Alla inlägg den 11 maj 2016

Av Annelie - 11 maj 2016 17:24

... ska behöva tillbringa en hel dag till sängs när solen skiner så underbart gött.

  

Men, jag har varit vaken flera gånger inatt på grund av min njursten och den har varit för djävlig hela dagen, två omgångar har jag fått tagit medicin och sen så hade jag såå ont ett tag så jag fick till och med kräkas lite.

Mal i höger njure nu också...
Jag skulle ha diskat upp det som var från igår kväll, men jag har som sagt var inte varit ur sängen mer än då jag varit på toaletten eller tatt mig något att äta.

 

Idag läste jag i vår lokaltidning, en sådan tidning som kommer vart man än bor.

 

 

 

Jag läste alltså om varför de håller på att göra iordning vid vår före detta busstation.

 

Den gula färgen är en del av projektet "Jämtställt Övre".
Kommunen har alltså arbetat med detta projekt tillsammans med Nyréns arkitekter och en högstadieklass på en av stadens skolor.
Resultatet av projektet ska bli en mötesplats där både tjejer och killar ska mötas och umgås på lika villkor. Platsen invigs senare i maj.

 

 

 

 

Ska bli roligt att se vad som blir av detta.

 

Övre har inte varit en rolig plats förut,, mycket skit har hänt där uppe. Rån, misshandel osv.

Hoppas verkligen det blir en bättre "stämpel" på denna plats nu.

 

Sen så läste jag en annan sak i denna tidning "bra den kommer".

Det är att för första gången i denna stad så ska det arrangeras ett Pridetåg och det går av stapeln den 14:e augusti.

Det ska jag absolut gå ut och titta på.

Bra gjort i en såppas liten stad som detta är.

 

Jahajaja, Göran har ju semester veckorna 29, 30 & 31.... vi har inget speciellt planerat,,, förutom något jag kom på idag.
Jag vill åka till Ullared igen, och nu funderar vi på om vi ska ligga över en natt.
Detta får vi säkerligen kika på redan idag,,, för det är ju något som är populärt.

 

Har just du något speciellt planerat på din semester..??

 

Igår hade ju som ni redan vet vi vår 8:e bröllopsdag, när Göran kom hem ifrån sitt jobb och träning (han är ute och går i Albäcksskogen, ett fint strövområde) innan han kommer hem, så hade han även vart inom blomsterhandeln och köpt jättefina rosor.

 

   

Helt underbar färg.

 


I torsdags innan vi åkte in till Malmö så var vi hem till en tjej som jag skulle köpa tavlor av, dessa hittade jag på köp-och-sälj-sidan på FB.

 

   

Tyckte / tycker de var / är så häftiga,,, men jag har inte hittat något plats till de ännu.
  

 


Nääee,, nu säger jag hej för denna gång.
Ska kika på boende i Ullared och sen så ska vi beställa hämtmat.
*yammi*

 

PS. Ni är liiiiite dåliga på att kommentera måste jag lov att säga DS.

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards