Alla inlägg den 4 maj 2016

Av Annelie - 4 maj 2016 20:30

... Sveriges yngsta mästerkock och blir liiite full i skratt.
Vad en del av dessa barnen är lillgamla, men vad DUKTIGA de är på matlagning.

 

Idag har det gått i ett... jag gav mig ut på förmiddagen för att hämta en tavla jag köpte på "köp-och-sälj-sidan" på FB.

 

Här är alltså tavlan jag köpte till vårt sovrum.
Endast 50;-

 

Före det skickade jag iväg Göran för att köpa 2 turkosa löpare som vi ska ha i datarummet, detta också från "köp-och-sälj-sidan",, dessa båda för 50:-

 

Efter jag hade hämtat varan så ringde jag Göran och frågade han om han kunde komma ut på stan, så skulle vi gå och äta lunch någonstans.
Men, han höll på att rengöra kattlådan, så jag åkte hemöver igen.
När jag kom på "vår gata i stan" så ringde han mig,, då kom han på att vi skulle ju skicka upp något till hans pappa som fyller år på lördag, vi ville han skulle få det innan helgen, ja då var det ju tvunget iväg idag.

 

Sagt och gjort, jag väntade på Göran där jag var.
Vi fixade en present på Valen och sen skickades den iväg.
Efter detta gick vi ner till Pizzeria Victoria,,, för där var det jättebra förut,, men nu har de bytt ägare IGEN.
Så, nu var det sämre.

  

Tråkigt det är med dessa pizzeriorna, så fort man hittar en som är bra,,, ja då byts det ägarer efter ett tag och oftast blir det sämre.
Tur vår favoritpizzeria är lika bra ännu.
Det slutade i alla fall med att vi åt på Sibylla, satt ute i solen och åt.

 

Gick sedan till Hemmakväll, hade ju 15 % på hela köpet,,, så vi köpte Twin Peak boxen plus 6 begagnade DVD-filmer.
Efter detta skulle jag ner till tandhygienisten.

Det besöket var kantat av massor med beröm.

        

 

Sen hem, eftersom Göran skulle åka till jobbet,,,, jag diskade upp en bunke Göran alltid har med sig till jobbet med kvarg och mysli i.
Passade på att fortsätta diska den lilla disk som fanns.
Å Göran öppnade brevet från Kattens Läkargrupp, då jag misstänkte det var mitt svar på röntgen.

Å det var det.
  

 

Svaret visar sig som sådan:

"Man har sett en relativt stor sten i höger njurbäcken och även liten mindre i vänster. Däremot såg man en cirka 2,5 cm stor förändring som man tolkar mest som någonting som heter Angiomyolipom = sällsynt typ av godartad njurtumör".
Så, nu är det även en remiss skickad till urologen.
SUCK..!!!!
När ska det ta SLUT för mig..??!!
Ska jag skratta eller gråta..??!!

  

Urologen ringde mig reda i eftermiddags,,, kommer ej ihåg om det var en läkare eller sköterska som ringde.
Hon ville höra hur jag hade det och min vikt och längd samt mina mediciner.
Sen så skickar hon remissen in till Malmö, för det kan bli prat på att de ska spränga stenarna.

 

Efter detta åkte jag ut en sväng till på stan.
Var och shoppade en sak till Göran, lite lösthé, mer dvd-filmer och avslutade dagen på Öster Café.

 

Sen hem, och i säng.
Å här är jag ännu och ska så vara.

 

Tycker denna är såå bra.

 

 

Ha dä gött..!!!

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards