen!! Det finaste man kan få är handgjorda saker utav barn tycker jag!! :) hihi Det blir så personligt!!

Hur är allt? Förlåt att jag varit dålig på att läsa bloggen och kommentera, har varit så mycket. Tror du vet vad, nog skrivit det till dig när du spelade wf, vill du veta mer så skriv direkt meddelande på instagram till mig!! :) Kram <3

http://nouw.com/icaibloggen

Annelie

17 maj 2017 05:47

Visst är det så, att det blir personligt.

Ja du,, en aningens bättre är det, men LÅNGT från bra.
Jag vet inte om detta "aningens" beror på den nya sortens medicin jag fick eller om det VERKLIGEN är en "aningens" bättre. :o//

Nääee,, är det SANT, att det är det jag tror (det du skrivit om till mig på WF)..??
Snart så,, ska jag hämta ut min nya mobil,, då så ska vi spela igen.. :o))

Kramar

 
ullie

ullie

17 maj 2017 01:35

vart köpte du dina? Mina är från jysk älskar dem !!
ja han e bara för söt som ligger där. Tänkt ta kattbilder men tja alltid något emellan
ha det så skoj i morgon då o vädret sktiväder fm liiiiite sol o sen skit väder så det kan kvitta. nu inväntar vi helgen vi håller tummarna

http://weberskold.blogg.se

Annelie

17 maj 2017 05:51

Mina lyktor köpte jag på Rusta. Det blir ett riktigt fint sken i de,,, blir hur mysigt som helst i husbilen.

Hihi, ja Sylvester är jättemysig på denna bild,,, att han låg kvar när jag kom såppas nära och skulle ta bilden. Verkade som han låg kvar just för att jag skulle kunna ta bilden.. *hihi*

Mmm.. dryga halva Maj och detta kalla, blåsiga väder *surar*
HOPPAS nu innerligt att vi får en fin, varm sommar.

Vad länge är du sjukskriven..??

Kramar..

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

17 maj 2017 09:18

Söt katt :D

http://thequeenie.se

Annelie

17 maj 2017 14:51

Jaa,, han är för gooo denna kisse-herren, även vår andra kisse-herre, men han är typiskt katt, vill inte han komma, så gör han inte det.

 
Jennifer Queen

Jennifer Queen

17 maj 2017 09:59

Svar: Du hittar väskan i länken i inlägget ;)

http://thequeenie.se

Annelie

17 maj 2017 14:51

Hahaha, ja jag såg det efter jag skickat frågan till dig.

 
wiper

wiper

17 maj 2017 10:34

Trist att du haft sån värk i natt. Det är inte lätt att sova då. Hoppas det känns bättre nu. Vilka fina solcellslampor.Bilden på Sylvester vid bananerna är ju så häftig ;) obetalbar ;)

Vi har regnväder hos oss med 11 grader varmt. I morgon har dom lovat över 20 grader, vi får se om det stämmer.

Vad kul att ni skall på mässa i helgen. Skönt att ha nåt planerat

Ha nu en fin dag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

17 maj 2017 14:53

Mmm.. hela dagen blir ju förstörd då man inte sover bra.
Jaa,, dessa solcellslyktorna blir fina på bordet utanför husbilen.

Här är det mulet och 15 grader varmt, nästan lite kvavt.

Vi var på mässa idag,,, den är idag och i morgon.

Kramen...

 
Annie

Annie

17 maj 2017 13:47

Sv: Ja så är det nog, men det är nog skillnad på vad man gör också tror jag. Motion och träning släpper ju lös massor av endorfiner och glädjehormoner i kroppen, mer än att tex göra nåt utan fys aktivitet.

Jag började träna när jag fick mina diskbråck så ca 4-5 år sen typ. Innan dess hade jag tränat lite, men ytterst lite typ nåt enstaka spinningpass eller så men hade aldrig tränat styrketräning innan diskbråcken tex ;) Så styrkan är ju ca 4-5 år då ;)

Och motivation är ju inget man får, det skapas under träning och när man har en aktiv livsstil ;):)

Träning hjälper ju oerhört mycket mot ångest och psyk ohälsa, men det är inte bara därför jag gör det. Både kroppen och knoppen mår bättre av det ;)

Haha vart långt nu ;)

Kram :)

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

17 maj 2017 14:57

Härligt att du har hittat ditt,, är det okej att PW med dina diskbråck, håller du dem i schack med ditt gående..??

Ha en jättefin fortsättning på denna dag.. // Kramen

 
Annie

Annie

17 maj 2017 15:19

Sv: Ja jag har ju mina i nacken så promenader och Pw är bara bra, det rekommenderar alltid fysioterapeuter. Plus att man får endorfiner och slappnar av i nackområdet, så det är bra :)

Kram

http://lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

17 maj 2017 19:00

Aha,, ja att röra på sig är ju jättebra,, jag är såå glad att du blivit bättre och mycket alertare / piggare, på denna tid vi har "känt" varandra.

Kramar..

 
blondina

blondina

18 maj 2017 10:59

så fina lyktor i fönstret å söta kissemissar :) sv; Ja jag hatar ryggvärk men de känns bättre nu :) träning gör susen vet du :D

http://blondinas.myshowroom.se

Annelie

18 maj 2017 11:32

Ja, jag är jätteglad över dessa lyktor, de ska stå på bordet som vi har ute när vi är ute och åker med vår husbil.
Ville bara testa de här hemma först.

Hihi, ja Sylvester är ursöt, sedan har vi en till Trisse som naturligtvis också är ursöt,,, men det är Sylvester du ser på alla bilderna.

Gött att träningen hjälper dig... // Kramen

 
Bettan

Bettan

18 maj 2017 18:33

Sylvester är bara så jäkla mysig tycker jag. Han kan konsten att njuta av livet.
Såg din lampor som lyste..jättefina. Har oxå tänkt i husvagnen nåt i den stilen. Men jag har såna där i trädgården..o det har mest vart skit. Men ska kolla om jag hittar...

http://Guldivardan

Annelie

19 maj 2017 06:28

Det är som du skriver,, Sylvester kan konsten, även att vila huvudet.. :o))

Ja, lyktorna lyser jättefint,, ändå så är det ju inomhus. Blir fina på bordet utanför husbilen.
Köpte de på Rusta, två för 99,90 tror jag det var.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards