Direktlänk till inlägg 19 januari 2016

Vart så glad...

Av Annelie - 19 januari 2016 22:30

... eftermiddag.

 

Idag när jag var ute på stan så passade jag även på att åka till speldisken på Ica Valen, eftersom jag skulle lösa in en vinst på 60;- på en dubbeltriss.
Jag skulle ta en likadan, men jag ville ha lott nummer 9.
En del lotter satt fast på numrerade klypor och på nummer 9 hängde det stora lottpaketet.
Alltså två enkla trisslotter, en dubbeltriss och en minitriss.
Jag skulle få betala 70;-  emellan.
Jag vart lite si så där först.
Men, jag sa att det är nog meningen.
Så jag betalade 70;- tog lotten och åkte.

 

Denna lott skrapade jag precis innan vi skulle äta,,, jag frågade Göran om han också ville skrapa något, men han tyckte jag skulle göra det,, han satt i alla fall bredvid och kikade.

På första enkeltrissen så står det 3 * 150;- och när jag skrapar den lilla rutan nertill så står det * 2 = vi vinner 300;-
Så, denna lott var menad till oss.

 

   

 

Så ytterst ytterst sällan man vinner något, så när det är "bara" 300;- blir man jätteglad.

 

Undrar hur man skulle bli om man vann fler, flera miljoner..

  

Ärligt talat så skulle jag inte vilja vinna flera, flera miljoner.
Tänk att aldrig någonsin behöva sukta efter något du vill ha.
Bara att köpa det.

 

Men, däremot skulle jag vilja vinna så man kunde köpa sig ett eget hem, kanske en ny bil, resa långt bort, ge nära och kära, kanske skänka till vissa forskningar etc.
SÅ mycket pengar skulle jag vilja vinna.
Men, som sagt var,, det är svårt.

 

Vi prenumererar på Lotto,,, men vi vinner inte ens till insatsen på långa vägar.
Men, vi är med i alla fall.

:-)

 

Om du vann en massa pengar... skulle du veta vad du skulle göra av de..?? 

 

Nähäpp,, två inlägg på en och samma dag.
Men, ikväll kliade det i fingrarna.

Ha nu en riktigt bra onsdag, vart ni nu befinner er. På jobbet eller hemma.

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

20 januari 2016 11:46

Grattis till vinsten! Kul! Har vunnit 1000 kr på en trisslott en gång för länge sen. Gissa om jag blev glad :-) Jag som aldrig vinner nåt.
Om jag vann en massa pengar skulle jag skaffa mig bil och privatchaufför, städerska och en kock och så skulle jag testa alla alternativa medicinska behandlingar för att må bättre. Naturligtvis skulle jag skaffa hus på någon varm ort nere vid Medelhavet där jag skulle tillbringa vintern. Och så skulle ju mina nära och kära få ta del av vinsten också :-) Tur att man kan drömma lite i a f :-) Om nån timme beger jag mig iväg mot Småland så det kommer inte hända nåt på min blogg förrän på tisdag nästa vecka. Ha det så bra och ha en fin helg med ditt ♥! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Annelie

20 januari 2016 12:03

Ha nu en riktigt trevlig / gosig vistelse hos din älskade..

Kramen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie - 13 juni 2017 09:30

5304733845

Av Annelie - 13 juni 2017 07:21

.... än en gång. nouw.com/gifta6570

Av Annelie - 8 juni 2017 10:38

.... hå mina kära läsare.   Jag hoppas verkligen att ni följer över till min blogg jag har på blogspot istället, har tröttnat på alla fel jag upplever med bloggplatsen.   Jag kommer att länka er på nytt i den bloggen.   Min nya adress är ...

Av Annelie - 7 juni 2017 19:01

... och morgonen, så idag hade Göran tagit bilen till jobbet istället för cykeln. Ja, nu kan han ju göra det,, eftersom jag inte har någon användining för bilen.*saknar*    Men, frampå förmiddagen så sprack det upp och vart sol, men som vanligt m...

Av Annelie - 6 juni 2017 21:28

.. till ända.Min har varit väldigt mysig, fast med en värk som har bitit sig fast riktigt ordentligt nu igen.Men jag vann över den i morse, så vid 10-tiden var Göran och jag uppe vid Övre (vår stads f.d busstation), då det kördes rally runt där.  ...

Presentation


Är en lyckligt gift kvinna på 51 år.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Välkomna tin till mig...

Tidningar

Aftonbladet


Ovido - Quiz & Flashcards