Direktlänk till inlägg 2 juli 2016

Hej denna...

Av Annelie - 2 juli 2016 12:45

mulet / regnskurande lördag.

 

Vad hittar ni på en sådan dag..??

Jag själv har haft kaffebesök av vännen Samar, hon var här en stund. En syriansk kvinna som inte varit i Sverige så jättelänge.
Hon kan inte språket så väldans bra, så hon är jätteglad när vi träffas och hon får prata svenska.
Iofs pratar hon ju svenska även på sitt jobb på vårt favoritcafé "Öster café".
Det är hennes båda bröder som äger det stället, så där jobbar hon ibland.
Nu var hennes praktik på en förskola slut, så nu ska hon ut i arbetslivet.

Jag hjälpte henne med att skriva en felanmälan till vår hyresvärd, på vår dator.
Det lilla, vad tacksam hon var.

Sen frågade hon mig om jag har några gardiner som jag inte använder längre, som hon kanske kan få till sitt vardagsrum.
Ska kika genom alla gardiner någon dag.
Synd jag inte visste om det för några månader sedan,,, då vi slängde en massa panelgardiner.

 

Senare så kanske även Paula kommer på en långfika...
Det är ju egentligen meningen Göran ska vara parkeringsvakt idag mellan 13-21, vid regn åker de hem tidigare.
Men, jag vet inte alls hur det blir idag.
För han ligger däckad i migrän, har varit uppe och spytt i ett par omgångar.
Ligger ännu.
Jag vet inte om han har varit i kontakt med killen som hålla i detta på spelmansstämman.
Men, jag bryr mig inte,,, han får ta sitt eget ansvar.
Mycket troligt han har sms:at R angående detta.

 

Som sagt var, mulet och regnskurar,,,, det är bra konstigt, så fort det lovas regn är det sällan SMHI har fel.
Hur har ni det hos er..??


 

Hihi, här får man skaka servetterna innan man ska torka sig.

Att han älskar att ligga I servettstället.
*tokiga kisse*

  


Våra älskade kisse-herrar är ju 11 år i år,, och jag HOPPAS de lever i all evighet *som jag VET att de inte gör*
Men, den dagen de inte finns,,,, ja då kommer mitt ihoplappade hjärta (som krossades fullständigt när vår älskade voffsing fick lov att somna in 2009) att KROSSAS ytterligare.
Undras hur man orkar leva sedan,, med så många ärr i ens hjärta.

  

Nä, det ska inte pratas om nu.
Men, visst,,, de är ju ändå 11 år.
De kommer att leva i mååånga år till, om nu inte de blir sjuka.
Eftersom de är innekatter så finns ju inte risken att de blir ihjälkörda i alla fall.
Vi fick ju bannor när vi var hos veterinären med de, att de är för runda.
Vi har ju köpt ett fetare foder eftersom Sylvester har problem med sin päls, han mjällar väldigt mycket och det är bättre när han äter fetare foder.
Då är ju nackdelen att de går upp i vikt också.
Jag var tänkt att säga det till veterinären.
"Sådan matte, sådana katter"
Men, det såg hon väl själv.

  

 

Nästa gång ska vi köpa det vanliga fodret och blanda upp i fodertunnan, så de inte äter BARA äter fodret som är fetare. 
Å sen så får vi ta fram laserpekaren oftare,,, då jäklar går det undan med våra herrar.

  

 

 

Hihi, jag tycker denna är så jäkla bra.

 

Idag är det slött, slapp och likgiltigt när det gäller maten,,,, så det vart rester framtagna.
Blir pasta carbonara till middag.
Göran har ingen matlust,,, sa han tidigare på dagen.
Tror inte ens han har druckit kaffe idag.

 

Nu passar jag på att önska er en riktigt mysig fortsättning på denna lördag.

Hej svejs..!!

 
 
Annie

Annie

2 juli 2016 13:34

Vilken sötnos! katter är ju så underbara :)
Vi är kattvakter denna helg åt 2 kissar, brukar ha dem lite då och då ;)

Ja det är svårt när djuren lämnar ..<3
Dem blir ju verkligen som familjemedlemmar :)

Sv: Tack för att du delar med dig!

Hoppas du får en fin helg :)

Kramar

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

2 juli 2016 13:44

Tack för din kommentar... alltid roligt med nya / fler läsare.
Trisse vår andra katt är också helt suverän goo,, men Sylvester är med mer.

Härligt att vara kattvakt,,, vi har köpt oss en ny husbil så vi måste ju också ha kattvakt lite då och då.
Visst, åker vi bara lördag - söndag,, så klarar de sig ju själva hemma.

Ha det bäst..

 
Annie

Annie

2 juli 2016 14:34

Sv: Kul att du tittade in igen :)

Jag har samma åsikt som dig!
Tolererar icke otrohet :(

Å katter är mys ;)
Dessa 2 är så keliga, ligger gärna och myser i famnen eller knät ;)

Kul med husbil! :)

Ha det så fint du med :)

Kram

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

2 juli 2016 14:48

Gillar din blogg,, så jag kommer säkerligen in fler gånger.. ;-)

Nä fyy för otrohet,,, finns inte på min världskarta.

Älskar kissar som är såå keliga,, de får gärna vara så keliga så de vill innanför skinnet ibland. :o))

Detta husbil är såå nytt så vi har bara varit ute en gång med den och det var under midsommar.

Ha dä gött..

 
Annie

Annie

2 juli 2016 14:57

Sv: Det är mitt eget hår, så kul att jag fått lite längd på det nu :)

Fick lite lockar av frissan med :)
Passar på-så dålig på att fixa lockar i mitt eget hår ;)

Å det ska jag göra .. massa mys ;)

Å vad kul att höra, tack :)

Kram<3

http://www.lifebyannie.bloggplatsen.se

Annelie

3 juli 2016 05:56

Gud vad fint eget hår du har...
Jag har såå dåligt hår så det går inte att få sämre.

Skojj att vara hos frissan och de fixar till håret riktigt fint på en, ser ju så enkelt ut när de gör det.. :-)

Kramen tbx..

 
Ingen bild

Lena S

2 juli 2016 15:44

Stackars Göran, migrän är inte kul. Det hade jag mycket innan stroken. Men jag har fått akupunktur för det så den försvann.

Här är det regnväder idag. Skönt tycker jag. Har fått lite gjort inne, planterat blomskott och varit ut med lite grejer i förrådet. Snart ska jag göra mat och steka pannbiffar.
Tack för att du vill va min vän på fb.😊
Kram kram

Annelie

3 juli 2016 06:00

Mums vilken god mat du åt..
Sällan jag gör pannbiff, jag står och rullar det till köttbullar istället.. *dumt nog*
Men, vi kan göra pannbiffar som är fyllda och grilla någon gång,, det är mumma.
Visst är det "bra" med någon regndag ibland, för då gör man saker hemma med gött samvete.

Mmm.. Göran låg däckad fram till 15-tiden igår.
Det är ytterst ytterst sällan han har migrän,, huvudvärk kan hända, men det har läkaren konstaterat spänningsvärk, så det har han Paraflex för, som hjälp honom bra.

KrameliKram..

 
åsa i åsele

åsa i åsele

2 juli 2016 17:59

Jaa tyvärr är det ju så att ens djur eller familjemedlemmar lever icke hur länge som helst,
men den dagen den sorgen, går ju inte att tänka på det nu... då bryter jag ihop,

Man skulle kunna tro vi bor på samma ställe,
regn å åter regn, det har regnat sen typ 12tiden å det regnar än,

http://naltanorrland.blogspot.se

Annelie

3 juli 2016 06:02

Tack så hjärtligt för din kommentar, roligt med nya läsare och de som kommenterar. :-D

Nääee,, det är som du säger, man kan ju inte gå runt och tänka på den dagen våra hjärtan ska somna in,, för då blir man ju knäpp i förtid, får ju leva här och nu och njuta av våra pälsklingar.

Vi hade inte så jättemycket regn, men däremot tunga moln.
Ha en fin fin söndag..

 
Bettan

Bettan

3 juli 2016 05:23

Åh..stackarn.
Jag lider av både migrän och spänningshuvudvärk så jag vet. Jag klarar ju inte att ligga ner utan får sitta i fåtöljen o försöka sova. Har både sprutor och tabletter..några som heter maxalt. Väldigt dyra men vad spelar det för roll..effektiva till tusen.Litet tips kanske..

http://Guldivardan.bloggplatsen.se

Annelie

3 juli 2016 06:05

OJ, stackare att du har sådana besvär.
Det är ytterst, ytterst sällan Göran har migrän, men däremot så lider han av spänningshuvudvärk.
Men, är betydligt bättre sedan han fick den muskelavslappnande tabletten Paraflex mot det, den har hjälpt honom bra.

Men, igår var han däckad fram till 15-tiden.

Ha det gött denna söndag...

 
åsa i åsele

åsa i åsele

3 juli 2016 11:00

Tack för Din kommentar, roligt med nya besökare och skoj att hitta en ny blogg att följa.

svar Mina hundar är "draghundar", en Siberian Husky - det är den vitgråa hunden med mer päls och en "hällakorsning" ;-) en speciell blandras avlad just för drag.
Tyvärr gillar Frost inte att åka bil, och att ta med hund i bil ifall det blir soligt å varmt kan ju bli väldans fel.
Eftersom de dessutom är runt 70 cm höga tar de plats, det blir trångt i husvagn.

Min far opererades för tjocktarmscancer 2 maj och det tillstötte komplikationer så han behöver min hjälp, mina föräldrar är gamla 84 & 73 år. Min 08a syster bor i Stockholm, typ 65 mil enkel väg från Åsele så hon kommer inte speciellt ofta.

Jag hoppas Du får en fin söndag utan regn

http://naltanorrland.blogspot.se

Annelie

3 juli 2016 14:08

Visst är det skoj med nya bloggar, är det okej om jag lägger till din blogg som en länk på min blogg..??

Aha, använder du dina hundar som drag-hundar i tävlingar eller något sådant..??
Nääee, det är som du säger,, svårt att ha med sig djur sommartiden.

Stackare, med bekymren du har med din föräldrar.
Förstår det blir tuffare för din syster som bor dessa milen från.
Den dagen mina föräldrar blir äldre (de är 73 år ), bävar jag för,, för jag bor 60 mil från mina.
Visst, min syster bor där uppe, men jag vill inte hon ska ha hela bördan.

Soliga Kramar från Trelleborg..

 
Vicki

Vicki

3 juli 2016 14:34

Vädret hos mig är väl som hos er, dö tråkigt tycker jag att det är. Haft semester i två veckor och inte varit och badat ännu en ända gång. Den kommande veckan ser inte bättre ut. Jag sa till Ronja vi får hitta på några tråkigt att bara vara hemma.

Oj, det är inte ofta jag får höra att jag är lik min mamma. Alltid hört när jag var yngre att jag är lika pappa men det kanske ändras med åren :-).

Tvillingarna är deras första gemensamma barn men de har fyra barn till så sex barn när alla är där.
Dessa tvillingar de var de som inte blev födda på samma dag :-), så de har vars en födelsedag.

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

3 juli 2016 20:00

Men jisses,,, vad konstigt detta med tvillingarna, har jag aldrig hört förut.
När är den första född och sen den andra..??

Mmm.. vädret ställer till mycket,, man vet ju inte till slut VAD man ska hitta på med.

Jag har ju aldrig sett din pappa, så finge jag se honom så kanske jag också ändrade uppfattning.. *L*

Ha en bra kommande vecka..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards