Direktlänk till inlägg 4 januari 2016

Ikväll var det...

Av Annelie - 4 januari 2016 23:11

... det nog inte meningen att varken jag eller mamma skulle få lägga oss för Trisses skull.

När mamma hade tagit fram madrassen och vecklat ut den för uppblåsning, ja då hann Trisse lägga sig så gött på den.

 


 



Kom INTE och stör mig.  

  

 

Idag började Göran att jobba efter 12 dagars ledighet.
Han började med förmiddagsveckan också,,, så det var lite extra tungt att gå upp i morse, men när han väl hade kommit igång så tyckte han det var helt okej att börja arbeta.

Direkt när han kom hem så åkte han och jag till Lidl,, mamma & pappa ville inte med.

Jag hade sett både munktröja och typ mjukisbyxa som jag var intresserad av.
Egentligen till herr, men det syns ju inte på kläderna och absolut inte när jag bara sitter.

 

Så, vi upp, köpte två par byxor vardera och jag köpte mig en munkjacka, sen vart det lite pålägg, mjölk, yoghurt också vidare.

 

 

   

149;- för munkjackan & byxorna 129;- / st.
Lidl har otroligt billiga kläder och BRA kläder, har köpt en hel del där och är väldigt nöjd.

 

När vi kom hem igen så åt Göran mat, jag vart också lite sugen så jag åt lite rester, även om vi hade ätit middag mitt på dagen.
Mamma & pappa ville inte ha något att äta.

 

Sen började pappa & Göran med vår nya kökslampa.
Jag vart jättenöjd..

 


 

Lampan ger ett jättefint sken över hela bordet.

 

Vi tog tre parti kort innan det var kvällen för Göran, jag gjorde mina toalettbestyr och sen så satte jag mig till sängs för att skriva detta blogginlägg.

 

I morgon åker mor & far hem..
  
Det kommer att bli SÅ tomt,,, vi har haft jättemysiga dagar ihop med mycket kortspel.

De åker med tåget härifrån strax efter 15-tiden i morgon, så vi hinner att umgås och äta mat innan det är dags.
Enda är att jag ska till arbetsterapeuten klockan 13.15 i morgon, för mina artrosbesvär jag har i hela händerna.

 

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på denna veckan.

 

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

5 januari 2016 11:51

Hej! Nu har jag kommit hem och jag har precis läst dina blogginlägg. Beslutade mig för att kommentera i detta inlägget.
Vilken mysig nyår ni haft med dina föräldrar och fina grejer har du varit och köpt, de där mysbyxorna och tröjan är ju jättefina. Och god mat har ni ätit med, det har jag också. Vi hade fläskfilé och potatisbakelser på nyårsafton, och mangosorbet från Lidl till efterrätt :-)

Ja du, nu blir det tomt när dina föräldrar åker hemåt. Trist och lite jobbigt i början men snart känns det som vanligt igen. Jag var jätteledsen igår när jag åkte hem.... Fy vad jag hatar att skiljas och säga "hej då älskling, ses snart igen". Sitter och grinar på bussen en stund men ju närmare hem jag kommer desto bättre känns det och då längtar jag efter mina älskade ungar. Och nu när jag är hemma längtar jag efter älsklingen.... Aldrig blir det helt bra. Men det är bara att bita ihop, för nu är det som det är som man brukar säga.

Hoppas det går bra hos arbetsterapeuten idag. Blir kanske paraffinbad redan idag? Det skall visst vara hemskt skönt för händerna har jag hört, har inte provat själv.

Kramisar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

5 januari 2016 20:07

Hej igen... :-)
Eran nyårsmiddag lät riktigt god,, detta med potatisbakelser låter gött,, skulle jag vilja prova, får bli av frampå.

Byxorna från Lidl var kanonsnygga i verkliga livet.

Konstigt nog grät jag inte denna gången mamma och pappa åkte härifrån, brukar alltid komma en eller flera tårar.
Men, det känns som att vi ses snart igen.
Men, när vet jag inte.
Vet ju ingenting om Uppsala, när jag ska dit, hur länge jag ska vara där etc.

Vad länge har du och din särbo varit ett par..??
Jag personligen skulle nog inte klara av att ha ett distansförhållande.

Ärligt talat fattar jag inte vad jag skulle till en arbetsterapeuten och göra idag.
Hon provade ett handledsskydd, tumskydd,,, men sen sa hon att jag tror inte det kommer att hjälpa dig. Ja, då köper jag ju inte de för 220;- / st.
Paraffinbad nämnde hon inte,,, då sa jag om hon visste något om det (jag visste ju att hon kör med det). Då först sa hon att hon använder det och frågade om jag ville prova.
Så, jag ska dit på det den 19:e.
Otroligt att jag var tvungen att nästan be om det.

Kramar om..

 
Liten Uggla

Liten Uggla

6 januari 2016 13:31

Det är bedrövligt att man skall behöva be om saker och ting som man vet att de använder sig av! Så har det varit med det mesta jag testat, t ex B12-sprutorna, hade jag inte fått prova dem hade jag legat kvar i sängen fortfarande och morfinplåstren fick jag be om själv också, och det har ju blivit så jädra bra med dem, de tar verkligen udden av smärtan och jag slipper ta Citodon eller Tramadol - för helt smärtfri blir man väl aldrig. Och när jag har världens jävligaste huvudvärk har jag själv kommit fram till att 2 Panodil och 1,5 Sobril funkar bäst. Ma måste vara sin egen doktor nuförtiden.... Och det här med magen, IBS, min läkare har aldrig nämnt probiotika för mig, det har jag själv hört talats om och sedan testat och det funkar bra.
Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

6 januari 2016 17:35

Mmm,, det är bedrövligt att man ska vara sin egen läkare. Jag tror det beror på en stressig situation för alla läkare numera.
Men, så känner jag aldrig ihop med min läkare,,, han är suverän. Å när jag har tid hos honom, så är vi där minst 30 minuter, ofta längre tid... mellan 40-45 minuter. Han tar sig verkligen tid. Det var han som sa till mig att hon använder paraffin-bad.

Gött att du i alla fall ha fått hjälp som hjälper dig ordentligt nu.
För det är som du säger... HELT smärtfri blir vi aldrig.. :-(

Ha en kanonfin fortsättning på denna kväll.. // Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards