Direktlänk till inlägg 18 januari 2016

Sitter till sängs...

Av Annelie - 18 januari 2016 11:08

...med hemska smärtor.

  

Ändå så har jag bara varit uppe sedan 07.30 och kom tillbaks till sängs klockan 10.45, denna tid räckte idag.

  

Jag sitter här i sällskap av en av våra kisseherrar, min lunch ( som idag består av hemmagjort mos och köttkorv, riktigt gött ), laptopen, teven, film och mina älskade värktabletter...   

Det är ju hemskt att hjärta symbolen ska få komma bakom mina värktabletter,,,, men tyvärr är det så numera.
Jag skulle inte klara mig utan de.
TUR, det tar bort den yttersta, yttersta spetsen av smärtan.

 

Jag har varit ut en sväng för att möta upp en tjej för att köpa två mindre brickor av henne, när jag kom hem så såg jag det var skurit på de, mer på en än den andra.
Jaja, de var inte dyra och de kommer säkerligen till användning till något.

 

Idag kommer vännen Paula hit för att montera den nya skivan med en till "håla" i så katterna inte behöver passa på varandra när den som finns idag blir ledig.

 

Där Trisse ligger till vänster ska det alltså bli en helt ny skiva med en ligghåla till, sådan håla som Sylvester ligger i.


Nä, nu ska jag fortsätta att titta på filmen jag hyrde via boxen igår kväll, orkade inte se klart den,,, så ska göra det nu.

No Escape heter filmen, än så länge är den sevärd,,, men än har jag inte känt "wow", får väl se hur resten av filmen är.

 

Förresten,,, ni som har fibro.
Ni vet ju att vårt skinn kan bli VÄLDIGT känsligt,,, svårt att ha kläder på sig ibland just på grund av denna känslighet.

Har någon av er haft denna känsla ihållande flera, flera dagar på samma ställe..??

 

Jag har såå fruktansvärt ont i skinnet på i stort sett hela högerarmen, från handleden upp till axeln.
Sååå ont och jobbigt.

 

Ha en jättefin fortsättning på er dag.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

18 januari 2016 11:44

Japp! Har så att det kan sitta i flera dagar, ibland upp till nån vecka t o m.
Många varma kramar från mig! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

18 januari 2016 11:47

Fyyy,, jag har så ofta,, men aldrig att det suttit i såå länge på ett och samma ställe.
Det är det jag säger,,, sedan jag gjorde min gbp-ooeration så har även fibron blivit mycket sämre.. :o((

Kramar om...

 
Liten Uggla

Liten Uggla

18 januari 2016 13:55

Kan bli så när immunförsvaret är försvagat som det är efter en operation. Och vad man nu vet är ju att fibro har stor påverkan på immunförsvaret och förmodligen då även tvärtom. Äter du D-vitamin? Gör du inte det kan det vara en bra idé då immunförsvaret blir bra mycket bättre då. Och kanske fibron blir lite mindre jävlig då, räkna med att det tar någon månad för vitaminet att fylla på dina depåer. Jag tycker jag har blivit bättre sen jag började med D-vitamin dagligen året runt men även av B12-injektionerna.
Önskar det fanns nåt jag kunde göra för att lindra ditt onda idag vännen! Vet ju hur jävligt det är och idag mår jag hyfsat bra. Skickar i a f varma kramar över cybern till dig ♥♥♥♥♥♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

18 januari 2016 14:31

Ja, D-vitamin äter jag,,,, kanske skulle höra med läkaren om jag kanske skulle höja dosen.
B-vitamin äter jag också.

Härligt att du mår "bättre" av dina B12-injektionerna

En dag som denna är inte värt mycket,,,, men peppar peppar så är det mest värken jag sitter i rullstol för som är djävligast.
Även fast fibro-värken är jobbigare idag.

Blääää.... vill inte klaga.

Kramen kommer-----> haffa den

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards