Direktlänk till inlägg 16 januari 2016

Sorry, för att jag....

Av Annelie - 16 januari 2016 13:15

... inte hann med ett inlägg igår.
Det gjorde ont i mig ska ni veta.

  

 

Gårdagen började med ett besök på Öster Café, där Göran åt av deras frukostbuffé,,,, eller numera har de den buffén hela dagen lång.
Du får äta vad mycket du vill av smörgåsar, fil, yoghurt, flingor, mysli, kaffe, thé, juice, pålägg av olika sorter, marmelader, nötkräm eller om det var chokladkräm, kokt ägg... "you name it" för endast 45;- !!!!!!
Jag själv tog en halv fralla med räkor, kokt ägg, grönsaker och majonäs plus en kopp thé för 25:-
Som ni förstår så är det ett billigt café,, där vi säkerligen kommer att tillbringa lite tid.
Ägarna är suveränt gulliga.

 

Vi satt där ett tag, pratad och njöt, tyvärr så glömde jag bort att fota lite av buffén.
Pratade en del med ägaren när han var ute och torkade av bord efter gäster osv.

 

Vi gick hem och tog bilen direkt för ett besök på Lidl.
Skulle kika om de hade rosor tills vi skulle bort på kvällen.

 

Jajamensan, rosor kom med hem. Två buketter till värdinnan vi skulle till och en bukett till oss själva.

 

Våra rosor..

 

 

Buketterna vi gav bort.

 

Sen så köpte vi två keramiska knivar till, har ni aldrig provat de. Gör´t.
Kanonbra knivar som håller sig vassa lääänge.  
Å det är bra med de här,,, ingår ju skydd till de.

Kan ju även säga som så,,, Lidl har ett kanonbra pris på dessa.

 

 

Fast denna gång köpte vi med svart skaft och enbart den stora, då de ska ges bort.

 


Sen så köpte jag grytan jag tittade på sist vi var på Lidl,,, tur jag bestämde mig nu, för nu fanns det endast två kvar.
Sist vi var dit var det massor och det var i början på veckan.

 

Hade ju redan en stor panna, som dels är lägre och sen vidare, så det var lite svårt på plattan.

 

 

Älskar dessa pannor, när man gör grytor av olika slag.

 


När vi kom hem igen, så skickade jag ett sms till Paula och sa vi är hemma, så hon kom ner en stund. För att enbart kika på kattställningen,,, hon håller på och ska fixa en "hänghåla" till på kattställningen, så det inte behöver vara bråk mellan våra kisseherrar.
Hon älskar att hålla på med sådana olika projekt, så hon frågade direkt då jag berättade att våra katter bråkar om denna håla de har.

Så, visst får hon göra det.
Hon har köpt brädan som ska användas, vi köpte en jättefin pläd som också fanns på Lidl.
En ordentligare dubbel.
Finns ju dessa billiga som är mer sladdriga,,, denna är bra mycket rejälare finare, som blir bra att använda som tyg på kattställningen plus göra en håla att ligga i.

 

När Paula hade åkt, så duschade jag.
Var fruktansvärt svårt för mig att komma i badkaret,,, högerbenet ville inte alls med, går INTE att böja på det,,, så Göran måste hjälpa mig rejält då,,, tvinga över benet och i badkaret,,, varav på att jag kan både gråta och  skrika ut smärtan .
Sagt och gjort,,, jag tog en lång varm dusch.

Kom upp,,, skulle över i sängen men, då kom jag inte upp tillräckligt så jag hamnade mellan sängen och rullvagnen jag har vid min säng.

Det började att jag rev ut en skål med chips och mjölkchoklad, så det var chips överallt (suck).
Sen så vart jag ju hängandes.
Innan Göran hann kom och hjälpa mig så halkade jag ner på golvet, satt väldigt illa till med mina knän. Tårarna bara rann och innan Göran kommer med midjebältet och ska lyfta upp mig. Ja, jag tycker det är en evighet.
Men, det är det naturligtvis inte.
Upp med mig i sängen,,, så där låg jag och storgrät en timme innan vi skulle vara borta.

 

Men, vi kom iväg och i rätt tid också..
Glad är jag för det.
För vilken rolig kväll vi hade hemma hos vännen Lisbeth.

 

Riktigt god mat & dryck, trevligt sällskap och många goda skratt.

 

 

Min goda, älskade make Göran.

 

 

Vännen Conny...

 

Bara jag och ugglan som kikar fram.
:o))

 


Tyvärr ville inte värdinnan själv vara med på bild och det respekterar jag fullt ut.

 

Ha nu en riktigt mysig fortsättning på helgen.
Kramen till mina läsare. 

 


 
 
Vicki

Vicki

16 januari 2016 16:12

Så trevligt ni verkar ha haft 😃. Roligt att träffa människor och äta middag tillsammans. Vad fick ni för gott?

Trevlig lördag , Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

16 januari 2016 18:45

Jätteskoj att få träffa folk, är ju inte så ofta numera då våra s.k " vänner" försvann då jag vart sjuk.

Vi fick kyckling, potatisgratäng, guacamole, vitlöksdressing, massa olika grönsaker både kalla och varma, vin, öl, snaps, till efterrätt var det vaniljvisp och äppelkaka, choklad, chips, mer vi :-D

 
wiper

wiper

16 januari 2016 16:36

Det verkar vara en fantastisk frukostbuffé. Fattar inte hur det kunde vara så billigt pris. Minst 65 kr brukar dom kosta och dom får man inte lika mycket som du räknade upp.

Vilka vackra rosbuketter ni köpte både till er och dit ni skulle. Jag gillar också dom där keramiska knivarna som är så vassa och håller jättelänge. Vi har en som vi haft i många år. Visste inte att det fanns med fodral till och jag gillar den röda färgen

Vi har Netto här men dom har inte såna fina pannor så vi får kolla när vi är i Jönköping. Antar att ni har en stol i badkaret du kan sitta på eller ligger du som vanligt i badkaret? Jag kommer ner men inte upp ;) så jag duschar istället. Hemskt att du har sån värk.

Vad härligt att ni kom bort på kalas, det behöver man ibland och det ser så festligt ut där ni sitter. Du har sån fin jumper på dig, är det en uggla som mönster? Min väninna vill inte heller vara med på bild annat än bakifrån, det måste man som du säger respektera.

Ha själv en härlig fortsättning på helgen
stor kram
Malin

PS tack snälla du för alla fina kommentarer. Du är väl för gullig

http://wiper.bloggplatsen.se

Annelie

16 januari 2016 18:52

Ja, det är en enorm buffé för det priset.
Å den buffén är hela dagen. Först var det bara frukostbuffé mellan 8-10, sen så utökade de till 12, men nu äré hela dagen lång.
Kan vara så för att locka kunder, vet ej.

Ja kolla på Lidl ska du se,,, det är en jättebra affär att ha mycket olika saker.
En gång hade de kläder i stora storlekar, så då köpte jag mig två par jeans, behå.
Dessa knivar är kanon,, denna stora kostade 99,50 den lilla 69,50,, det är BILLIGT, för de är svindyra annars.

Ja, jag har en badkarsbräda. Ibland vill ja bada, det jag älskar,,, men då måste jag vara bättre, för annars kommer jag varken i eller ur.
Göran får hjälpa mig mycket i badet / duschen.

Mmm.. det är en uggla i stenar, köpte jag på marknaden de hade här i somras. Ångrar lite nu att jag tog svart,,, snyggt med färg också.
Jaja, nu är det ju gjort. :-)

Nä, visst ska man respektera om de inte vill vara med.
Å du,, har du köpt Fairenhai(stavning ???)-rosorna på Lidl, annars, gör det.... för de står hur länge som helst. Bara ett tips..

Kramar om..

 
Vicki

Vicki

16 januari 2016 17:44

Det är helt ok att du länkar till min blogg.

Ja jag hade träningsvärk efter förra veckans pass. Får se hur det blir på måndag ska på det i morgon igen :-)

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Annelie

16 januari 2016 18:55

Usch ja,,, kan tänka mig du har ont överallt.
Men, samtidigt så äré gött, för då vet man ju att man gjort något.

Då gör jag så,, länkar dig.
Men, snälla,,, länka inte min blogg på din. Tack..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards