Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Annelie - 19 maj 2016 19:21

...dag med väldig dålig sömn mellan 03.00- 08.30 då jag gick upp.

Började dagen med ett kisseprov och fastande. 
När Göran kom upp och hade gjort sig iordning så åkte vi till lasarettet, eftersom de skulle ta alla blodprover inför mitt kommande besök nästa fredag på medicinmottagningen i Trelleborg.
Jag kan ju säga som så,,, att jag var liiite smånervös.
För dels så förstod jag det skulle bli mååånga rör blod (på remisserna) och sen så är jag ju både väldigt svårstucken OCH spruträdd.
Men, vi dit och in på labbet,,, enbart 4 styckena före mig.
Kom in,,, tjejen var väldigt saklig, försiktig.
Hon sa hon provar en gång,,,, tog en butterfly-nål direkt, dessa små de använder på barn och svårstuckna.
Det var som jag hade sakt,,, blodådern försvann, hon fick leta en liten stund, hittade tillbaks och lyckades få 7 rör blod på det.
Bravo tjejen..!!

 

Sen till Medicinmottagningen för att hämta urindunken, ja det vart två styckena med hem, ifall jag kissar mycket under ett dygn.
Å dessa måste jag förvara i kylskåpet.

Göran kommer att ta ledig och följer med mig till detta läkarbesök,, alltid bättre att fyra öron hör istället för två.

 

Innan vi åkte hem igen så var vi till hjälpmedelscentralen eftersom Göran får sådana stötar av rullstolen,,, det hörde jag även av en av transportkillarna i Uppsala sa när han körde mig en av dagarna.
Vart andra handtag på idag,,, så får vi se om det hjälper.

 

Sen hem, in med urindunkarna i lägenheten och sen till Café Öster och tog oss en rejäl frukost.
Träffade Sina´s blivande sambo idag, henne lär vi att få se mer av,, då hon kommer att hjälpa till på cafeét.

 

Sen hem,,, då var jag tvungen i säng.
Vaknade ju med "Herr värk" i kroppen och att "Familjen Artros" hade en vild fest i mina händer.

 

Göran spelade in sig själv på mobilen när han lyssnade på Judas Priest,,, hahahah,,, ja han är stôllig.
Ni skulle bara se han.
Detta la han alltså ut på sin Facebook-sida och Instagram.
Härligt när han bjuder så på sig själv, han är aldrig rädd att göra bort sig och göra han det,,, ja då bjuder han helhjärtat på det.

 

Jag låg kvar på sängen,, kikade lite på teven och slumrade till.
När jag vaknade så var jag hungrig, vart rester från gårdagens mat.
Stuvade makaroner och små biffar.

 

Det är ytterst, ytterst sällan vi köper färdig mat,,,, men denna gång provade vi dessa små kalkonbiffar med grönsaker och till det hade vi hemmagjorda stuvade makaroner.
Kan bara säga wow, vilka smakrika goda biffar.

 

Senare i eftermiddags tog jag elskotern och åkte ner till Hemmakväll, godistarmen sög igen.
*SUCK*
När ska jag ORKA ta tag i detta jäkla godissug..??!!
Jag blir såå fruktansvärt trött på mig själv.

  
Jag VET att jag KAN klara att bara bryta rakt av,,, har ju för fasen gjort det förr.

Så, det vart lite godis plus 5 filmer till.

 

Utanför Garvargårde, bara penseér i dessa ljuvliga färger.

 

När jag kom hem igen, så diskade jag upp det lilla som var, vill ha bort all disk från bänken i morgon bitti då det är dags att sköta om blommorna.

Jag är såå glad,,, alla blommor i köksfönstret stortrivs,,, de blommar om och det kommer massvis med nya skott på var och varannan blomma.

 

Jag har blivit sugen på att ordna en lite tävling även på min blogg, men nu är det inte lika fina vinster som min bloggvän Wiper kör med.
Men, slår det bra ut så blir det lite andra vinster i min / mina kommande tävlingar.

 

 

Som första vinst blir det ett par strumpor och ett paket servetter.

 

 

Som andra vinst blir det en ihopsättbar låda i plast & dessa 3 bläckpennor.

 

Som sagt var,,, inga märkvärdiga vinster.
Men, det är ju tanken som räknas, eller hur..??

  

 

Enda ni ska göra är att ni ska skriva en kommentar i min blogg, jag kommer att utse vinnarna söndagen den 22:a maj klockan 19.00
Lycka till..!!

Å Wiper, Tack för ideén.

 

Nu passar jag på att önska er en fin fortsättning på denna torsdagskväll.

 

 

 

 

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards